A2

Al uw vragen en weetjes m.b.t. reizen naar en door Polen mogen hier geplaatst worden
Lech
Berichten: 4944
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

A2

Bericht door Lech » vr aug 19, 2011 4:34 pm

Heeft iemand een idee hoever het staat met de A2 vanaf de grens tot aan Warschau?
Zijn er knelpunten waar ik beter omheen kan rijden of kan ik gewoon bij Frankfurt a/d Oder de grens over en verderop de A2 pakken?

Lech

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: A2

Bericht door Stamgast » vr aug 19, 2011 6:15 pm

Dag Lech,

Helaas kan ik je vraag niet beantwoorden.
Mogelijk anderen wel. Is er geen site voor Poolse verkeersinformatie?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: A2

Bericht door bertvaneck » di aug 23, 2011 6:28 pm

http://www.wegenforum.nl/viewtopic.php? ... 6e#p559343 kijk hier maar uit gebreid nieuws over de A2

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: A2

Bericht door bertvaneck » vr aug 26, 2011 2:55 pm

Snelweg brug over de foto Obra www.autostrada-a2.pl
Voorbeeldige aanleg van de A2 en op slechts definiëren als niet alleen de Poolse, maar ook de Europese instellingen, eerder dan gepland gepland met de overheid. Zoals gepland, de snelweg naar de wereldlijke overheid moet worden in gebruik genomen in mei 2012. Maar we van plan om de snelweg terug te laden in november, en dit betekent dat op 1 december, alle drivers zullen profiteren van het nieuwe gedeelte van de route - zei Zofia Kwiatkowska, woordvoerder Autostrada Wielkopolska. Belangrijk is dat het mei 2012 jaar voor de passage van de 106 kilometer lange strook tussen New Świecko Tomyśl en we zullen niet te betalen. Sinds mei, zal de reis kost ongeveer 21 zloty. Dus, sinds mei 2012 jaar voor een route van Poznań naar Seculiere betalen ongeveer 34 goud. Dat is minder dan zullen we de reis van Poznan naar Warschau te brengen. Wanneer de aflevering Stryków geopend - Warschau, voor toegang tot het kapitaal van de portefeuille moet u ongeveer 60 zloty te verwijderen. Wat we nu al doen op het nieuwe gedeelte van de snelweg? 2 augustus verricht 84% van de cement betonverharding (links 31 km) en 95% van mager beton funderingslaag (links 9 km). Bovendien worden 84 viaducten worden gebouwd (en niet alleen het nieuwe gedeelte van de snelweg). 22 was afgerond. Bouw van nog eens 61 zeer geavanceerd (niveau 85-95%). Slechts een knooppunt in de rubriek advertentiemarkt Beech - New Tomyśl is een geavanceerde "slechts" 50%. Op dit moment is bij de bouw van de snelweg zijn meer dan 2.000 mensen. Dienen meer dan duizend machines

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: A2

Bericht door Wilhelmus Johannes » di aug 30, 2011 9:07 pm

Nou Bert voor mij nog ongeveer 80 km en ik kan ook rustig door tuffen,tot Szarów gaat alles prima,maar dan tot Tarnow of Rzeszow die oude A4 is een ramp,maar er wordt aan gewerkt.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: A2

Bericht door bertvaneck » wo aug 31, 2011 4:24 am

Wilhelmus Johannes schreef:Nou Bert voor mij nog ongeveer 80 km en ik kan ook rustig door tuffen,tot Szarów gaat alles prima,maar dan tot Tarnow of Rzeszow die oude A4 is een ramp,maar er wordt aan gewerkt.
hans nog twee maanden dan hebt ik nog maar 80 kilo meter goeden twee baans wegen en kan ik het in goed 8 uur rijden van almere naar Bydgoszcz even tussen door leuk dat jij je aan gemeld hebt 6qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

de nieuwe foto,s a2

Bericht door bertvaneck » di sep 06, 2011 6:27 pm


Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: de nieuwe foto,s a2

Bericht door Wilhelmus Johannes » di sep 06, 2011 9:14 pm

Bydgoszcz Komt steeds dichterbij Bert. 1qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: de nieuwe foto,s a2

