Vliegen vanaf Schiphol

Al uw vragen en weetjes m.b.t. reizen naar en door Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Vliegen vanaf Schiphol

Bericht door Plievo » za jul 02, 2022 3:47 pm

Mijn vrouw had voor vandaag een vlucht vanaf Schiphol naar Poznan gepland, vetrek 12.05h vanaf Schiphol.h
Omdat mijn vrouw een zware koffer bij zich had ben ik meegegaan naar Schiphol.

Vanochtend in Nieuw Amsterdam in de trein ingestapt, overgestapt in Zwolle en om 9.24h aankomst met de trein op Schiphol.
Door naar de begane grond, doorgewandeld naar de automatische checkin, waar de ticket uitrolde, allemaal lekker snel.
Daarna naar de balie om de koffer in te checken waar werd gezegd waar mijn vrouw in de rij moest aansluiten, tijd 9.32h. Op Schiphol wist men toen al dat mijn vrouw de vlucht niet meer kon halen, omdat de rij zeker 4 uur lang was :evil:

Ik zei nog tegen mijn vrouw, kruip hier onder het hek door, ben je sneller, maar ze wilde netjes aansluiten.
De rij liep naar buiten, verder naar buiten, heel ver naar buiten....
Ik zou direct met de trein terug gaan, maar omdat ik er geen goed gevoel aan overhield ben ik maar gebleven.

Buiten Schiphol stond een lange tentopstelling van ik schat 100 meter lang. Om 11.00h had mijn vrouw die tent nog niet bereikt. Op de begane grond van Schiphol was ook nog zeker een rij van minimaal 100 meter lang, plus een lange rij op de 1e verdieping, die achteraf ook meer dan 100 meter lang was.
Mijn vrouw en ik waren regelmatig telefonisch in contact en ik vroeg haar de rij uit te gaan en naar voren te lopen, helaas vanwege hekwerk kon dit niet.
Om 11.10h zag mijn vrouw een kans met veel sorry om de hele rij te doorlopen tot aan de plek waar ze met de ticket door poortjes moest.
11.20h was ze er door, maar had Schiphol de toegang naar de trap geblokkeerd omdat op de 1e verdieping alles overvol was.
Eindelijk mocht ze er langs en bleek op de 1e verdieping ook enorme rijen te zijn. Mijn vrouw heeft allerlei trukjes uitgehaald om de rij te passeren omdat ze al veel te laat was, sommige mensen schakelden de Security in en ze is 3x teruggezet.
Eindelijk door de security gate en toen rennend naar B2 waar ze nog net op het allerlaatst mee mocht het vliegtuig in. 1qq

12.05h vertrek van het vliegtuig, toch niet....
Doordat veel mensen te laat waren bij B2 om het vliegtuig in te gaan, moesten al die koffers weer het vliegtuig uitgehaald worden. Zag mijn vrouw haar koffer ook het vliegtuig uit gaan, maar gelukkig ging die later weer het vliegtuig in.
1 uur later na 1300h, vertrok het vliegtuig naar Poznan.


Moraal van het verhaal: volgende keer weer vliegen vanaf Eindhoven naar Poznan..

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Vliegen vanaf Schiphol

Bericht door JanTorun » zo jul 03, 2022 4:53 am

Plievo,
Waarom niet per lijnbus op Poznan of Express Busje boeken, alle luchthavens hebben problemen door kortzichtigheid. Als er een wolkje aan de hemel komt moeten er gelijk mensen afvloeien, is gewoon korte termijn politiek.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Vliegen vanaf Schiphol

Bericht door Plievo » zo jul 03, 2022 7:42 am

Hoi JanTorun,

De laatste 2x dat mijn vrouw met een lijnbus is gegaan waren verre van succesvol.
De één na laatste keer stond de lijnbus ergens in Duitsland midden in de nacht uren te wachten op een andere bus, waar de passagiers in moesten overstappen, de rit heeft meer dan 16 uur geduurd.

De laatste keer is mijn vrouw na 5 uur uit de bus gestapt in Zwolle, na 5 uur rijden door Nederland waren ze het land nog niet uit.
Mijn vrouw heeft nog altijd contact met één van de dames in die bus en die gaf aan pas na 20 uur rijden in Poznan te zijn aangekomen.

