Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-Birk

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-Birk

Bericht door Lech » vr sep 09, 2011 12:07 pm

Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-Birkenau bezocht dit jaar. Dit is het meest bezochte museum in Polen - zei Bartosz Bartyzel van de persdienst van het museum afgelopen woensdag.

"Vorig jaar, heeft een record aantal van 1.38 miljoen mensen de voormalige Duitse Nazi dood kamp van Auschwitz bezocht. Alles wijst erop dat dit aantal dit jaar zal worden overschreden"- zei Bartyzel.

De afgelopen jaren neemt het aantal toeristen die het museum geleidelijk bezoeken toe. Slechts een paar jaar geleden kwamen een half miljoen mensen per jaar. In 2008 werd het museum door 1,1 miljoen mensen en in 2009 door 1,3 miljoen mensen bezocht.

Het Staatsmuseum Auschwitz-Birkenau is een monument en museum in Oświęcim, Polen (Duits: Auschwitz), waaronder de Duitse concentratiekampen Auschwitz I en Auschwitz II-Birkenau. Het is gewijd aan de nagedachtenis van de moorden in beide kampen tijdens de Tweede Wereldoorlog. Het museum heeft verschillende taken, onder andere research naar de Holocaust.



Op 2 juli 1947, werd het museum opgericht door een resolutie van het Poolse Parlement. Het gebied beslaat 191 hectare, twintig hiervan in kamp Auschwitz I en 171 in kamp Auschwitz II. Sinds 1979 behoort het voormalige concentratiekamp tot het culturele erfgoed van de wereld en meer dan 25 miljoen mensen bezochten het museum.

De gebieden van de herdenking zijn Auschwitz I, Auschwitz II-Birkenau, de helling van de trein tussen Auschwitz en Birkenau, die werd gebruikt als een "aanlanding-stop" tussen 1942-1944. De drie kilometer tussen Auschwitz en Birkenau liggen op loopafstand. Het museum bevindt zich in verschillende originele gebouwen.

Het aantal bezoekers is per jaar toegenomen. In 2006 meer dan een miljoen mensen uit 94 landen: van Polen (341,000), v.s. (96.000), UK (57,200), Italië (51.000), Duitsland (50,200), Frankrijk (39,100), Israël (37,200), Zuid-Korea (35,400), Noorwegen (30,600), en Spanje (23,300). (uit Wikipedia)





One Million People Already Visited the Auschwitz-Birkenau State Museum this Year

2011-09-08, 08:55


One million people already visited the Auschwitz-Birkenau State Museum this year. This is the most visited museum in Poland - Bartosz Bartyzel of the museum's press office said on Wednesday.

"Last year, a record number of 1.38 million people visited the former German Nazi Death Camp of Auschwitz. Everything indicates that this number will be exceeded this year" - Bartyzel said.
For several years, the number of tourists who visit the museum gradually increases. Just a few years ago it was half a million people a year. In 2008 the museum was visited by 1.1 million people and in 2009 by 1.3 million people.
The Auschwitz-Birkenau State Museum is a memorial and museum in Oświęcim, Poland (German: Auschwitz), which includes the German concentration camps Auschwitz I and Auschwitz II-Birkenau. It is devoted to the memory of the murders in both camps during World War II. The museum performs several tasks, among them research into the Holocaust.

On July 2, 1947, the museum was founded by resolution of the Polish parliament. The area covers 191 hectares, twenty of them in camp Auschwitz I and 171 in camp Auschwitz II. Since 1979 the former concentration camp has belonged to the World Cultural Heritage and more than 25 million people have visited the museum.
The areas of remembrance are Auschwitz I, Auschwitz II-Birkenau, the train ramp between Auschwitz and Birkenau, which was used as a "debarkation-stop" between 1942-1944. The three kilometres between Auschwitz and Birkenau are within walking distance. The museum is situated in several original buildings.
The number of visitors has been increasing year by year. In 2006 more than one million people from 94 countries visited: from Poland (341,000), U.S. (96,000), UK (57,200), Italy (51,000), Germany (50,200), France (39,100), Israel (37,200), South Korea (35,400), Norway (30,600), and Spain (23,300). (from Wikipedia)
www.poland.pl

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-

Bericht door Wilhelmus Johannes » vr sep 09, 2011 12:47 pm

Het aantal bezoekers is per jaar toegenomen. In 2006 meer dan een miljoen mensen uit 94 landen: van Polen (341,000), v.s. (96.000), UK (57,200), Italië (51.000), Duitsland (50,200), Frankrijk (39,100), Israël (37,200), Zuid-Korea (35,400), Noorwegen (30,600), en Spanje (23,300). (uit Wikipedia)


Het bezoekers aantal geloof ik best wel,maar bij die aantallen uit genoemde landen twijfel ik aan de juistheid(hoe komt men eraan?)