Bericht door bertvaneck » wo sep 07, 2011 4:05 am

Wilhelmus Johannes schreef:Bydgoszcz Komt steeds dichterbij Bert. 1qq
Zeker Hans als november dit stuk klaar is dan hebt ik nog maar 85 kilometer goede twee baans weg en dan ben ik uit en thuis in 9 uur 1qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Wegwerkzaamheden: A2

Bericht door bertvaneck » zo sep 25, 2011 9:50 am

Progress nb CIAA A2 Stichting DOEN seculiere - zoals op 25 augustus 2011

Wegwerkzaamheden:

Op 25 augustus 2011 toe werden DOEN:
•90% van de cement betonverharding; DOEN prestaties bleven 12 km
•95% van mager beton funderingslaag; DOEN prestaties bleven 6 km




Momenteel werkt CIAA nb:
•3 sets van zogenaamde lay Stichting DOEN. mager beton - met gunstige weersomstandigheden zijn in staat om Stichting DOEN 30 km lag langs de weg nb een maand;
•2 sets van betonnen straatstenen Stichting DOEN - door de gunstige weersomstandigheden in staat zijn om Stichting DOEN 20 km lag langs de weg nb een maand;





Bruggen:

Het stadium van de bouw van 84 bruggen nb 25 augustus 2011:
•Bouw van 22 bruggen zijn gemaakt van 100% (het object heeft een prop, een CD met volledige uitrusting zijn woon-werkverkeer IK DOEN object)
•De bouw van 31 bruggen is gevorderd in 95% ( een object heeft een record van de ATL-wa IK DOEN gemaakt woon-object )
•De bouw van 30 bruggen is gevorderd in 85% (nb objecten 'en maakte betonnen plaat constructie met k "jassen" voor dier kruisingen)
•Bouw van een brug faciliteit is gevorderd in 50% (knooppunt nb Beech advertentiemarkt sectie - Nieuw Tomysl)


De eerste 50% -over het onderwerp werden gemaakt rekwisieten,

2e 95% - een object heeft een record van de ATL-wa IK DOEN gemaakt woon-werkverkeer faciliteit

3e 85% -NB object 'en maakte betonnen plaat constructie met k "jassen" voor dierlijke kruisingen

4e 100% -object heeft een drager, een CD met volledige uitrusting gemaakte woon-werkverkeer IK DOEN object.







Operation and Maintenance Centers

OUA Witte Muur - het einde werkt DOEN het einde van augustus van dit jaar

OUA Ilanka - einde werk DOEN eind september



Medewerkers
aanwezig zijn op de CIAA snelweg rechtstreeks werk aan meer dan twee duizend. mensen.



Hardware units

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: A2

Bericht door bertvaneck » wo sep 28, 2011 8:42 am


Plievo
Berichten: 2946
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: A2

Bericht door Plievo » wo sep 28, 2011 9:19 am

Is er al enig idee wanneer het hele stuk vrijgegeven wordt?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: A2

Bericht door bertvaneck » wo sep 28, 2011 9:34 am

Plievo schreef:Is er al enig idee wanneer het hele stuk vrijgegeven wordt?
ik hebt begrepen half november 6qq 6qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: A2

Bericht door bertvaneck » ma okt 03, 2011 10:15 am


bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: A2

Bericht door bertvaneck » ma okt 03, 2011 11:23 am

A2 (Polen)




Begin

Świecko (PL/D)
Kukuryki (PL/BY)

