Een ski-investering in de Beskiden. In Szczyrk . wordt een comfortabele en brede route gecreëerd

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Lech
Berichten: 4946
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Een ski-investering in de Beskiden. In Szczyrk . wordt een comfortabele en brede route gecreëerd

Bericht door Lech » di okt 04, 2022 5:07 am

Een ski-investering in de Beskiden. In Szczyrk . wordt een comfortabele en brede route gecreëerd
Afbeelding
Skiërs en snowboarders die de komende winter naar Szczyrk komen, zullen genieten van de comfortabele route op Skrzyczne.

Het resort COS na Skrzycznem in Szczyrk is een van de meest populaire skistations in de Beskiden. Het heeft zijn fans al vele jaren. Er zijn verschillende afdalingen en een recent gereconstrueerde kabelbaan die wachten op skiërs en snowboarders. Het station is ook verbonden met het naburige Szczyrk Mountain Resort door een speciaal gebouwde passage.

Reconstructie van de skiroute op Skrzyczne
Iedereen die de komende winter naar Skrzyczne komt om te skiën of snowboarden, wacht een verrassing. Er is een grote investering gaande in het resort, bestaande in de reconstructie van de Ondraszek-skipiste. Dit is een populaire route, waar ook de verbinding vanaf Zbójnicka Kopa in het Szczyrk Mountain Resort naartoe leidt. Helaas was de Ondraszek-route erg smal, waardoor het niet erg comfortabel was, en met een groot aantal skiërs en snowboarders was het daar druk.

Daarom werd besloten om het opnieuw op te bouwen. Zoals Tomasz Laszczak, directeur van het COS-centrum in Szczyrk ons ​​vertelde, wordt Ondraszek herbouwd op het moeilijkste en smalste gedeelte, ongeveer 1,2 km lang, tot aan de kruising met de kabelbaan. Het tracé wordt verbreed tot 17 m en krijgt ook een nieuw profiel. Ook wordt hier nieuwe kunstsneeuw aangelegd. Dit alles maakt het rijden op deze route een stuk comfortabeler. - We zullen de werken voor de winter afronden - kondigt directeur Laszczak aan.

De reconstructie van Ondraszek wordt uitgevoerd door het in de aanbesteding geselecteerde bedrijf en de kosten van de werken bedragen meer dan 2,8 miljoen PLN. Dit is niet het einde van de geplande investeringen in Skrzyczne. Het COS-centrum kondigde ook aanbestedingen aan voor de levering van 15 nieuwe sneeuwkanonnen en de montage van een nieuwe 42 meter lange bandtransporteur met een dak. De transportband wordt geïnstalleerd bij het Jaworzyna-kabelbaanstation als verbinding tussen platform II en platform III voor skiërs.

Nieuwe kabelbanen in Szczyrk
Het naburige Szczyrk Mountain Resort, eigendom van Slowaken, heeft ook ambitieuze investeringsplannen. Allereerst worden hier nieuwe kabelbanen gebouwd. Het bedrijf Tatry Mountain Resorts wil een 6-persoons kabelbaan bouwen in de voetsporen van de voormalige T-bar-lift op de route Hala Pranicznia - Wierch Praniczni. Het is een populaire en geliefde plek bij skiërs - de zogenaamde Juliana, waar ooit sleepliften bestonden. Het doel van deze investering is om een ​​extra plek in het resort te creëren met aangename, gemakkelijke skipistes voor het hele gezin en moderne vervoersinfrastructuur in de Peak Wierch. TMR is ook van plan om hier te investeren in een nieuwe besneeuwingsinstallatie.

TMR plant ook investeringen in Czyrna. De voormalige sleeplift naar Hala Skrzyczeńska wil de 6-zitsbank vervangen, waarmee u enerzijds snel en comfortabel van de wijk Czyrna naar Hala Skrzyczeńska in het hart van het resort kunt komen, en anderzijds zal de toegang tot de legendarische zwarte route Bieńkula vergemakkelijken. In Bieńkula zal ook het kunstsneeuwsysteem moeten worden gemoderniseerd. Het doel van het bedrijf is om binnen twee jaar minimaal één van deze lijnen te bouwen.

De autoriteiten van Szczyrk dromen er ook van om een ​​moderne spoorlijn te bouwen. Het zou bezoekers van het transfercentrum naar de hellingen van Skrzyczne vervoeren. Een dergelijke oplossing zou skiërs en toeristen aanmoedigen om hun auto in het centrum te laten staan. Het voorlopige concept voorziet dat de spoorlijn die over de bomen loopt 4,5 km lang wordt. Skiërs en toeristen rijden in gondels voor 15 personen die aan drie touwen zijn opgehangen. De aanleg van de spoorlijn kost 65 miljoen euro . De lokale overheid van Szczyrk wijzigt nu het ruimtelijke ontwikkelingsplan.



https://bielskobiala.wyborcza.pl/bielsk ... B.3-L.1.zw

Plaats reactie