Was- en strijkservice in Poolse hotels

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Plaats reactie
lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door lief milieu » ma jul 22, 2013 11:14 am

Aangezien we een 18-daagse rondreis maken, zijn we echter niet van plan om voor 18 dagen kleren mee te nemen, maar prefereren om tussendoor de was en strijk uit te geven aan het hotel.

Wat zijn jullie ervaringen hierin? Kostprijs, degelijkheid, snelheid van service, ...?

We kunnen natuurlijk ook bij Ron even de wasmachine opzetten en ondertussen een kop koffie drinken en nog meer, maar dan zal Ron niet happy mee zijn.

Lech
Berichten: 4944
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door Lech » ma jul 22, 2013 6:43 pm

Hoi lief milieu,

Een hele goede vraag, ik ben ook benieuwd naar het antwoord.
Zelf heb ik er nog nooit op gelet of er een was en strijkservice was in hotels, ik maakte gebruik van het wasrekje als die er al was.

Lech

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door lief milieu » ma jul 22, 2013 6:56 pm

Ik heb een 3- tal hotels op onze reisweg, die een was- en strijkservice aanbieden, nl:

Hotel Mercure Gdańsk Stare Miasto
Hotel Warszawa Spa & Resort in Augustów en in
Best Western Hotel Żubrówka in Bialowiesa
Radisson Blu Centrum Hotel in Warschau

Zelf hebben we meermaals linnenzakken gekregen in vroegere hotels, maar hadden daar niets mee gedaan.

We willen enkel het werk bij het thuiskomen beperken.

Lech
Berichten: 4944
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door Lech » ma jul 22, 2013 6:58 pm

Groot gelijk heb je, is de vakantie voorbij heb je een enorme berg te strijken en wassen.
ik ben dan ook benieuwd naar de prijzen, indien acceptabel doe ik het de volgende keer ook.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door Przyrodnik » di jul 23, 2013 10:28 am

lief milieu schreef:Wat zijn jullie ervaringen hierin?


Geen.

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door lief milieu » ma jul 29, 2013 5:04 pm

Het eerste linnengoed (wasgoed: kleren, kousen, ondergoed, shirts, bermuda's, geklede hemdjes, mannenhemden, e.d.) heb ik vanmorgen met een blij gezicht afgegeven aan de receptie. Zoals reeds eerder gezegd wilden we ook echt na een jaar ziekte "genieten" van onze vakantie zonder ons te veel zorgen te moeten maken over de was en plas na de reis.

Vanmorgen werd de was afgeleverd (voor 9 uur) en rond 18 u 30 hebben ze die naar de kamer gebracht. Alles is in picobello staat (netjes gewassen en gestreken) terug op de kamer afgeleverd.

Om jullie een gedacht te geven van de prijzen:

- lange broek: 23 Zwoty
- sweater: 30 Zwoty
- T-shirt: 14 Zwoty
- ondergoed: 10 Zwoty
- kousen: 5 Zwoty
- korte broek: 12 Zwoty

Voor de droogkuis in het hotel variëren de prijzen van 16 Zwoty tot 45 Zwoty.

Een geluk dat we een goed koppel zijn en elkaar wat vrijheid geven in doen en laten of "laten doen".
De was zit terug in het koffer, nl. in de zogenaamde handbagage (kleine trolly), de groter reiskoffer blijft onaangeroerd. 5qw

Niets is zo onaangenaam dan met een berg was en strijk thuis te komen.

Groetjes uit het Mercuriushotel te Gdansk.

Plievo
Berichten: 2946
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door Plievo » ma jul 29, 2013 6:47 pm

Dank je voor de prijslijst, goed om te weten als wij er een keer gebruik van willen maken.

Fijne reis,
Plievo

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door Przyrodnik » di jul 30, 2013 7:43 am

lief milieu schreef:Niets is zo onaangenaam dan met een berg was en strijk thuis te komen.


Tot je meemaakt dat al je kleding (en de rest van je spullen) zijn gestolen. Het is "ons" al eens overkomen. We waren per eigen auto op pad. De wagen werd in een paar dagen tijd zelfs twee keer gekraakt, maar de tweede keer viel er niets meer mee te nemen voor "de heren".

En: ben niet anders gewend.

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door kees » di jul 30, 2013 8:45 pm

Is niet echt goedkoop, dan doe ik het na thuiskomst liever zelf.

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door lief milieu » wo jul 31, 2013 7:42 pm

Kees, het gaat bij ons niet om "goedkoop" zijn, maar na een gezellige vakantie hoort er ook een gezellige thuiskomst. Buiten de was- en strijk is de tuin ook 18 dagen blijven liggen, zowel de sier- als groententuin.