Lengte
610 (gepland) km
Route
→ Berlin
Świecko
Rzepin
Torzym
Węzeł Jordanowo → Szczecin / Zielona Góra
Trzciel
Nowy Tomyśl
Buk
Węzeł Poznań–Zachód → Kołobrzeg / Wrocław
Węzeł Komorniki / Poznań-Grunwald
Poznań-Wilda
Węzeł Krzesiny → Bytom
Września
Słupca
Sługocin
Modła
Żdżary
Koło
Dąbie
Wartkowice
Emilia
Piątek
Stryków
Węzeł Stryków → Gdańsk / Gliwice
Łyszkowice
Nieborów
Wiskitki
Tłuste
Pruszków
Węzeł Konotopa → Białystok

--------------------------------------------------------------------------------

tussen Konotopa en Warszawa-Lubelska

--------------------------------------------------------------------------------

Mińsk Mazowiecki
Janów
Kałuszyn
-snelweg onderbroken-
→ Minsk

De A2 is een autostrada in Polen. De snelweg moet, wanneer voltooid, de belangrijkste oost-westas van het land worden, vanaf de Duitse grens bij Świecko via Poznań, Łódź en Warszawa naar de grens met Wit-Rusland bij Kukuryki. Momenteel is 254 kilometer in gebruik tussen Nowy Tomyśl en Stryków bij Łódź. De overige delen moeten nog aangelegd worden, of zijn in aanleg. In Warszawa zal de A2 onderbroken worden door de S2 vanwege planningtechnische redenen. De totale lengte moet 610 kilometer worden
1 Statistieken 1.1 In aanleg
2 Routebeschrijving
3 Geschiedenis 3.1 Openstellingsgeschiedenis
4 Toekomst 4.1 Inleiding
4.2 Świecko - Nowy Tomyśl
4.3 Stryków - Konotopa 4.3.1 COVEC
4.4 S2
4.5 Warszawa - Kukuryki (BY)
5 Status & Planning
6 Tol
7 Verkeersintensiteiten
8 Referenties

Statistieken
opengesteld: 254 kilometer
in aanleg: 220 kilometer
in planning: 136 kilometer

In aanleg

status 2011
Świecko - Nowy Tomyśl: 105 kilometer
Stryków - Konotopa: 94 kilometer
Stojecka - Kałuszyn: 21 kilometer

Routebeschrijving

De A2 bij Poznań.
Bij Świecko moet de A12 in Duitsland overgaan in de Poolse A2. Men komt dan door een grotendeels bebost gebied met alleen wat kleine plaatsjes. De belangrijkste plaats tussen de grens en Poznań is Świebodzin, waar een knooppunt met de S3 moet komen, de expressweg vanaf Szczecin naar Wrocław. Bij Nowy Tomyśl begint in 2009 de A2 die dan met weinig afslagen naar het oosten loopt, ten zuiden van de grotere stad Poznań (568.000 inw.) langs. Hier komt aan de westkant een knooppunt met de S5, de expressweg van Wrocław naar Bydgoszcz, en aan de oostkant met de S11, de expressweg van Koszalin naar Katowice. Na Poznań komt men langs de regiostadjes Września en Konin. Dit deel van Polen bestaat vooral uit vlakke tot glooiende weilanden met relatief weinig bos. De weg loopt dan ten noorden van de stad Łódź (753.000 inw.) langs, en eindigt voorlopig op het knooppunt Stryków, waar de A1 gekruist moet worden. De A1 komt vanaf Gdańsk en loopt naar Gliwice.

Geschiedenis

De ideeën voor een snelweg van Berlijn naar Poznań onstonden al in de jaren 30 van de 20e eeuw als Reichsautobahn 8. Het eerste deel hiervan opende in 1937 tussen Berlijn en Frankfurt an der Oder, wat momenteel in Duitsland ligt. Destijds behoorde het westen van Polen tot het Duitse rijk, en werden voorbereidingen getroffen om de snelweg te verlengen naar Poznań (destijds Posen). De aanleg stopte in 1942 omdat de aandacht verschoof naar de Tweede Wereldoorlog.

Veel later ontstonden opnieuw ideeën voor een snelweg vanaf Berlijn naar Moskou, de zogenaamde "Olimpijki", voor de Olympische Spelen in Moskou in 1980. Slechts een klein deel is toen gerealiseerd tussen Września en Konin, wat was voltooid tussen 1977 en 1985.