Dan kunnen wij nog met de Flixbus vanaf Groningen, maar dan praten wij over:
- minimaal 14 uur reizen
- of midden in de nacht vertrekken of midden in de nacht in Poznan aankomen.

De lijnbus hebben wij maar afgewezen.

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Vliegen vanaf Schiphol

Bericht door JanTorun » zo jul 03, 2022 10:39 am

Maar je vrouw was wel blij dat ze uiteindelijk in Poznan was! :mrgreen:
Zelf een keer 24 uur overgedaan om van Amsterdam in Torun te komen, ging voor mijn neus de autobahn dicht voor oversteek kolengraver. Omleiding door de dorpen, de mensen die daar woonden wisten het niet eens. Bloedheet en als het even de airco uitzetten om die heel te houden, heb je dit eenmaal dan kom je van de ene vertraging in de ander door werkverkeer. Buschauffeurs hebben daar ook last van, ze kunnen alleen de rustpauzes onderweg overslaan, helpt meestal ook weinig.

Met de kleine passagiersbusjes heb je er minder last van, alleen moet je van te voren goed kijken welke route ze volgen. Op de heenreis zo min mogelijk stopplaatsen, er zijn er ook die in Duitsland stopplaatsen hebben, die kan je beter mijden. Terugreis idem dito en kijken waar die in Polen stopt om mensen op te halen, die komt anders ook nooit op tijd aan. Zijn erbij waar je naar een verzamelpunt moet, veel beter. Let wel op dat er in Duitsland geen of weinig uitstapplaatsen zijn.

Zat in Duitsland op 100 mtr. achter een Expressbusje die in Duitsland werd aangereden, helaas 5 Polen dood. Polizei was er zeer snel bij, maar kon helemaal gaan omrijden met half Polen achter me aan. Die zagen dat ik navigatie had, kwam toen ook 4 uur later in Torun aan. Kan je gewoon niet voor zijn, wegverkeer is enorm druk.

Deed er normaal zelf 11 uur over, rij ik wel als het even kan vooral 's nachts. Dus de bus valt wel mee, als er geen oponthoud is. Maar er was wel altijd bier als ik aankwam. 3qq

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Vliegen vanaf Schiphol

Bericht door Plievo » zo jul 10, 2022 4:48 pm

Gisteren is mijn vrouw weer terug gekomen uit Poznan, landend op Schiphol.
Ze kreeg vrijdag bericht van KLM om 3.5h voor vertrek op de vluchthaven te zijn, wat mijn vrouw dan ook deed. Waarom ze ruim van te voren op de luchthaven moest zijn is een raadsel het was er erg rustig.

Het vliegtuig had de wind mee en lande vroeger dan verwacht.
Mijn vrouw ging het vliegtuig uit en dan komt het lange wachten op de koffer... Vanuit het vliegtuig naar de bagageband ging mijn vrouw even naar het toilet, daarna liep ze door naar de bagageband en voila de koffer was er ook al 1qq
Al met al supersnel.

Door naar spoor 1 / 2 en mooi op tijd voor de trein richting Zwolle.

Al met al een supervlotte reis zonder Schiphol hobbels.

O ja, ik heb vermoedelijk verleden week zaterdag op Schiphol Covid opgelopen, het gevoel van zware griepklachten :(

JanTorun
Berichten: 341
Lid geworden op: ma jan 18, 2021 10:35 am

Re: Vliegen vanaf Schiphol

Bericht door JanTorun » zo jul 10, 2022 5:31 pm

Nog nooit is er in de geschiedenis van de mensheid zoveel mogelijkheden tot communicatie, en alles loopt steeds vaker in de soep. Mensen praten niet meer met elkaar, met als gevolg dit soort van ergerlijke toestanden.

Voor mij is het een raadsel hoe dit kan, niemand heeft het gedaan en de top wordt steeds breder. Men kan toch indien nodig achteraf de opgetreden situatie evalueren zonder er gelijk koppen rollen, heb sterk de indruk dat dit niet gedaan wordt. Morgen weer een dag en weer ellende.

Denk vaak dat mensen het drukker hebben met zich in te dekken dan naar oplossingen te zoeken, iets wat elk proces enorm vertraagd. Ergste is dat je vrouw ook met verhalen uit Poznan komt, houdt elkaar vast en steun elkaar. Neem een slok en ga op tijd op stok. zz1

Plaats reactie