Wizzair.com

Al uw vragen en weetjes m.b.t. reizen naar en door Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Wizzair.com

Bericht door Plievo » ma jan 02, 2012 9:38 pm

In een ander topic over de A2 is Wizzair boven de cafetafel gekomen.
Ik heb zomaar even gekeken op de site van Wizzair en vanaf Dortmund vliegen ze op meerdere steden in Polen.
Daarnaast vliegen ze ook vanaf Eindhoven en Keulen op Polen.

Zomaar een willekeurig reisje naar Poznan voor 2 personen in maart kostte maar 106 euro :o :D zz4
Voor mij en mijn vrouw vanuit Emmen zijn de kosten (inclusief retour Dortmund en parkeren) goedkoper dan met de auto naar Poznan en retour, en nog sneller ook.

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Houtstoker » di jan 03, 2012 8:58 am

vroeg boeken kan goedkoper zijn. Zo reizen wij binnenkort met een retour voor 2 personen (Dordmund-Poznan) voor € 74

Als je de mogelijkheid hebt kan het spelen met de afreis en retour data soms veel geld schelen.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Przyrodnik » di jan 03, 2012 11:17 am

Hier vanuit Maastricht gaat het per trein vanuit het dichtstbijzijnde station in Duitsland, dat is Aken of Herzogenrath (en vanuit ieder station in het westen van Duitsland) vanaf 39 euro enkele reis. Vroeg boeken en schuiven met data en verbindingen helpt daarbij. Anders als bij een vliegreis wisselen de tarieven van een bepaalde verbinding niet van dag tot dag, deze lopen alleen geleidelijk op als de voordeligste plaatsen volgeboekt zijn.

Vanuit Amsterdam, Utrecht en Arnhem gaat het met de nachttrein al vanaf 29 euro voor de echte prijsrunner naar Poznan en Warschau, wel een tarief dat lastig te krijgen is. Al bij al kan ik vanuit Maastricht voor dezelfde prijs via het midden van Nederland reizen. Gratis bezoek aan familie in het westen van het land op de koop toe. Ook is het mogelijk (met enig vernuft!!!) om tot 96 uur oponthoud in Duitsland in te boeken op dergelijke verbindingen zonder extra kosten voor wie een ticket vanuit Duitsland boekt, handig voor een bezoek aan deze of gene onderweg...

Ik begrijp Pietje Bell wel die het kopen van treinkaartjes al lastig vind. Er zijn nu eenmaal duizend-en-één regeltjes van toepassing omdat je bijvoorbeeld alleen al met NS, DB en PKP te maken krijgt en ieder land en ieder treintype zijn eigen regelingen kent. Toch is zijn vliegreis naar Polen niet veel ingewikkelder dan de reis per trein, waarbij hij slechts één overstap heeft.

En ik heb makkelijk lullen, de laatste keer naar Polen met het OV was de stadsbus vertraagd. Hierdoor dacht ik de aansluitende bus naar Aken te hebben gemist en bevond ik mij daarom niet bij de halte toen deze bus alsnóg (eveneens te laat) voorbij kwam rijden. Met de volgende bus had ik volgens de dienstregeling nog 1 of 2 minuten om de overstap in Aken op de regionale trein naar Wuppertal te halen… natuurlijk dan ga je op volle sprintsnelheid (met jonge benen kan dat) naar het perron, en daar was ik een kleine minuut te laat, de deuren waren dicht, de trein kwam net op gang.

Om de nachttrein naar Warschau toch nog te halen heb ik een taxi genomen van Aken naar Keulen. Rijdt immers éénmaal per 24 uur en niet vaker. Daar op de nachttrein gestapt, één station voor de stop in Wuppertal, een kilometertje of 80 ofzo, drie kwartier. Mocht niet volgens het ticket, maar het was geen probleem. Als het dat wel was had ik uitleg gegeven… Zonder teller rekende de taxi 120 euro, het normale tarief zou 10 euro meer zijn. Kijk, ik trek dat financieel wel, maar het is dan toch een tegenvallertje…! Op een ticket van 49 euro van Aken tot Warschau, da’s natuurlijk geen geld!

