Wroclaw: bezienswaardigheden

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door bertvaneck » zo mar 18, 2012 5:37 pm

voor Polen maar wil wel graag een goeden weg hebben en niet 8 uur doen over 470 kilometer de afstand tussen Bydgoszcz en Krakaw dat vind ik te veel van het goeden 5qw

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door lief milieu » zo mar 18, 2012 5:59 pm

Stamgast schreef:
lief milieu schreef:Rond de eeuwwisseling waren de wegen in erbarmelijke staat! Om 100 km per auto af te leggen, deden we met de auto er behoorlijk lang over. Ik weet niet of het weggennet nu fel verbeterd is rond Gdansk, Torum, de hoofdstad en dan de streek van de 1000 meren?


Waarom ga je naar Polen?

Voor hardrijden of voor Polen.

Dat het in Polen allemaal minder snel gaat, geniet daarvan.

Gewoon aanpassen en dan is er niets aan de hand.


Om deze redenen bezoeken we Polen niet! 4qq
We hebben het zuidelijk deel al gezien. Hardrijden in Polen zal moeilijk kunnen als de politie met een speedgun je snelheid ligt te meten in de bosjes.

Ik ga dus voor Polen en niet voor het hardrijden!
Omdat de wegen er zo slecht (?) zijn is het moeilijk om een reisschema op te stellen.
In andere landen bleven we een paar dagje op dezelfde plaats om van daar uit andere excursies te maken.
Veronderstel ik logeer in Gdansk en ik wil een citytrip maken naar Torun (= 172) km. Als het wegdek in perfecte staat is kan je heen en weer rijden, maar in Polen, denk ik dat je er beter aan doet om in Torun te overnachten en nadien weer verder trekt.

Tijdens de eeuwwisseling hebben we het zuidelijk deel bezocht. Hier hebben we enkel op de weg een nare ervaring gehad met de auto. Een vrachtwagen, die ons voorbijstak in een razend snel tempo, kwakte een stuk beton uit de weg tegen de flank van onze auto. Van verzekeringen gesproken... dan trekken ze zich terug.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door bertvaneck » zo mar 18, 2012 6:51 pm

Veronderstel ik logeer in Gdansk en ik wil een citytrip maken naar Torun (= 172) km. Als het wegdek in perfecte staat is kan je heen en weer rijden nou dit is nu goed te doen er ligt een prima weg je kan nu makkelijk in 1.5 uur die route rijden 6qq

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door lief milieu » zo mar 18, 2012 7:06 pm

Amai, wat een vooruitgang! Bij onze vorige reis door Polen zou je er minimaal 3 uren over doen!

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door bertvaneck » zo mar 18, 2012 7:12 pm

lief milieu schreef:Amai, wat een vooruitgang! Bij onze vorige reis door Polen zou je er minimaal 3 uren over doen!
wij rijden nu van Bydgoszcz naar familie in Gdansk 185 kilometer binnen de 2 uur er nu nog maar 40 kilometer oude weg en de rest snelweg 6qq

lief milieu
Berichten: 161
Lid geworden op: ma nov 28, 2011 9:47 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door lief milieu » zo mar 18, 2012 7:16 pm

Dus m.a.w. de reistijden, die bij routenet.be worden vermeld, kunnen we als betrouwbaar beschouwen. Of gebruik jij een andere routeplanner? Mja, jij kent die weg van buiten en hebt geen planner nodig, waarschinlijk.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door bertvaneck » zo mar 18, 2012 7:29 pm

lief milieu schreef:Dus m.a.w. de reistijden, die bij routenet.be worden vermeld, kunnen we als betrouwbaar beschouwen. Of gebruik jij een andere routeplanner? Mja, jij kent die weg van buiten en hebt geen planner nodig, waarschinlijk.
ik kan de wegen in Polen net zo goed als in nederland en vooral in onze regio

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door Giorgino » vr jun 15, 2012 8:37 am

Op de facebookpagina van Wroclaw worden regelmatig leuke foto's gepost:

Afbeelding

gwensel
Berichten: 20
Lid geworden op: di jun 26, 2012 5:26 pm

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door gwensel » wo jun 27, 2012 11:47 am