De aanleg van de huidige A2 begon in 2001. In 2002 was de bestaande A2 van Września naar Konin gerenoveerd, en op 12 september 2003 opende de bypass van Poznań, belangrijk voor het doorgaande verkeer. Tussen 2003 en 2006 werd de A2 verder naar het oosten gebouwd, tot aan Stryków. In 2006 opende 104 kilometer tegelijk, het langste stuk in de geschiedenis van Polen. Eind 2008 werd de A2 2 kilometer verlengd bij Stryków, zodat doorgaand verkeer niet meer door het dorp hoeft.

In 2009 ging de A2 tussen de Duitse grens en Nowy Tomyśl in aanleg over 105 kilometer, en op 28 september 2009 werden de contracten getekend voor het wegvak van Stryków en Konotopa, tussen Łódź en Warszawa. Daardoor kan begin 2010 begonnen worden met de aanleg tot aan Warszawa. Op 9 juli 2009 werden de contracten getekend voor de bypass van Mińsk Mazowiecki van 21 kilometer, wat daarna in aanleg is gegaan.


Inleiding

Momenteel is Polen het grootste obstakel tussen Amsterdam en Moskou, wanneer men kijkt naar de infrastructuur. De E30 is volledig 2x2 in Rusland en Wit-Rusland, en is vrijwel geheel een Autobahn in Duitsland. In Polen ontbreekt echter nog honderden kilometers. De aanleg van de A2 is keer op keer vertraagd en uitgesteld. Wel is de bestaande DK2 gerenoveerd en heeft her en der bypasses voor de grotere plaatsen. De huidige route is overbelast door het vele vrachtverkeer, en niet snel.

Świecko - Nowy Tomyśl

Het tracé voor de A2 tussen de Duitse grens en Nowy Tomyśl is al in 1996 vastgesteld. De eerste berichten van de concessiehouder Autostrada Wielkopolska uit 1997 gaven aan dat de A2 in bedrijf moest zijn over 360 kilometer tussen de Duitse grens en Stryków voor 2001. In 2002 was het westelijk gedeelte echter nog niet in aanleg. Later werd besloten om in 2005 te beginnen met het 104 kilometer lange stuk van de Duitse grens naar Nowy Tomyśl, wat in 2008 voltooid moest zijn. Ook dat is niet gehaald en de aanleg is uitgesteld tot 2009. In 2006 werd besloten dat de MER overnieuw moest, waarbij men hoopte in 2009 de snelweg voltooid te hebben. De aanleg van de snelweg is uiteindelijk in 2009 begonnen, waarbij in begin 2010 het eerste beton is gestort. In december 2011 zal de A2 opengesteld worden voor het verkeer.

Stryków - Konotopa

De originele plannen van de GDDKiA waren om rond 2006/2007 te beginnen met de aanleg vanaf Stryków bij Łódź naar Warszawa, als aansluiting op het toen net voltooide gedeelte van Konin naar Stryków. Volgens deze plannen moest eind 2008 de gehele snelweg vanaf de Duitse grens naar Warszawa voltooid zijn. In 2006 werd aangekondigd dat het 94 kilometer lange gedeelte in het vierde kwartaal van 2007 in aanleg zou moeten gaan met een openingsdatum van eind 2010. Echter, in september 2006 werd besloten het gedeelte met een PPS-constructie aan te leggen. In februari 2009 werd aangekondigd dat het toch niet via PPS zou gaan, maar dat de Poolse staat de aanleg zou uitvoeren. In september 2009 zijn de 5 contracten getekend. In augustus en september 2010 zijn de bouwvergunningen voor alle 5 delen tussen knooppunt Stryków bij Łódź en knooppunt Konotopa bij Warszawa verstrekt. Dit betekent dat vanaf half oktober 2010 de gehele A2 in aanleg is gegaan, met een geplande oplevering in mei 2012.

