Wat was voor jou het meest aangrijpend in Polen?

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Wat was voor jou het meest aangrijpend in Polen?

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr apr 06, 2012 7:44 pm

De eerste keer begon ik direct na het roeren te drinken, met gevolg dat ik die prut ook meedronk. Daarna de fout dat ik m'n kopje leeg probeerde drinken


5qw 5qw Hier nog zo eentje,maar nu lukt het prima. 6qq

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Wat was voor jou het meest aangrijpend in Polen?

Bericht door ron » vr apr 06, 2012 7:53 pm

Alleen bij het ontbijt drink ik nog maar koffie, wel uit een koffiezetapparaat met papieren filter. Als de papieren filters per ongeluk op zijn, neem ik het zeefje dat bij het koffiezetapparaat was meegeleverd (Phillips). Je kan het verschil tussen zeefje en papieren filter wel proeven.
Als ik ergens op bezoek ben, neem ik nog wel eens zo'n 'poolse' koffie. Die smaak doet mij dan altijd denken aan die onbeschrijvelijke tijd toen ik hier nog maar net zat :)

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Wat was voor jou het meest aangrijpend in Polen?

Bericht door Stamgast » vr apr 06, 2012 8:35 pm

lief milieu schreef:Inderdaad, met de thee was het idem dito. Die zagen we opgieten en bijgevolg dronken we die ook niet. De koffie werd kant en klaar in een kop koffie voor ons neergezet. Bwèèèèkes en dan klagen wij thuis al als er een paar korreltjes koffie het filterzakje ontglippen. Thee noch koffie waren er toen te genieten.


Wat is er mis met een Leffe?

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Wat was voor jou het meest aangrijpend in Polen?

Bericht door pietje Bell » za apr 07, 2012 12:12 pm

Die thee van korreltjes herinner ik mij ook,er waren zelfs nog smaken.Maar de oude garde blijft lekker aan het prut zitten te drinken.Dat is pas koffie,in hun ogen,al het andere is slap water. 3qq

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Wat was voor jou het meest aangrijpend in Polen?

Bericht door pietje Bell » do sep 06, 2012 10:57 am

Dit vond ik ook wel aangrijpend althans voor mijn Poolse maat.
Dit is al jaren terug,toen mijn maat 2 herdershonden had,de beesten liepen snachts altijd los op zijn erf en land dat helemaal omheind was.
Toch was er op de een of andere manier een vos binnen gekomen,had later toen we dit controleerden een gat onder het het gegraven.Maar de honden hadden het beest in de gaten gekregen,en de hele nacht achter de vos aan gezeten tussen de bessenstruiken door.Tot ze hem te pakken kregen,en hem verscheurde,de restanten vonden we smorgens bij de achterdeur.
Maar er heerste toen ook hondsdolheid en als er wat verdachts was moest je dit aangeven.
Mijn maat naar de boswachter,en die adviseerde direct de honden vast,en niet meer los.En hij zou contact op nemen met Poznan.De andere dag kwam hij terug met de mededeling dat de honden moesten worden afgemaakt .Om geen enkel risico te lopen.Er was niets tegen in te brengen,de honden zagen er nog steeds normaal uit.Maar wat er ook geprobeerd werd,ze moesten afgemaakt worden.En hun koppen moesten naar Poznan om in het laboratorium onder zocht te worden.
Op zich vond ik dit vreemd,je kon natuurlijk ook bloed afnemen,ten minste zo dacht ik er over.Maar alleen de boswachter niet,die liep naar zijn auto en kwam terug met zijn geweer,en schoot al de twee honden naar de eeuwige jachtvelden.
Mijn maat was er natuurlijk ziek van,maar het ergste moest nog komen,de koppen moesten er afgehakt worden.Nou en dan de koppen van je eigen honden afhakken valt natuurlijk niet mee,dan moet je het gevoel wel op een laag pitje zetten.En dit kon hij niet.Waarop ik hem voorstelde dat ik dit wel zou doen,maar dat hij een kuil moest graven,om de lichamen er in te doen.Dit zou ik ook doen zodat hij niets zag.Ik heb de koppen er afgehakt en elk apart in een dichte zak gestopt,en de andere restanten in de kuil gelegd en begraven.Toe met de koppen naar Poznan,en na 2 weken ong kwam de uitslag,en deze was negatief,het had niet eens gehoeven,maar de de gezondheid van de mens ging voor,en dit is natuurlijk te begrijpen,al ziet men dit soms anders.Dit was zo maar een aangrijpende gebeurtenis die me weer eens te binnen schoot. 3qq

Plaats reactie