Polen: meer dan voetbal alleen

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Plaats reactie
Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Polen: meer dan voetbal alleen

Bericht door Plievo » za jun 02, 2012 10:43 am

Polen: meer dan voetbal alleen

Afbeelding

door onze redactie
Polen staat natuurlijk volledig in het teken van het Europees Kampioenschap voetbal, maar in het Oost-Europese land kun je nog veel meer doen dan voetbal kijken. En als je er toch bent voor de wedstrijden en een middagje vrij bent, bezoek dan één van de volgende bezienswaardigheden.



1. Historisch Krakau
Het historische centrum van de Poolse stad Krakau mag met recht zo genoemd worden: historisch. Krakau is bespaard gebleven tijdens de Tweede Wereldoorlog, waardoor je er nog veel gebouwen kunt bewonderen in hun originele, dertiende eeuwse staat. Bovendien kent Krakau veel gezellige cafés en restaurantjes en is ook het uitgaansleven zeker de moeite waard om te ontdekken.

—-


2. Zoutmijnen van Wieliczka
Na een bezoek aan het historische Krakau liggen op ongeveer vijftien kilometer afstand de zoutmijnen van Wieliczka, één van de oudste en grootste zoutmijnen ter wereld. De driehonderd kilometer lange mijnschachten liggen 327 meter diep onder de grond en zijn voor een groot deel te bezichtigen. Op honderd meter diepte tref je een volledig uit zout gehouwen kapel aan, compleet met zouten beelden.

—-


3. Het centrum van Warschau
In tegenstelling tot Krakau is Warschau, de hoofdstad van Polen, wel voor een groot deel verwoest in de Tweede Wereldoorlog. Wel is de stad aan de hand van foto’s en schilderijen herbouwd in oude stijl. De oude stad staat onder bewoners bekend als ‘het Wonder van Warschau’.


—-

Afbeelding
4. Chopin’s Zelazowa Wola
Dit dorpje is de geboorteplaats van niemand minder dan Frédéric Chopin. Zelazowa Wola ligt 53 kilometer ten westen van Warschau. Chopin’s moeder was een Poolse en zijn vader kwam uit Frankrijk, waar Chopin naartoe verhuisde toen hij naam maakte als pianist in Polen. In de meimaand kun je in zijn geboortedorp genieten van pianisten die rondom Chopin’s huis zijn muziek spelen.

—-


Afbeelding
5. Bialowieza National Park
Het Poolse Bialowieza National Park is een waar oerwoud in Oost-Europa, vol wilde dieren. Ruim een derde van Polen bestaat uit bossen, waar onder meer reeën, dassen, wilde zwijnen, vossen en zelf beren en wolven leven. In het National Park vindt je een kudde van driehonderd wisenten. Dit zijn Europese bizons en de grootste zoogdieren van dit continent. Bialowieza National Park is een aanrader voor natuurliefhebbers.









http://www.telegraaf.nl/reiskrant/weekj ... een__.html

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Polen: meer dan voetbal alleen

Bericht door Wilhelmus Johannes » za jun 02, 2012 10:58 am

. En als je er toch bent voor de wedstrijden en een middagje vrij bent, bezoek dan één van de volgende bezienswaardigheden.


Ik vrees dat diegenen die naar Polen afreizen om het Nederlands Elftal in actie te zien,al hun tijd aan bezienswaardigheden kunnen gaan besteden,ik vrees namelijk dat Oranje helaas niet in actie zal komen in Polen.
Ik ben benieuwd wat de mening van de andere forumbezoekers hierover is.

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Polen: meer dan voetbal alleen

Bericht door Plievo » za jun 02, 2012 11:01 am

Wilhelmus Johannes schreef:
. En als je er toch bent voor de wedstrijden en een middagje vrij bent, bezoek dan één van de volgende bezienswaardigheden.


Ik vrees dat diegenen die naar Polen afreizen om het Nederlands Elftal in actie te zien,al hun tijd aan bezienswaardigheden kunnen gaan besteden,ik vrees namelijk dat Oranje helaas niet in actie zal komen in Polen.
Ik ben benieuwd wat de mening van de andere forumbezoekers hierover is.


Mijn vermoeden is dat Nederland de volgende ronde wel haalt en dat ze dan tegen Polen voetballen.
Ook denk ik dat een grote schare supporters ook enkele bezienswaardigheden bezoekt om meer van het land te zien nu ze er toch zijn.

Plaats reactie