Kraków

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: Kraków

Bericht door Giorgino » di jan 28, 2014 6:41 pm

Op zondag heb ik dan nog een wandeling gemaakt naar twee panoramische punten buiten Krakow:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kraków

Bericht door bertvaneck » di jan 28, 2014 6:54 pm

Giorgino Heel hartelijk bedankt voor deze prachtige foto reportage vrg Bert 6qq 7qq

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Kraków

Bericht door Plievo » wo jan 29, 2014 7:08 pm

Ik sluit mij bij Bert aan, wederom mooi panorama foto, s 16qq


heb je Zakopane ook nog op jou to do list staan?

leuk is de foto waarop jezelf staat :D

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kraków

Bericht door bertvaneck » wo jan 29, 2014 8:41 pm

Dank plievo mooi gezegd een aanwinst voor het forum 7qq 6qq

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: Kraków

Bericht door Giorgino » wo jan 29, 2014 11:15 pm

Helaas zal Zakopane niet meer lukken. Zondag vlieg ik al terug en ik heb eigenlijk geen zin om voor één enkele dag naar Zakopane te gaan. Dat zal voor een andere keer zijn.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kraków

Bericht door bertvaneck » do jan 30, 2014 7:01 am

Giorgino schreef:Helaas zal Zakopane niet meer lukken. Zondag vlieg ik al terug en ik heb eigenlijk geen zin om voor één enkele dag naar Zakopane te gaan. Dat zal voor een andere keer zijn.
Nog maals bedankt voor jou fotoreportage vrg Bert. 6qq

Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Kraków

Bericht door Lech » do jan 30, 2014 1:18 pm

Onderwerp: Kraków

Giorgino schreef:Helaas zal Zakopane niet meer lukken. Zondag vlieg ik al terug en ik heb eigenlijk geen zin om voor één enkele dag naar Zakopane te gaan. Dat zal voor een andere keer zijn.

Giorgino,

Persoonlijk vind ik het jammer dat je al weer teruggaat, ik geniet enorm van jouw reportage.
Is dit werkbezoek voor Jou eenmalig, of ga je in de toekomst nogmaals weer naar Polen op werkbezoek?

Lech

Ps: Mijn dank voor het delen van jouw belevenissen. 7qq

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: Kraków

Bericht door Giorgino » do jan 30, 2014 10:10 pm

Ik hoop dat ik nog terug mag gaan, want ik doe dat wel graag, mensen coachen. Maar voor het moment is mijn toekomst ginder heel vaag. Ik zou er dus niet teveel op rekenen dat ik vlug terug ginder ben... 5qw

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: Kraków

Bericht door Giorgino » za feb 01, 2014 8:26 pm

Mijn allerlaatste stuiptrekkingen in Polen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

En nu is 't helaas écht afgelopen... 4qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kraków

Bericht door bertvaneck » za feb 01, 2014 8:37 pm

Hartelijk dankt voor jou inzet 7qq 6qq vrg Bert

Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Kraków

Bericht door Lech » za feb 01, 2014 9:08 pm

Jammer dat jouw laatste uren aanbreken.
Hartelijk dank voor de prachtige reportage 6qq

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Kraków

Bericht door Plievo » zo feb 02, 2014 6:59 am

Hier kan ik mij alleen bij aansluiten.
Hartelijk dank Giorgino 16qq

Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Kraków

Bericht door Lech » do feb 13, 2014 7:32 am

Poolse Krakau favoriete stedentrip-bestemming voor 2014

Afbeelding

Klazienaveen - Het Poolse Krakau is de favoriete stedentrip-bestemming voor 2014, zo bepaalden de bezoekers van reiswebsite Zoover in een online enquete. Vooral de luxere hotels, de sfeer en de cultuur die deze minder bekende citytrip-bestemming te bieden hebben konden op de waardering van de stedentrippers rekenen.

Ook op de tweede en derde plek vinden we minder voor de hand liggende bestemmingen voor culturele citytrips Sevilla (Spanje) en Venetië (Italië).

Naast een acceptabel prijsniveau vindt men in Krakau ook tal van bezienswaardigheden, waarvan de Wawelburcht, de Mariakerk, de Raadhuistoren en het 'Sukiennice' (de Lakenhallen) de bekendste zijn. Uitpuffen van een dag sightseeing doet met op een van de terrasjes op de grote markt.

