Hogesnelheidstreinen in Polen

Al uw vragen en weetjes m.b.t. reizen naar en door Polen mogen hier geplaatst worden
Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo nov 24, 2013 5:01 pm

Ga jij wel eens met de trein Bert?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door bertvaneck » zo nov 24, 2013 5:10 pm

Ja hans met de trein naar Amsterdam de dappermarkt en naar utrecht de markt op het vredeburg ik hebt zo pas er voor betaal daar 60 euro per jaar voor in deze twee steden loop je leeg aan parkeer kosten en wij wonen 300 meter van het station af die ik daar parkeer en komen wij terug dan kunnen de boodschappen terug naar huis in de twee kisten die vast zitten op deze transport fiets en ik ben in 20 minuten in Amsterdam en Utrecht 35 minuten 6qq

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door Wilhelmus Johannes » zo nov 24, 2013 5:38 pm

Voor mij is het alweer 45 jaar geleden dat ik in de trein zat.
Ik moest bij een bedrijf in Almelo een nieuwe verlengde Mercedes transportwagen ophalen die daar omgebouwd was om breekbaar antiek uit Engeland te halen.
Ik dus op station Zutphen de trein in,op naar Almelo 5qw
Na verloop van een paar uur (ik was in slaap gevallen) kwam er een conducteur bij mij en vroeg waar ik heen moest.
Ik zei naar Almelo,die man zei toen daar zijn wij helemaal niet geweest want deze trein gaat niet over Almelo,maar U bent nu in Nordhorn (Duitsland) en ik zou maar uitstappen als ik U was.
Hij zei toen ga maar naar DIE meneer die daar staat want die conducteur gaat zo naar Nederland en hij zal U wel zeggen waar U uit moet stappen om naar Almelo te gaan.
Die conducteur heeft mij toen onder zijn hoede genomen en ergens (ik weet niet meer waar) uit de trein gezet en zijn collega gevraagd,of hij mij naar station Almelo wilde begeleiden.
De man vertelde mij in Almelo nog welke bus ik moest nemen,maar ik heb toch maar een taxi genomen om niet weer ergens terecht te komen waar ik niet moest zijn.
Daarna NOOIT meer in de trein of bus gezeten. 5qw 5qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door bertvaneck » zo nov 24, 2013 5:53 pm

Een heel verhaal Hans maar ik ben aan zo kaart begonnen omdat wij zijn liefhebbers van markten zoals de Albert kuip de dappermarkt je haast nergens je auto kwijt kan wij hebben ook een kar die ik kan in klappen dan hebt ik twee grote kisten op vier wielen en dan kan ik samen met Iwona de hele markt af lopen en alle boodschappen er in doen heel veel fruit en groenten die wij dan schoonmaken en gelijk in vriezen het is daar op de dappermarkt een stuk goedkoper wij gaan zo 2x per maand ook voor verse vis koop ik daar 5 kilo schol 5 kilo wijting en bakharing en dan gezellig zitten op een terrasje 2qq

Alexander
Berichten: 169
Lid geworden op: za mar 31, 2012 2:07 pm

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door Alexander » zo nov 24, 2013 10:02 pm

bertvaneck schreef:Een prachtige trein Alexander die moeten ze hier ook maar aan schaften 6qq


Nee, dat wil jij niet :

Ook zagen velen liever dat de niet erg rijke Poolse spoorwegen de veel goedkopere 200 km/h HST biedingen van PESO of NEWAG hadden gekozen, en het bespaarde geld in verbeteringen van de lijnen en stations hadden gestoken. 200 km/h is al een hoge snelheid voor het huidige spoor, en de komende jaren. En de financiering rondkrijgen was al een probleem nadat de EU steun blokkeerde nadat de order naar Alstom ging.
De Poolse 200 km/h versies zouden voor Nederland ook goed voldoen lijkt me. De afstanden zijn gewoon te kort om zo’n trein naar 250 of 300 km / h te jagen. Bovendien is de snelheid tussen Antwerpen en Brussel maximaal 160 km/h. Maar het is dan een nieuw te ontwerpen trein met alle risico’s.

Zoals een baar berichten erboven als stond.

