Warszawa met kerst

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Plaats reactie
menasil
Berichten: 68
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 5:20 am

Warszawa met kerst

Bericht door menasil » vr jul 27, 2012 11:18 am

Dag allemaal,
Ik ben van plan om 27 december - 31 december in Warszawa te verblijven omdat m'n Poolse schaatsvrienden en vriendinnen daar een nationaal kampioenschap zullen gaan rijden in het weekend dat er tussen valt.

Enige waar ik over twijfel is om wellicht 2e kerstdag al aan te komen zodat we 27 december optimaal kunnen benutten voor sightseeing. Maar kan ik uberhaupt wel iets vinden om 's avonds te dineren? Ik weet van andere hoofdsteden van andere landen dat 2e kerstdag soms wel eens een ramp was.. En heb weinig zin om noodgedwongen bij de MacDonalds te belanden.

En voorzover ik weet is alles "gewoon" (denk aan Palace of Culture & Science, diverse musea) open op 27 december? Of zie ik hier iets over het hoofd?

Vliegtickets zijn geenprobleem, daar heb ik al naar gekeken. Hotel dat ik wil boeken hanteert geen speciale kerstprijzen. Sterker nog, ze hebben een aanbieding voor de periode die ik wil boeken.

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Warszawa met kerst

Bericht door Plievo » vr jul 27, 2012 3:00 pm

Hoi Menasil,

Met kerst mag je verwachten dat de leukste restaurantjes al gevuld zijn met mensen die gereserveerd hebben.
Als je met kerst wil gaan uit eten kan je het beste zelf ook op tijd reserveren, ik denk dat je begin oktober mooi op tijd bent. Net wat je zelf al aangeeft McDonalds en kerst gaan niet samen.

Bijzonder dat het hotel aanbiedingsprijzen heeft, dat zie je niet vaak.
Zou je eventueel een kerstmenu bij het hotel kunnen reserveren?

Groetjes,
Plievo

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Warszawa met kerst

Bericht door Przyrodnik » vr jul 27, 2012 3:31 pm

Hoi Menasil

Zullen we samen op 26 december de nachttrein Amsterdam-Warschau nemen van 19 uur? Volgende ochtend aankomst in Warschau. Past perfect in mijn planning. ;)

Vliegen gaat niet, dat doe ik nooit en te nimmer.

menasil
Berichten: 68
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 5:20 am

Re: Warszawa met kerst

Bericht door menasil » vr jul 27, 2012 3:34 pm

Wat een mooi aanbod, dan hoef ik niet te dineren in Warschau haha ;)
Maar ik ga liever met het vliegtuig ;) Bovendien gaat mijn moeder mee en die doe ik een nachttrein niet aan :)

Ik heb even naar aanleiding van Plievo's suggestie het hotel gemaild. Al zag ik dat ze een restaurant hebben met nog redelijke prijzen. Dumplings voor 37 PLN. Het andere eten is wel 2x zo duur maar goed, voor een avondje is het te doen lijkt me. Maar heb hen gevraagd of zij nog iets speciaals gaan doen met kerst en of het mogelijk is te reserveren etc.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Warszawa met kerst

Bericht door Przyrodnik » zo jul 29, 2012 9:30 pm

menasil schreef:Maar ik ga liever met het vliegtuig ;) Bovendien gaat mijn moeder mee en die doe ik een nachttrein niet aan :)


Ik reis zelf nooit per vliegtuig en ook mijn vader is er ook maar mee gestopt. Toen hij dat deed begon mijn oom - die zich inmiddels in de eeuwige jachtvelden begeeft - hem ervan te verdenken dat hij toch wel heel erg in de doemdenkerij van de Club van Rome en het Natuurbeschermingsjaar 1970 geloofde.

Wat eten en feesten met Kerst en Oudjaar betreft maakt het mij geen zak uit hoe het gebeurt. Zelf zal ik niets regelen, maar ben er graag bij als er wel wat geregeld wordt door anderen.

En voor de Kerstreis naar Polen, ik schaf wel weer twee tickets aan en zoek via de liftcentrale een reisgenoot. Werkt altijd want voor 29 euro wil er altijd wel iemand mee. :D

Proterra
Berichten: 1
Lid geworden op: do okt 18, 2012 8:50 pm

Re: Warszawa met kerst

Bericht door Proterra » zo okt 21, 2012 6:41 am

menasil schreef:Dag allemaal,
Ik ben van plan om 27 december - 31 december in Warszawa te verblijven omdat m'n Poolse schaatsvrienden en vriendinnen daar een nationaal kampioenschap zullen gaan rijden in het weekend dat er tussen valt.

Enige waar ik over twijfel is om wellicht 2e kerstdag al aan te komen zodat we 27 december optimaal kunnen benutten voor sightseeing. Maar kan ik uberhaupt wel iets vinden om 's avonds te dineren? Ik weet van andere hoofdsteden van andere landen dat 2e kerstdag soms wel eens een ramp was.. En heb weinig zin om noodgedwongen bij de MacDonalds te belanden.

En voorzover ik weet is alles "gewoon" (denk aan Palace of Culture & Science, diverse musea) open op 27 december? Of zie ik hier iets over het hoofd?

Vliegtickets zijn geenprobleem, daar heb ik al naar gekeken. Hotel dat ik wil boeken hanteert geen speciale kerstprijzen. Sterker nog, ze hebben een aanbieding voor de periode die ik wil boeken.


De mooiste plekken van Warszawa zijn de volgende:

-Dworzec Autobusowy Metro Wilanowska
-Warszawa Centralna
-Warszawa Zachodnia
-Warszawa Wschodnia
-Okęcie (Luchthaven)

Ulica Grójecka is ook een aanrader als je wat minder geld weet uit te geven ;)

Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Warszawa met kerst

Bericht door Lech » zo okt 21, 2012 3:40 pm

Hoi Proterra,

Welkom op het forum zz4
Bedankt voor de tips, volgend jaar wil ik de hoofdstad eens met een bezoekje vereren en jouw info is mij welkom. :D

Groet,
Lech

Proterra schreef:
menasil schreef:Dag allemaal,
Ik ben van plan om 27 december - 31 december in Warszawa te verblijven omdat m'n Poolse schaatsvrienden en vriendinnen daar een nationaal kampioenschap zullen gaan rijden in het weekend dat er tussen valt.

Enige waar ik over twijfel is om wellicht 2e kerstdag al aan te komen zodat we 27 december optimaal kunnen benutten voor sightseeing. Maar kan ik uberhaupt wel iets vinden om 's avonds te dineren? Ik weet van andere hoofdsteden van andere landen dat 2e kerstdag soms wel eens een ramp was.. En heb weinig zin om noodgedwongen bij de MacDonalds te belanden.

En voorzover ik weet is alles "gewoon" (denk aan Palace of Culture & Science, diverse musea) open op 27 december? Of zie ik hier iets over het hoofd?

Vliegtickets zijn geenprobleem, daar heb ik al naar gekeken. Hotel dat ik wil boeken hanteert geen speciale kerstprijzen. Sterker nog, ze hebben een aanbieding voor de periode die ik wil boeken.


De mooiste plekken van Warszawa zijn de volgende:

-Dworzec Autobusowy Metro Wilanowska
-Warszawa Centralna
-Warszawa Zachodnia
-Warszawa Wschodnia
-Okęcie (Luchthaven)

Ulica Grójecka is ook een aanrader als je wat minder geld weet uit te geven ;)

Plaats reactie