Ben er zelf 3x geweest met diverse familieleden en kennissen,maar men heeft ons nooit gevraagd waar we vandaan kwamen.

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-

Bericht door Plievo » vr sep 09, 2011 1:23 pm

Wilhelmus Johannes schreef:
Het aantal bezoekers is per jaar toegenomen. In 2006 meer dan een miljoen mensen uit 94 landen: van Polen (341,000), v.s. (96.000), UK (57,200), Italië (51.000), Duitsland (50,200), Frankrijk (39,100), Israël (37,200), Zuid-Korea (35,400), Noorwegen (30,600), en Spanje (23,300). (uit Wikipedia)


Het bezoekers aantal geloof ik best wel,maar bij die aantallen uit genoemde landen twijfel ik aan de juistheid(hoe komt men eraan?)

Ben er zelf 3x geweest met diverse familieleden en kennissen,maar men heeft ons nooit gevraagd waar we vandaan kwamen.

Zal wel zijn o.b.v. steekproeven, daarna extrapoleren en je hebt getallen.
Ben blij dat het aantal bezoekers oploopt, ik hoop ook dat de jeugd hier meer en meer komt. Zoiets verschrikkelijks mag nooit vergeten worden. :(

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-

Bericht door Stamgast » vr sep 09, 2011 4:24 pm

Simpel, het zijn duiven die dit bijhouden.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-

Bericht door Stamgast » vr sep 09, 2011 4:31 pm

Al jarenlang controleren duiven dagelijks bezoekersaantallen, dus ook in Auschwitz.
Wie kent niet het mooie lied, alle duiven op de Dam, die zitten daar echt om te tellen, waarvoor anders.

De foto is in 2010 gemaakt.

Afbeelding

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-

Bericht door Plievo » vr sep 09, 2011 5:15 pm

Mooie foto, ik zie er heel veel dramatiek in (vredesduiven op z`on plaats).

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-

Bericht door Stamgast » vr sep 09, 2011 5:54 pm

Plievo schreef:Ben blij dat het aantal bezoekers oploopt, ik hoop ook dat de jeugd hier meer en meer komt. Zoiets verschrikkelijks mag nooit vergeten worden. :(


Ik ben er tot nu toe 3x geweest. Mijn advies is bezoek Auschwitz buiten het zomerseizoen. 1x ben ik er geweest toen ook groepen Joodse schoolkinderen het museum bezochten. Belangstelling laag en irritant voor echt geïnteresseerden.

Is een bezoek aan Auschwitz een must, dat laat ik over aan ieder voor zich.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-

Bericht door Przyrodnik » vr sep 09, 2011 8:30 pm

Weinig belangstelling of respect van bezoekers, dat hoorde ik deze week ook iemand zeggen. Daarbij bovendien het commentaar dat bezoek aan Auschwitz her en der op commerciele wijze wordt gepromoot en dat was volgens de spreker geen goede zaak.

Ik heb kamp Auschwitz nooit bezocht. Wel heb ik het kamp Poniatowa bezocht.

Wat mij opvalt, kijkend op Google, is dat er slechts parkeerruimte is voor ca. 40 auto's en ca. 25 bussen.

http://maps.google.com/maps?q=oswiecim, ... 6&t=h&z=17

menasil
Berichten: 68
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 5:20 am

Re: Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-

Bericht door menasil » za sep 10, 2011 6:56 am

Przyrodnik, ik heb nooit via google maps gekeken maar nu ik het vanuit de lucht zie, besef ik echt hoe groot het is. Dat had ik ook toen ik in de uitkijktoren stond maar nu zie je het in verhouding met alles erom heen.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Een miljoen mensen hebben al het Staatsmuseum Auschwitz-

Bericht door Stamgast » za sep 10, 2011 7:13 am

Przyrodnik schreef:Weinig belangstelling of respect van bezoekers, dat hoorde ik deze week ook iemand zeggen. Daarbij bovendien het commentaar dat bezoek aan Auschwitz her en der op commerciele wijze wordt gepromoot en dat was volgens de spreker geen goede zaak.

Ik heb kamp Auschwitz nooit bezocht. Wel heb ik het kamp Poniatowa bezocht.

Wat mij opvalt, kijkend op Google, is dat er slechts parkeerruimte is voor ca. 40 auto's en ca. 25 bussen.

http://maps.google.com/maps?q=oswiecim, ... 6&t=h&z=17


Hoi Przyrodnik,

Wat jij schrijft over het aantal parkeerplaatsen geldt bij Birkenau. Bij Auschwitz I zijn veel pp.

Groeten,
Stamgast

Plaats reactie