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Plievo » zo feb 19, 2012 3:33 pm

Houtstoker schreef:vroeg boeken kan goedkoper zijn. Zo reizen wij binnenkort met een retour voor 2 personen (Dordmund-Poznan) voor € 74

Als je de mogelijkheid hebt kan het spelen met de afreis en retour data soms veel geld schelen.

Houtstoker,

Klopt het dat handbagage tot 10kg gratis is, maar een koffer meenemen 15 euri kost?

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Stamgast » zo feb 19, 2012 3:56 pm

Een kleine koffer willen ze ook nog wel eens als handbagage zien.

Groningen gaat volgend jaar de start- en landingsbaan verlengen. Vliegen ze daar niet op Polen?

janhuis3
Berichten: 2
Lid geworden op: ma feb 20, 2012 6:56 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door janhuis3 » ma feb 20, 2012 9:50 pm

Volgend jaar 2013-2014 wordt gesuggereerd dat wizzair van eelde naar Lodz rechtstreeks vliegt.
smorgens naar lodz, dan even ontbijten bij Ikea (vlak bij het vliegveld )en dan met de tram naar lodz.
Dan kunnen we bij mijn schoonfamilie even op de koffie en een weekendje aanplakken. Dat is nog afwachten.
of dat doorgaat. 6qq 2qq vanuit groningen

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Plievo » ma feb 20, 2012 9:53 pm

janhuis3 schreef:Volgend jaar 2013-2014 wordt gesuggereerd dat wizzair van eelde naar Lodz rechtstreeks vliegt.
smorgens naar lodz, dan even ontbijten bij Ikea (vlak bij het vliegveld )en dan met de tram naar lodz.
Dan kunnen we bij mijn schoonfamilie even op de koffie en een weekendje aanplakken. Dat is nog afwachten.
of dat doorgaat. 6qq 2qq vanuit groningen

Zou mooi zijn, hopelijk pakken ze nog een paar steden in Polen erbij :D

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Plievo » ma apr 02, 2012 4:46 pm

Afgelopen weekend heeft mijn vrouw en haar vriendin een retourtje Dortmund - Poznan - Dortmund gepakt.
Een mooie verbinding, prima reis en "vliegt" voorbij :lol: .

Bij de luchthaven zijn ze bezig de tramverbinding gereed te maken, dan is de vervolgaansluiting ook perfect in orde.

janhuis3
Berichten: 2
Lid geworden op: ma feb 20, 2012 6:56 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door janhuis3 » di apr 03, 2012 1:50 pm

je kunt nu ook met Ryanair van Bremen naar Lodz, ontdekte ik en goedkoop

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Plievo » di apr 03, 2012 6:07 pm

janhuis3 schreef:je kunt nu ook met Ryanair van Bremen naar Lodz, ontdekte ik en goedkoop

Thanx voor de tip. :)

Alexander
Berichten: 169
Lid geworden op: za mar 31, 2012 2:07 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Alexander » di apr 10, 2012 12:16 am

Hallo allemaal,

Voor de Wizz-air vliegers vanaf Eindhoven naar Warschau. Vanaf Juli vliegt men niet meer naar Warschau Chopin, maar naar Warschau Modlin.

Dit is een nieuwe luchthaven voor budget maatschappijen ten noorden van Warschau.
Ik heb begrepen dat de zaken en verbindingen dan nog niet klaar zullen zijn.
Een geplande spoorwegverbinding is geschrapt.

Groeten, Alexander

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Plievo » vr mei 18, 2012 6:55 pm

Vliegen met Wizzair tussen Poznan en Dortmund is mijn schoonmoeder goed bevallen.
Eind dit jaar komen mijn schoonouders beide deze kant opgevlogen.

Nu hebben wij de tickets via internet gereserveerd en betaald, er was een aanbiedingsdag waarop je 20% korting op de prijs kreeg.
Wat bleek, wij hebben een foutje gemaakt in de naam. 1 telefoontje naar Wizzair en het probleem werd rechtgezet. Binnen 2 minuten was ook al een e-mail binnen gekomen met de juiste gegevens.
6qq
Een topafhandeling, had ik niet verwacht van een budgetmaatschappij.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Plievo » za jul 20, 2013 2:46 pm

Vliegen met Wizzair tussen Poznan en Dortmund is blijkbaar niet meer mogelijk.
Als je een vlucht tussen deze 2 steden aanklikt komen er geen data in beeld.