Sevilla is vooral een aanrader voor tapasliefhebbers,en heeft een beroemde stierenvechters-arena waar men rondleidingen geeft. Verder zijn de Giralde en de Tore del Oro (Gouden Toren) echte toeristentrekkers. Bijkomend voordeel: Sevilla is wat minder toeristisch dan Spaanse stedentrip-klassiekers als Madrid en Barcelona.

Venetië is vooral onder stellen populair vanwege het romantische karakter. Varen in een gondel is overigens erg prijzig, en je kunt in deze Italiaanse stad over de hoofden lopen... Niet iets waar iedereen tijdens zijn vakantie op zit te wachten.

De Top 10 Citytrips:

Krakau
Sevilla
Venetië
Brugge
Rome
Wenen
Barcelona
Maastricht
Praag
Berlijn

Het is voor het eerst dat een bestemming in eigen land de Top 10 haalt; alhoewel, in Maastricht waan je je soms ene klein beetje in het buitenland. Vooral de sfeer en omgeving van de Limburgse stad scoorden goed onder de Zoover bezoekers.

De kleinere stedentrip-bestemmingen lijken dus duidelijk terrein te winnen ten opzichte van de klassieke citytrip-steden als Rome, Barcelona, Praag en Berlijn. Dit ziet men ook terug in de jaarlijkste Stedentrip Top 10 die reisgids Lonely Planet jaarlijks uitgeeft. De Letse hoofdstad Riga en Zurich verdienden een plekje op hun jaarlijkse vakantie-tips.

http://klazienaveen24.nl/nieuws/adverte ... -2014.html

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kraków

Bericht door bertvaneck » do feb 13, 2014 7:43 am

Het is voor het eerst dat een bestemming in eigen land de Top 10 haalt; alhoewel, in Maastricht waan je je soms ene klein beetje in het buitenland. Vooral de sfeer en omgeving van de Limburgse stad scoorden goed onder de Zoover bezoekers.

Dat klop Lech vooral als je kijk naar de consenteren van André R 6qq heel beschaaft publiek....

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: Kraków

Bericht door Giorgino » do feb 13, 2014 8:50 pm

Waarop is een dergelijk lijstje gebaseerd? Op wat de Nederlandse bezoekers van de website weten? Stelt toch niets voor... Voor mij is de mooiste Poolse stad nog altijd Wroclaw, al is dat natuurlijk maar gebaseerd op wat ik weet.

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: Kraków

Bericht door Giorgino » wo aug 06, 2014 5:27 pm

De kans zit er dik in dat ik voor het eind van 2014 nog eens terug mag naar Krakow om nóg wat extra coaching te geven! Voordat ik zelf begin te zoeken naar nieuwe dingen om te bezoeken, hebben jullie nog tips voor iets minder grote bezienswaardigheden (maar toch nog zeer de moeite), in Krakow of niet te ver van Krakow?

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Kraków

Bericht door Plievo » do aug 07, 2014 5:18 am

Giorgino schreef:De kans zit er dik in dat ik voor het eind van 2014 nog eens terug mag naar Krakow om nóg wat extra coaching te geven! Voordat ik zelf begin te zoeken naar nieuwe dingen om te bezoeken, hebben jullie nog tips voor iets minder grote bezienswaardigheden (maar toch nog zeer de moeite), in Krakow of niet te ver van Krakow?

In de kerstsfeer in Krakow 16qq

Wat je misschien kan bezoeken is:
Zakopane voor skiën, langlaufen, etc
Kannunikensteeg
Koningsweg
Czartoryskimuseum
Wijk Kazimierz (Joodse wijk)
En plaats verder op: Tarnow

Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Kraków

Bericht door Lech » do aug 07, 2014 6:54 pm

Deze lijkt wel interessant, ik heb er wat over gehoord maar ben er zelf nooit geweest:
Lost Souls Alley http://www.tripadvisor.nl/Attraction_Re ... oland.html

Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Kraków

Bericht door Lech » do nov 06, 2014 8:06 am

Afbeelding


Bijschrift: Met deze zeer verzorgde koetsen kun je tot aan de nacht door het centrum van Krakau worden vervoerd. Een prachtig centrum waar je geniet van de mooie architectuur en de vele opgeknapte panden.
Je vindt deze koetsen vooral op de Grote Markt, een van de belangrijkste bezienswaardigheden van Krakau.



http://www.bestemminginbeeld.nl/vakanti ... rakau.html

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Kraków

Bericht door bertvaneck » do nov 06, 2014 8:18 am

Lech dat ziet er gelikt uit wij hebben ze wel zien rijden maar hebben er niet ingezeten 6qq 6qq

Plaats reactie