Świnoujście

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Świnoujście

Bericht door JanTorun » wo mar 10, 2021 8:19 am

Wie is wel eens met vakantie in Świnoujście geweest, ben erg benieuwd naar uw belevenissen in die plaats.

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Świnoujście

Bericht door Plievo » wo mar 10, 2021 9:00 am

Hoi Jan,

Ik ben er wel eens op vakantie geweest, voor mij is het een plaats voor een middagje bezoeken, meer niet. Ik vond de sfeer van deze plaats niet leuk, maar dit is natuurlijk persoonlijk.
In Świnoujście heb je ook de overgang met de boot, daar lopen ook everzwijnen rond, ik heb ze daar gezien terwijl ik wachte om de boor op te rijden.

Zelf vind ik het Wolinski park, de kliffen bij Miedzydroje en de kust tot Dziwnowek leuk, langs de kust fietsen is trouwens ook een aanrader.
Miedzydroje ben ik verleden jaar nog geweest, alhoewel het weer leuk is aan de kust is het overnachten daar qua gezondheid en veiligheid slechter geworden. Mijn vrouw en ik zijn daarom maar naar een andere plaats gegaan voor overnachten. De kraampjes, de pier en de kliffen zijn een aanrader. In de bossen hier is nog een wildpark.

Groet,
Plievo

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Świnoujście

Bericht door Plievo » wo mar 10, 2021 9:07 am

Verslag van mijn reis en belevenissen in Miedzydrojie: http://polencafe.xsbb.nl/viewtopic.php?f=4&t=6440

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Świnoujście

Bericht door JanTorun » wo mar 10, 2021 11:56 am

Je observatie komt overeen met wat ik denk, meer naar boven richting Kolobrzeg is het leuker. De veiligheid wordt een puntje voor Polen, er wordt teveel gebouwd aan de kust, wat ook niet de beste aantrekt.
Al die konijnenhokken tot 12 hoog is niet alleen ontsierend en aantasting van de natuur, maar bovenal trekt het criminaliteit aan als de woningen niet bewoond worden, Polen moet op zijn zaak letten. 7qq

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Świnoujście

Bericht door Lech » wo mar 10, 2021 3:10 pm

Hoi Jan,

Langs de kust naar Hel en Gdansk zijn vele leuke plekken, denk b.v. maar aan de mooie woestijn die Polen heeft (Leba).
Voor Świnoujście heeft lidl.de reisen soms leuke aanbiedingen voor overnachtingen. In hun reclamefolder van deze week staat ook een leuke overnachting in.

Mocht je geïnteresseerd zijn in WW2, in deze regio kan je hier zelfs nog een V2 installatie vinden :o

Plaats reactie