Treinweetje: Nedkoleje

Al uw vragen en weetjes m.b.t. reizen naar en door Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Treinweetje: Nedkoleje

Bericht door Przyrodnik » wo mar 21, 2012 10:09 am

Reizigersvervoer per spoor buiten Nederland

De NS is ook buiten Nederland actief geworden. Nedkoleje is een samenwerkingsverband met de Poolse staatsspoorwegen (PKP). Het bedrijf exploiteert treinen in West-Pommeren.

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Treinweetje: Nedkoleje

Bericht door Plievo » wo mar 21, 2012 6:55 pm

Zijn ze in Polen op de hoogte dat de Hollandse treinen nauwelijks rijden als er een blaadje van een boom valt? :mrgreen:


Afbeelding

Wanneer weet je dat het herfst is?
Je weet pas wanneer de herfst is begonnen zodra de NS het gaat hebben over blaadjes op de rails. Het was dan ook alweer raak tussen Arnhem en Nijmegen waar een trein door gleed voorbij een rood sein, wat voor flinke vertragingen zorgde.

De bladeren maken de rails glad, horen we ieder jaar van Prorail. Hierdoor moeten treinen voorzichtiger rijden anders glijden ze door, en dat levert ieder jaar dezelfde vertragingen op, en ieder jaar beklaagt de reiziger zich hierover.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Treinweetje: Nedkoleje

Bericht door Przyrodnik » wo mar 21, 2012 7:09 pm

Ik denk dat in NL vooral het in vergelijking met andere landen intensieve gebruik van het spoorwegennet oorzaak is. In een groot deel van Europa zijn er loofbossen, ook in de nabijheid van spoorwegen.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Treinweetje: Nedkoleje

Bericht door Stamgast » wo mar 21, 2012 7:52 pm

Ik ben blij dat er, waar ter wereld dan ook, openbaar vervoer is. Deze opmerking zal wel tegen het zere been van de fervente asfalt liefhebber zijn. Maar dat is dan zomaar.

Openbaar vervoer moet er zijn en blijven. Bladeren op de rails is een eigen leventje gaan lijden.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Treinweetje: Nedkoleje

Bericht door pietje Bell » do mar 22, 2012 9:41 am

Ik ben zo'"n asfalt liefhebber,maar heb totaal niets tegen het openbaar vervoer.Het is natuurlijk een mooie uitkomst. ;) En bladeren op de rails is een eigen leventje gaan glijden. :lol: 3qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Treinweetje: Nedkoleje

Bericht door Wilhelmus Johannes » do mar 22, 2012 1:32 pm

Ik ga nooit met de trein,mij te druk. 5qw

Afbeelding

Plaats reactie