Erg jammer, de vluchten waren altijd goed vol :(

Houtstoker
Berichten: 304
Lid geworden op: ma aug 29, 2011 4:39 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Houtstoker » za jul 20, 2013 4:47 pm

Begin dit jaar is Wizzair gestopt met vliegen van Dordmund naar Poznan. Een optie is nog opstappen bv in Eindhoven, en het laatste stuk met de trein (Eindhoven vliegt ook niet op Poznan)

Lufthansa vliegt wel nog van Düsseldorf naar Poznan
http://www.skyscanner.nl/vluchten/poz/d ... html?rtn=1

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Plievo » zo jul 21, 2013 5:11 pm

Houtstoker schreef:Begin dit jaar is Wizzair gestopt met vliegen van Dordmund naar Poznan. Een optie is nog opstappen bv in Eindhoven, en het laatste stuk met de trein (Eindhoven vliegt ook niet op Poznan)

Lufthansa vliegt wel nog van Düsseldorf naar Poznan
http://www.skyscanner.nl/vluchten/poz/d ... html?rtn=1

Dank voor de skyscanner, helaas zitten er veelal tussenstops in waardoor een vlucht behoorlijk lang kan worden.
Dat wordt zoeken naar de juiste vlucht :)

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Plievo » vr mar 28, 2014 8:06 am

Wizz Air vanaf Eindhoven naar Poznań in Polen



Wizz Air heeft aangekondigd dat zij met ingang van 20 juni 2014 een nieuwe route zal gaan starten tussen Eindhoven Airport en Poznań Lawica Airport in Polen.
De route zal twee keer per week op maandag en vrijdag worden gevlogen met een Airbus A320 met 180 zitplaatsen. Poznań is de vijftiende bestemming die Wizzair vanaf Eindhoven Airport aanbiedt.
De metropool Poznań is met haar 1,4 miljoen inwoners, waarvan er zo’n 600.000 in de stad zelf leven, een van de belangrijke centra voor handel, industrie, cultuur, sport, technologie en educatie van Polen. De stad heeft belangrijke handelsbetrekkingen met Nederland en met name ook met bedrijven uit Zuid-Nederland. Poznań heeft een rijke geschiedenis die ook vandaag de dag nog steeds volop tot uitdrukking komt in de vele monumenten en prachtige huizen die de stad rijk is.




http://zakenreis.nl/luchtvaart/wizz-air ... nan-polen/

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Plievo » do jul 10, 2014 11:33 am

Eelde krijgt lijnvlucht naar Polen


Groningen Airport Eelde krijgt er een nieuwe bestemming bij. Vanaf oktober vliegt de maatschappij Wizz Air twee keer per week van Eelde naar Gdansk, in Polen.
Het vliegveld mikt met de verbinding op een grote groep Polen die in Noord Nederland woont, werkt en studeert. De 45.000 Polen in het Noorden en in de Duitse grensstreek zijn nu nog aangewezen op een lange autorit voor een bezoek aan familie en vrienden.

Chiel Stutterheim, adjunct-directeur van Groningen Airport Eelde, is verheugd met de komst van Wizz Air. 'Gdansk is een prachtige stad voor een citytrip. De Hanzestad ligt aan de Oostzee en heeft een mooi historisch centrum met grachtenpanden, pleinen en straten. Ook heeft Gdansk mooie nabijgelegen zandstranden'.