Bij bepaling van de prijs van de hotels hebben we ook niet echt naar de prijs gekeken, maar wel naar de service, het goed ontbijt, de ligging, airco, ...

En na meer dan een jaar ziek te zijn geweest, veel tegenslagen te hebben verwerkt, willen we ons toch wel extra verwennen tijdens onze grote zomervakantie.

Onze vakanties zijn nooit goedkoop geweest. Als je een jaar lang hard hebt gewerkt, dan vind ik dat je ook wel eens de bloemetjes mag buiten zetten en zeker als 55 + . De kinderen stellen het zeer goed, we hebben nooit moeten lenen voor ons huis. Wat wil je dan nog meer: op genieten staat geen prijs.

Inmiddels zitten we in Mikołajki (Mazoerische meren). Niks moet, alles mag! En ja hoor, zelfs deze namiddag hebben we 2 uurtjes een dutje gedaan in het hotel. Even recupereren dus!

De was en de plas doen van een 18-daagse vakantie is bovendien ook geen lachertje.

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door lief milieu » di aug 06, 2013 7:53 pm

De was en strijk hebben we opnieuw uitgegeven in het hotel te Bialowieza. Tegen een spotsprijsje (zo noemen wij het toch), ligt weer alles vers gewassen en gestreken in de trolley. "Ecotoerisme" zo noemen we het! Zo breed heeft de gewone burger het niet in Bialowiesa. De mevrouw, die instond voor de poets, was en strijk zal erg gelukkig zijn geweest met dit jobke. Dit hopen we althans.

Deze avond zijn we aangekomen in Warschau.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door Przyrodnik » wo aug 07, 2013 8:08 pm

De gewone burger heeft het nergens zo goed dat ze elke vakantiedag in een viersterren hotel kan verblijven.

(Je moet het ook nog willen).

Veel plezier.

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door lief milieu » do aug 08, 2013 4:41 pm

In het vijfsterrenhotel (Radisson Blu) in Warschau is het uitgeven van was en strijk "onbetaalbaar". We beleven hier een toptemperatuur van 36 graden, bijna niet te doen voor een schildklierpatiënt. Voor mezelf is het al heel moeilijk aangezien ik moeilijk te been ben.

Airco bolt in dit hotel op volle toeren. Ik denk niet dat, mocht je zelf wassen, de was hier droog zou krijgen.
Morgen reizen we richting Poznan en zo naar Duitsland. Ik probeer een tussenstop te organiseren te Poznan, alhoewel we Poznan reeds gezien hebben enige jaren geleden.

Lech
Berichten: 4944
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door Lech » do aug 08, 2013 6:37 pm

Dank je voor de was en strijkservice info 16qq
De volgende keer zal ik er ook eens naar kijken.

Om thuis te komen en vervolgens 2 dagen te wassen en strijken is niet mijn hobby na een vakantie.

Lech

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Was- en strijkservice in Poolse hotels

Bericht door lief milieu » do aug 08, 2013 7:28 pm

In Bialowieza heb ik maar 70 PLN uitgegeven voor was en strijk. Dik tevreden dus, het grote koffer blijft netjes in de koffer van de wagen zitten. Enkel de kleren in de kleine trolley worden gebruikt, gewassen en gestreken.

Momenteel dragen we beiden een kniebroek. Ikzelf een gemakkelijk te wassen en te strijken katoenen bloesje zonder mouwen, draag steeds sandalen (geen kousen bij een temp. van 36 graden 5qw ), manlief draagt wel altijd een vlot katoenen hemd, tussendoor tsjoeft hij ook blootvoets in zijn sandalen rond. De was wordt vanaf deze week beperkt.

Toch moet ik toegeven: 18 dagen van huis weg zijn vallen ons dit jaar lang. De kinderen reizen ook niet meer mee. Dus "a lot of fun" valt nu weg. Ook het gemis van de kleinzoontjes valt dit jaar zwaar. De reis had ik nog wel iets kunnen inkorten, maar van Polen kan je nooit zeker zijn.

Hier in Warschau (5-sterrenhotell) blinken de was- en strijkdiensten wel!
Ik heb zojuist de prijslijst uit de kast gehaald:

- shorten, hemden, zijden bloezen, pyama's, sweater (35 PLN), jeans broek (45 PLN), kousen (15PKN), zakdoek (5 PLN), ondergoed (15 PLN). De prijzen voor de droogkuis durf ik hier niet vermelden. Dus hier hebben we onze reden de was en strijk niet meer uit te geven.

Plaats reactie