PREHISTORIE IN BISKUPIN Dag 2 (deels)

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

PREHISTORIE IN BISKUPIN Dag 2 (deels)

Bericht door Plievo » di aug 28, 2018 1:10 pm

Met dank aan https://www.slakopreis.nl

PREHISTORIE IN BISKUPIN
Dag 2 (deels)

Onderweg naar Hanzestad Torun maken we een omweg naar Biskupin.
Biskupin is een prehistorische vindplaats. Zo’n 2700 jaar geleden was hier een versterkte nederzetting waar zo’n 700 tot 1000 mensen woonden. De plaats is in de dertiger jaren van de vorige eeuw ontdekt en archeologen hebben er allerlei studies gedaan. Heden ten dage is er een reconstructie te zien van de uit boomstammen opgetrokken muur en voorbeelden van de rijen huizen/hutten die er stonden. Een paar van die woningen zijn geopend en geven een indruk hoe hier werd gewoond en gewerkt. Vooral de omringende muur, die is opgetrokken uit ingenieus gestapelde stammetjes is indrukwekkend om te zien. Het geheel is niet groot, zodat we na een paar uur weer verder rijden.
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

De weg naar Torun voert ons door het binnenland van dit deel van Polen. We komen langs dennenbossen maar vooral door licht glooiend langs akkerland en maisvelden, door slaperige dorpjes en langs stille meertjes. Spectaculair is het landschap, dat ons doet denken aan Noord-Frankrijk, niet wel lieflijk. De wegen zijn goed berijdbaar.

Lech
Berichten: 4935
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: PREHISTORIE IN BISKUPIN Dag 2 (deels)

Bericht door Lech » wo aug 29, 2018 4:53 am

Jaren geleden ben ik hier ook eens geweest.
Zover ik mij herinner zijn ze bezig met dit dorp verder te ontwikkelen en zijn er ook demonstraties voor toeristen.

Lech
Berichten: 4935
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: PREHISTORIE IN BISKUPIN Dag 2 (deels)

Bericht door Lech » do aug 30, 2018 4:56 am

Nog even gegoogled op het forum en zie, meer Biskupin: viewtopic.php?f=6&t=5164&p=21193&hilit=biskupin#p21193

Plaats reactie