Reinier's Blog Mijn fietstochten in Polen

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Reinier's Blog Mijn fietstochten in Polen

Bericht door Lech » do okt 20, 2022 4:47 am

Mijn fietstochten in Polen
Ik ben in 2018 in het Noorden en Noordoosten van Polen gaan fietsen. In 2019 heb ik die tocht voortgezet: toen heb ik het Oostelijke en Zuidoostelijke deel van de Green Velo route gefietst. Aan het eind van de zomer 2021 heb ik een stuk langs de Oostzee gefietst, van iets voorbij de Duitse grens bijna naar Gdańsk. In 2022 fietste ik het beginstuk van de Wiślana Trasa Rowerowa en stapte bij Sandomierz op de Green Velo Route over en fietste naar het eindpunt daarvan, Końskie.
Afbeelding
De dunne blauwe lijn zijn delen van de Green Velo Route die ik niet gefietst heb, dus voornamelijk het stuk Rzeszów-Sandomierz en een klein stukje Oostelijk van Łomża.

Noord Oost Polen 2018 (1100 km)
Afbeelding
De Wisła


De tocht begon in Bydgoszcz. Vandaar volgde ik een groot stuk de rivier de Wisła, voornamelijk langs de international fietsroute R1. Die buigt nog vóór Gdańsk naar rechts af richting Sztum en Elbląg. Prachtige licht glooiende landschappen bij de rivier. Overal ooievaars, korenbloemen en vooral rust en leegte. Voorbij Elbląg begon ik voor de rest van de tocht de Green Velo route te volgen. Je komt dan al snel bij de Zalew Wiślany, de lange brakwaterlagune die helemaal doorloopt tot aan Kaliningrad. Langs mooie stranden bij Tolmicko gaat het dan naar de interessante stad Frombork. Ik heb daar niet de hele GV langs de kust gevolgd maar ben direct naar Braniewo gefietst



Lees het gehele fietsverhaal en prachtige foto`s hier: https://blog2.rdeman.nl/mijn-fietstochten-in-polen/

Plaats reactie