De vluchten starten op 28 oktober en worden het hele jaar aangeboden op dinsdag en zaterdag. Volgens een woordvoerder van Wizz Air is de kans is groot dat er op termijn meer vluchten komen.
http://www.rtvnoord.nl/artikel/artikel.asp?p=136256


Een goed begin voor de Noorderlingen :D

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Plievo » do jul 10, 2014 11:36 am

Wizz Air vliegt van Maastricht naar Polen


Maastricht Aachen Airport krijgt er vanaf oktober weer een nieuwe luchtvaartmaatschappij bij.
Wizz Air gaat twee keer per week vliegen van Maastricht naar Katowice in Polen.
Na Flybe is de Oost-Europese prijsvechter de tweede nieuwe luchtvaartmaatschappij in korte tijd op het vliegveld in Beek.
Het eerste vliegtuig van Flybe dat tussen Londen en Maastricht vliegt, is donderdag aangekomen op Maastricht Aachen Airport.
http://www.l1.nl/nieuws/261475-wizz-air ... (L1+Nieuws)

Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Wizzair.com

Bericht door Lech » ma jun 05, 2023 5:18 am

Grote wijzigingen in de gratis check-in van Wizz Air. Toeristen zullen niet blij zijn
Afbeelding
Wizz Air heeft grote wijzigingen aangekondigd in online inchecken. Als u in de nabije toekomst op reis gaat met deze vervoerder, moet u de nieuwe regel onthouden.

Deelname aan briefings is een integraal onderdeel van vliegreizen. Gelukkig bieden veel netwerken u de mogelijkheid om ze online te doen - uiteraard na het voldoen aan eenvoudige voorwaarden. Konden reizigers van de prijsvechter Wizz Air tot nu toe 48 uur voor de reis online inchecken, nu zal dat minder tijd kosten. Wij controleren de details.

Wizz Air wijzigt haar beleid voor online inchecken
Veranderingen in Wizz Air kunnen elk moment komen, want op 12 juni. Vanaf deze datum kunnen passagiers die gebruik maken van de diensten van deze vervoerder slechts 24 uur voor vertrek gratis online inchecken. Dit geldt voor mensen die geen specifieke stoel aan boord hebben gekocht - degenen die van deze optie gebruik hebben gemaakt, hebben nog steeds het voorrecht - ze kunnen tot 30 dagen voor vertrek inchecken.

Het verkorten van de tijd voor gratis inchecken bij Wizz Air is een grote verrassing en een ongemak voor veel toeristen. Later instapkaarten krijgen betekent onder meer dat sommige mensen een probleem krijgen. om ze op het laatste moment af te drukken. De Hongaarse luchtvaartmaatschappij is niet de enige die dergelijke regels heeft ingevoerd, het blijkt dat hij voor de vakantie net als Ryanair wilde zijn.

Minder tijd om online in te checken. Dit is geen uitzondering
De concurrentie van het Wizz Air-netwerk, namelijk Ryanair, verkort de tijd voor online inchecken sinds 2021. Wizz Air gebruikte voorheen een minder prettige optie voor toeristen, maar introduceerde in 2018 een 48-uurs systeem. Na een paar jaar keert hij terug naar de oude oplossing. Is het iets ongewoons? In zekere zin zou het ons niet moeten verbazen, de gegevens die door vervoerders zijn verzameld, laten zien dat de meeste passagiers toch op het laatste moment inchecken en dit enkele uren voor vertrek doen. Bovendien is bekend dat het tegenwoordig voldoende is om een ​​ticket op je telefoon of tablet te hebben, dus we hoeven ons geen zorgen te maken als het printen van de instapkaart mislukt.

Niemand kent de officiële redenen waarom Wizz Air plotseling besloot een radicale stap te zetten . Het vermoeden bestaat dat het netwerk klanten wil aanzetten tot het kopen van extra diensten, bijvoorbeeld het boeken van specifieke stoelen, waardoor de inchecktijd langer is. Helaas betaalt nu iedereen die een rustiger hoofd wil hebben een extra vergoeding.

Passagiers hoeven natuurlijk niet online in te checken en kunnen ook kiezen voor de traditionele, maar meer tijdrovende oplossing. Voor de stationaire check-in loont het de moeite om er een paar uur eerder te zijn - we zullen waarschijnlijk ook in een lange rij moeten staan. Het is vermeldenswaard dat dit een betaalde optie is - goedkoper als u van tevoren een instapkaart koopt.





https://podroze.wprost.pl/11250148/powa ... oleni.html

Plaats reactie