COVEC

Een aanzienlijk deel van de route wordt gebouwd door het Chinese bouwbedrijf COVEC, dat extreem laag heeft ingeschreven op de aanbesteding. Eind mei 2011 werd bekend dat COVEC haar Poolse onderaannemers niet betaald. Daarop heeft Covec begin juni aangegeven te willen stoppen met de bouw. De GDDKiA heeft daarna de contracten met COVEC ontbonden, het Chinese bouwbedrijf kan op een boete van circa € 180 miljoen rekenen.[1] Op 28 juli 2011 werden de contracten van de segmenten A en C opnieuw aanbesteed, en zijn de werkzaamheden weer hervat over de respectievelijk 29 en 20 kilometer lange segmenten A en C. Deze delen moeten uiterlijk op 31 mei 2012 berijdbaar zijn, en de volledige werkzaamheden moeten op 15 oktober 2012 voltooid zijn.[2]

S2

Vanwege tegenstand van inwoners van Warszawa is besloten de A2 niet door de stad door te trekken, maar een juridisch andere constructie toe te passen door de S2 aan te leggen tussen knooppunt Konotopa en Warszawa-Lublin. Het westelijk deel van de S2 tussen de A2 en S79 ging in juli 2010 in aanleg.

Warszawa - Kukuryki (BY)

Het oostelijk gedeelte omvat 173 kilometer tussen Warszawa en de grensovergang Kukuryki met Wit-Rusland. De A2 zal niet aansluiten op de klassieke grensovergang bij Terespol, maar iets noordelijker, zodat het doorgaand verkeer naar de Wit-Russische M1 niet door de Wit-Russische stad Brest hoeft. Het gedeelte ten oosten van Warszawa heeft in Polen minder prioriteit doordat de verkeersintensiteiten hier nog niet zo hoog zijn, en men liever de aandacht concentreert op het gedeelte tussen de Duitse grens en Warszawa. Rondom Mińsk Mazowiecki zal al wel vast een bypass van 21 kilometer worden aangelegd voor het doorgaande verkeer. Men verwacht het gedeelte tussen Warszawa en Siedlce rond 2013 te openen, maar het gedeelte naar de grens met Wit-Rusland zal niet eerder dan 2015 in aanleg gaan. Ook op deze route zijn technisch niet zoveel problemen.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: A2

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo okt 12, 2011 9:45 am

Hallo Bert, ik lees net dat de opening op 30 november gepland staat,ik hoop het voor jou,kun je eindelijk lekker doortuffen.
Nu de A4 nog,ben ik ook weer blij. 1qq 11qw

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: A2

Bericht door bertvaneck » do okt 13, 2011 6:34 pm

Hans daar ben ik zeker blij om het scheelt mijn meer als een uur kortere reistijd nu hebt ik 4 uur nodig over 320 kilometer in Polen en dan moet je nog aardig aan poten

Kees1221
Berichten: 84
Lid geworden op: wo okt 12, 2011 10:50 am

Re: A2

Bericht door Kees1221 » vr okt 14, 2011 6:07 am

Op het wegenforum heb ik eens gelezen dat er festiviteiten komen, een marathon etc. Later niets meer van teruggezien.
Iemand een idee of dit nog doorgaat?

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: A2

Bericht door pietje Bell » vr okt 14, 2011 1:40 pm

De A2 schiet al aardig op,alleen zijn ze nog met de vangrails bezig en op sommige stukken nog de bermen aan het afwerken.
En van de week waren ze de wild viaducten aan het voegen.
Dan nog de belijning en rijden maar.Het rijd ook vlot door,de problemen bij Rezepin zijn zo goed als over.

Plievo
Berichten: 2946
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: A2

Bericht door Plievo » do okt 20, 2011 6:10 pm

Men is al begonnen met de belijning, kijk maar eens op http://www.autostrada-a2.pl/en/gallery/4/a2-swiecko---nowy-tomysl/26/october-2011

Plaats reactie