Bovendien staat een fabriek van PESO volgens mij in Bydgoszcz. :roll:

Groeten, Alexander

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door bertvaneck » ma nov 25, 2013 1:01 am

Nee, dat wil jij niet :Wie zegt dat dat ik dat niet wil ?????niet iets roepen wat ik niet zeg !!!! 9qq

Ook zagen velen liever dat de niet erg rijke Poolse spoorwegen de veel goedkopere 200 km/h HST biedingen van PESO of NEWAG hadden gekozen, en het bespaarde geld in verbeteringen van de lijnen en stations hadden gestoken. 200 km/h is al een hoge snelheid voor het huidige spoor, en de komende jaren. En de financiering rondkrijgen was al een probleem nadat de EU steun blokkeerde nadat de order naar Alstom ging.
De Poolse 200 km/h versies zouden voor Nederland ook goed voldoen lijkt me. De afstanden zijn gewoon te kort om zo’n trein naar 250 of 300 km / h te jagen. Bovendien is de snelheid tussen Antwerpen en Brussel maximaal 160 km/h. Maar het is dan een nieuw te ontwerpen trein met alle risico’s.

Zoals een baar berichten erboven als stond.

Bovendien staat een fabriek van PESO volgens mij in Bydgoszcz /Ja dat klop !!!!!! 6qq

Alexander
Berichten: 169
Lid geworden op: za mar 31, 2012 2:07 pm

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door Alexander » ma nov 25, 2013 1:51 am

[quote="bertvaneck"]Nee, dat wil jij niet :Wie zegt dat dat ik dat niet wil ?????niet iets roepen wat ik niet zeg !!!! 9qq

Daar heb je gelijk in.

Mijn excuses, zoals ik het geschreven had was het niet bedoelt.

Groeten, Alexander

Plievo
Berichten: 2951
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door Plievo » ma nov 25, 2013 6:06 am

Toch is deze trein voor velen een interessante optie.
Er is geen enkel ander vervoer over dit traject die je zo snel van de ene naar de andere kant brengt.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door bertvaneck » ma nov 25, 2013 6:30 am

Zeker niet met de auto maar het gaat mij te hard met deze Poolse trein ik vind het nog een te groot risico in Polen een klein foutje en je hangt in de bomen 5qw

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door kees » ma nov 25, 2013 11:52 am

Hallo mannen, Bert kun je mij zeggen waar je die uitklapbare kisten gekocht hebt, daar zal ik op de markt in Oekraine gemak van hebben.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door bertvaneck » ma nov 25, 2013 12:10 pm

Kees ik hebt ze toen gekocht de Makro een paar jaar geleden misschien ook nog wel bij Ikea

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door Wilhelmus Johannes » ma nov 25, 2013 3:44 pm

Bij ons komt die trein denk ik voorlopig nog niet,moeten we eerst gras maaien zei die man van het station tegen mij. 5qw 5qw

Afbeelding

Alexander
Berichten: 169
Lid geworden op: za mar 31, 2012 2:07 pm

Re: Hogesnelheidstreinen in Polen

Bericht door Alexander » za dec 14, 2013 12:04 pm

Hallo allemaal,

Zondag 24 November werd het Poolse snelheidsrecord op de rails meteen weer iets scherper met 293 km/h. Aan boord van de testrit waren ook genodigden.

Vrijdag 6 december was er voor het eerst deze winter sneeuw gevallen in Warschau en de hoge snelheidstreinen reden gewoon hun test ritten in het weekend.

De Poolse staatssecretaris voor spoorwegen, Andrzej Massel, is ontslagen.
Hij werd wereld beroemd in Polen met de woorden: als je een Volkswagen kunt betalen moet je geen Ferrari kopen.

Ook werd Andrzej Massel zeer gewaardeerd omdat hij de spoorchaos in 2010, met de dienstregelingen van zijn voorganger, had opgelost.

De Pendolino’s werden dus aangeschaft, maar zonder “fratsen” . Buigen dus niet naar binnen in de bochten en een maximum snelheid van 250 Km/h.
En het hogesnelheidstreinen plan van zijn voorganger Juliusz Engelhardt werd aangepast.

De grote steden Warschau en Poznan liggen op ongeveer een rechte lijn met meerdere grotere steden.
Er is nu ook een rechtstreekse spoorlijn tussen die steden, de kortste route.

Juliusz Engelhardt had echter het idee om o.a. de hoge snelheidslijn tussen Warschau en Poznan, via de stad Lodz te laten gaan. Lodz is ongeveer 100 km ten zuid westen van Warschau.

Lodz Fabryczna zou daarbij het knooppunt van de hogesnelheidstreinen in Polen worden, en zou samen met een te bouwen winkelcentrum het duurste stationsproject van Europa worden.
En het was toevallig het district van Juliusz Engelhardt……

Groeten, Alexander

Plaats reactie