Met eigen auto naar Polen

Al uw vragen en weetjes m.b.t. reizen naar en door Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Met eigen auto naar Polen

Bericht door Giorgino » za nov 02, 2013 1:00 pm

Wat ik mij eigenlijk al een tijd afvraag: is het veilig om met een auto met Belgische of Nederlandse nummerplaat in Polen op vakantie te gaan? Of loop je dan misschien meer in de kijker met een hoger risico op inbraak? Wat denken jullie daarover?

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door Wilhelmus Johannes » za nov 02, 2013 2:31 pm

Ga al 26 jaar met mijn eigen auto naar Polen,niks aan de hand.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door Houtstoker » za nov 02, 2013 6:19 pm

Ligt eraan waar. In de grote steden is het risico op diefstal wat groter

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door bertvaneck » ma nov 04, 2013 7:59 pm

Maar je kan in elke stad zelf bij supermarkten je auto voor een paar zloty parkeren op een beveiligde parkeer plaats 6qq

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door Plievo » ma nov 04, 2013 8:32 pm

Hoi Giorgino,

Ik rij sinds de 80 er jaren op en neer en ik heb het altijd veilig gevoeld.
In de steden parkeer ik altijd betaald en in de dorpen (al dan niet vakantieplekken) tussen de andere auto's.
Tot op heden heb ik geen bijzondere dingen meegemaakt.

Plievo

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door kees » ma nov 04, 2013 9:31 pm

Ik rijd al bijna 25 jaar naar en door Polen en ik heb nooit iets engs meegemaakt. Alleen maar leuke poolse mensen.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door Houtstoker » di nov 05, 2013 5:28 am

Ik rijdt al 24 jaar naar Polen en tot nu toe zijn er 3 auto's gestolen of bijna gestolen. 1 ervan hebben we nooit meer terug gekregen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door bertvaneck » di nov 05, 2013 10:53 am

Plievo schreef:Hoi Giorgino,

Ik rij sinds de 80 er jaren op en neer en ik heb het altijd veilig gevoeld.
In de steden parkeer ik altijd betaald en in de dorpen (al dan niet vakantieplekken) tussen de andere auto's.
Tot op heden heb ik geen bijzondere dingen meegemaakt.

Plievo
Johan bedoel jij deze zangeres

http://www.youtube.com/watch?v=k9A4mZvZTBw

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door Wilhelmus Johannes » di nov 05, 2013 12:08 pm

Houtstoker schreef:Ik rijdt al 24 jaar naar Polen en tot nu toe zijn er 3 auto's gestolen of bijna gestolen. 1 ervan hebben we nooit meer terug gekregen.


Houtstoker,je moet natuurlijk wel de sleutels uit de auto halen als je ergens parkeert. lol. 5qw 5qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door bertvaneck » di nov 05, 2013 12:14 pm

Hans bij ons heeft men ook geprobeerd om onze auto te stelen 10 jaar terug maar het is echt een ramp als het gebeurd we waren laat thuis gekomen en de auto niet in de garage gezet wat wij altijd doen

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door Houtstoker » di nov 05, 2013 6:15 pm

Wilhelmus Johannes schreef:Houtstoker,je moet natuurlijk wel de sleutels uit de auto halen als je ergens parkeert. lol. 5qw 5qw

De eerste wagen had ik geprepareerd met een soort eigen anti diefstal relais. Bij deze auto is het bij een proging tot gebleven (en een leeggestartte accu)
De tweede, een Seat Toledo is de diefstal ondanks alarm, bewaakte parkeerplaats enz gelukt
De derde was een passat, omdat die gewoon op straat stond hebben we die in het oog gehouden, tot er iemand instapte. Nog met de hond achtervolgd, maar ik was helaas niet snel genoeg. Het inbrekers gereedschap heeft dit individu laten liggen wat tot oprollen van de bende heeft geleid.

Ik heb al eerder geschreven dat ik een oude bus heb voorzien van nieuwe motor en versnellingsbak, gewoon om met een veilig gevoel door Polen te kunnen rijden!

Bij alle diefstallen cq pogingen ertoe is gewerkt vanaf een bewaakte parkeerplaats of in de buurt ervan.

Bij de Renault was op een bewaakte parkeerplaats de achterbak knop eruit gehaald om de sleutel na te kunnen maken. De Toledo is vanaf een bewaakte parkeerplaats gestolen, en de passat is vanaf een bewaakte parkeerplaats gevolgd om te stelen.

Wilhelmus Johannes, ik denk dat je je gevoel voor humor wat moet proberen bij te schaven

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door Wilhelmus Johannes » di nov 05, 2013 6:45 pm

Zal het volgende keer in de Lachtrommel zetten. :?: :?:

Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door Lech » wo nov 06, 2013 6:23 am

Houtstoker schreef:Ik rijdt al 24 jaar naar Polen en tot nu toe zijn er 3 auto's gestolen of bijna gestolen. 1 ervan hebben we nooit meer terug gekregen.

Hallo Houtstoker,

Hier schrik ik van.
Zelf rijd ik al jaren op en neer naar Polen.
Het enige incident die ik ken was bij een kennis van mij.
Het was begin 90-er jaren en zijn vriendin woonde in Warschau. Op een ochtend stond zijn auto op blokken, alle wielen eraf. Ik heb hiervoor op elk wiel een speciaal slot zitten.

Zelf rijd en parkeer ik zonder enig probleem in Polen. Bewaakte parkeerplaatsen hebben mijn voorkeur maar een must is het niet.
1 tip: parkeer niet in achterbuurten.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door bertvaneck » wo nov 06, 2013 6:37 am

Nou was het een paar jaar terug erger als op dit moment wij hebben in onze buurt wonen een politie agent waar ik regelmatig mee spreek die vertelde dit mij er is wel een tijd lang geweest dat men uit de duurdere klasse air bags er uit haalde daar ben je ook lekker mee :twisted:


http://www.youtube.com/watch?v=QXht1Qe1 ... 9A4mZvZTBw

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door ron » wo nov 06, 2013 9:33 am

Toen ik nog met nederlandse platen reed had ik slechts een enkel incident. Dat kwam doordat ik m'n auto een tijdje achter moest laten omdat mijn diesel de -26 graden C net niet kon hebben. Mijn linkerruit was ingeslagen, maar er was niets verdwenen. Er was trouwens niets bijzonders te vinden in m'n VW Passat van bouwjaar 1984, zelfs radio met casettespeler hadden ze laten zitten, dat was toen al verouderd.
Volgens mij wachten dieven niet meer zo speciaal op auto's met buitenlands kenteken, er is keuze genoeg in auto's met poolse kentekenplaten. Bijna alles wat je in de grotere steden tegenkomt is van jonge bouwjaren.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Met eigen auto naar Polen

Bericht door bertvaneck » wo nov 06, 2013 9:47 am

Dat klop Ron je ziet in Polen modellen rijden die je hier niet ziet en erg mooi duren auto,s 6qq

Plaats reactie