Varen op de Wisla

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Plaats reactie
Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Varen op de Wisla

Bericht door Przyrodnik » wo mar 28, 2012 9:00 am

Waar kan ik meer informatie vinden over boottochten op de Wisla, en dan vooral het meest noordelijke deel? Welke routes zijn er? Zijn er veerboten die het kanaal volgen? Wa kost da? Kan je bv enkele reis Tczew tot aan de Baltische zee doen? Links op het web?

Is er daarnaast ook veel pleziervaart op dit deel van de Wisla? En waar zijn populaire havens voor toeristen langs het bovenste (benedenloopse) deel van de Wisla? Pleziervaart betekent voor mij: kansen op een lift per boot. Links en info op het web?

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Varen op de Wisla

Bericht door Stamgast » wo mar 28, 2012 6:04 pm

Przyrodnik schreef:Waar kan ik meer informatie vinden over boottochten op de Wisla, en dan vooral het meest noordelijke deel? Welke routes zijn er? Zijn er veerboten die het kanaal volgen? Wa kost da? Kan je bv enkele reis Tczew tot aan de Baltische zee doen? Links op het web?

Is er daarnaast ook veel pleziervaart op dit deel van de Wisla? En waar zijn populaire havens voor toeristen langs het bovenste (benedenloopse) deel van de Wisla? Pleziervaart betekent voor mij: kansen op een lift per boot. Links en info op het web?


Dag Przyrodnik,

Heb jij plaatsen waar jij wil opstappen en afstappen? Dat zoekt voor mij wat gemakkelijker.

Groeten,
Stamgast

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Varen op de Wisla

Bericht door Przyrodnik » wo mar 28, 2012 6:08 pm

Hoi Stamgast,

Vanaf Tczew of andere plaatsen die niet zuidelijker dan Grudziadz liggen en dan uitstappen bij Sobieszewo of Swibno of omg. van de sluis waar het kanaal afsplitst van de oude Wisla die daar naar het westen afbuigt richting Gdansk.

Zie ook:
http://maps.google.nl/maps?q=Grudzi%C4% ... n&t=h&z=13

Als ik op Google luchtfoto's kijk, zie ik geen enkel schip op de Wisla. Zouden de foto's op scheepvaartloze zondag zijn gemaakt, of is er werkelijk geen scheepvaart in dit noordelijke deel van de rivier?

ron
Berichten: 732
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Varen op de Wisla

Bericht door ron » wo mar 28, 2012 6:27 pm

Ik weet dat er een pond is die van Mikoszewo naar Swibno gaat, maar dat zal wel niet zo'n touristisch tochtje zijn zoals jij bedoelt :)

http://www.promswibno.pl/

Ik ben er een keer met meegevaren, ging best wel leuk met zo'n duwboot ernaast.
In Gdansk zijn er geloof ik wel reisjes over de Oude Wisła,maar ik weet niet tot hoever die gaan.



Przyrodnik schreef: Zouden de foto's op scheepvaartloze zondag zijn gemaakt, of is er werkelijk geen scheepvaart in dit noordelijke deel van de rivier?


Van alle keren dat ik daar in het noorden de Wisła ben overgestoken, heb ik nog nooit een boot kunnen ontdekken.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Varen op de Wisla

Bericht door Przyrodnik » wo mar 28, 2012 6:30 pm

Van alle keren dat ik daar in het noorden de Wisła ben overgestoken, heb ik nog nooit een boot kunnen ontdekken.


Er zijn tussen Grudziadz en de monding ook geen havens van belang te vinden. Jammer. Wandelen van Tuchola naar de Baltische Kust is net iets te ver, of het aantal vrije dagen net te beperkt. Dus ik dacht, dan lopen we tot de Wisla en verder per boot. Een stuk leuker dan met de bus verder.

Plaats reactie