Usedom (Świnoujście, Szczecin, Dziwnów...)

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Plaats reactie
Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Usedom (Świnoujście, Szczecin, Dziwnów...)

Bericht door Giorgino » zo apr 26, 2015 4:58 pm

Ik heb twee overnachtingen in Rostock in het Noord-Oosten van Duitsland gewonnen en omdat 700 km wat ver is om voor twee dagen naar daar te gaan, ga ik nog iets van een vijf dagen in het Poolse gedeelte van het eiland Usedom een hotel of een vakantie-appartement huren. Iemand bekend met de streek, met tips voor mij?

Bedankt!

Afbeelding

Lech
Berichten: 4942
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Usedom (Świnoujście, Szczecin, Dziwnów...)

Bericht door Lech » ma apr 27, 2015 7:53 am

Het plaatsje Wolin heeft dacht ik een nederzetting in oude stijl, leuk om te bezoeken.
Je kan de havenstad Szczecin ook bezoeken, altijd interessant.

En kijk eens naar: viewtopic.php?f=4&t=163&p=324&hilit=wolin#p324, hier staan misschien ook enkele tips.
Het oorlogsmuseum en de V2 installatie stond er verleden jaar nog steeds.

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: Usedom (Świnoujście, Szczecin, Dziwnów...)

Bericht door Giorgino » ma apr 27, 2015 10:13 pm

Interessant van de V2-installatie, waar vind ik dat ding precies? Ik heb mij in ieder geval net het Rother-gidsje over Usedom en Wolin besteld:

Afbeelding

Afbeelding

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Usedom (Świnoujście, Szczecin, Dziwnów...)

Bericht door Plievo » di apr 28, 2015 5:14 am

Wolinski park is leuk als je van de natuur houd, neem zeker een verrekijker mee.
Swinousje is een leuk badplaatsje.

Vlakbij Miedzyzdroje staan nog de overblijfselen van een V2 installatie uit WO II. Vanaf de straatkant zie je een oorlogsmuseum staan. Groot is het niet want in een kwartiertje heb je het wel gezien. Vanaf het museum loop je omhoog naar de V2 installatie die grotendeels is verwoest aan het einde van de oorlog.

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Usedom (Świnoujście, Szczecin, Dziwnów...)

Bericht door Plievo » di apr 28, 2015 8:04 am

De hoogste kliffen vind je ook met buiten Miedzyzdroje, met leuke vergezichten.

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: Usedom (Świnoujście, Szczecin, Dziwnów...)

Bericht door Giorgino » wo apr 29, 2015 5:41 pm

Ik heb net gelezen dat er tussen Uzdam en Wolin eigenlijk geen brug is, maar alleen een veerboot. Om de hoeveel tijd is er een dergelijke boot? Eén keer per dag, twee keer per dag? In beide richtingen?

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Usedom (Świnoujście, Szczecin, Dziwnów...)

Bericht door Plievo » do apr 30, 2015 5:18 am

Giorgino schreef:Ik heb net gelezen dat er tussen Uzdam en Wolin eigenlijk geen brug is, maar alleen een veerboot. Om de hoeveel tijd is er een dergelijke boot? Eén keer per dag, twee keer per dag? In beide richtingen?

Giorgino,

Hier heb ik 1x gebruik van gemaakt en ik meen mij te herinneren dat de boot 1x per h de overtocht maakte. Of er een 2e veerboot van de andere kant vertrok weet ik niet meer, ik heb heerlijk genoten van het uitzicht.
De borden staan wel aangegeven waar de veerboot ligt.

Plaats reactie