In november 2011 ben ik verhuisd naar Wrocław, om samen te zijn met mijn Poolse vriend die ik de zomer ervoor had leren kennen in deze prachtige Poolse stad. De stad en de liefde hebben me nog steeds helemaal te pakken en daarom blog ik nu ook over de stad en de toeristische plekken in Wrocław, als inwoner natuurlijk. Neem eens een kijkje als je het leuk vindt en kom eens langs in mijn stad ;)

Toerist in eigen stad: uitzicht

Het is altijd een beetje vreemd om de toerist uit te hangen in eigen stad. Zo gauw je ergens langer dan een maand woont voelt het raar om de meest toeristische trekpleisters te bezoeken. Nu is het voor mij natuurlijk allemaal een beetje anders omdat ik naar een nieuw land verhuisd ben en zeker nog niet als Poolse gezien wordt, met enkele uitzonderingen daargelaten dan. Lees meer

http://gwenseltje.blogspot.com/2012/06/toerist-in-eigen-stad-deel-1.html

Afbeelding


Toerist in eigen stad: ZOO

De grootste, de oudste, de hoogste... Voor elke Poolse attractie is het belangrijk om een overtreffende trap te noemen in brochures. Zo hebben wij sinds kort de SkyTower, het hoogste gebouw van Wrocław. Ook is er in mijn stad de grootste multimedia fontein te vinden van Polen en ook... Lees meer

http://gwenseltje.blogspot.com/2012/06/toerist-in-eigen-stad-deel-2.html

Afbeelding

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door bertvaneck » wo jun 27, 2012 12:01 pm

het ziet er heel goed uit je blog veel succes er mee groeten Bert 6qq

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door pietje Bell » wo jun 27, 2012 6:18 pm

Toch vindt ik jou staart mooier als die van die bizon :lol: Gwensel.En zo te zien gewensel jij je zo goed in Polen,dat je onderhand al aardig gewend bent.Succes laat ons zo veel mogelijk weten wat je mee maakt.Is wel leuk om te lezen . 3qq

gwensel
Berichten: 20
Lid geworden op: di jun 26, 2012 5:26 pm

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door gwensel » zo jul 01, 2012 2:17 pm

hahaha dankjewel @pietje Bell en dankjewel @bertvaneck :-)

Ik ga er zeker meer door en afgelopen vrijdag heb ik weer een nieuwe blog geschreven, over het eiland Wyspa Słodowa. Ik ben inderdaad redelijk gewend al, alleen de taal is nog een obstakel, maar ook dat gaat telkens beter.



Toerist in eigen stad: Wyspa Słodowa

Słodowa eiland is een eilandje in de rivier de Oder, middenin Stare Miasto, de oude binnenstad van Wrocław. Zo gauw het weer het een beetje toe laat vult het eiland zich met scholieren, studenten, gepensioneerden en zakenlui die even aan de drukte van de dag willen ontsnappen. In de zomer worden er regelmatig concerten georganiseerd en ook de meeste toeristen weten dan Wyspa Słodowa goed te vinden.

Tot 1945... Lees meer
http://gwenseltje.blogspot.com/2012/06/toerist-in-eigen-stad-wyspa-sodowa.html

Afbeelding

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door bertvaneck » zo jul 01, 2012 2:24 pm

Mij vrouw heeft in deze stad haar studie voltooid en heeft er met mij weleens over gehad dat het daar erg gezellig was 6qq

gwensel
Berichten: 20
Lid geworden op: di jun 26, 2012 5:26 pm

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door gwensel » zo jul 01, 2012 2:29 pm

En dat is het zeker! Als het lekker weer is is iedereen buiten, of op terrasjes of gewoon op een bankje in een park of op 1 van de eilanden. Uitgaan is ook goed te doen hier, er is voor iedereen wat en er zijn zelfs clubs die geen sluitingstijd hebben. Erg leuk. Ik ben dan wel geen student meer, maar mijn vriend en de meeste van mijn vrienden wel, dus ik ga er nog even helemaal in op. Binnenkort zal ik ook een blog wijden aan het uitgaan.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door bertvaneck » zo jul 01, 2012 2:36 pm

gwensel schreef:En dat is het zeker! Als het lekker weer is is iedereen buiten, of op terrasjes of gewoon op een bankje in een park of op 1 van de eilanden. Uitgaan is ook goed te doen hier, er is voor iedereen wat en er zijn zelfs clubs die geen sluitingstijd hebben. Erg leuk. Ik ben dan wel geen student meer, maar mijn vriend en de meeste van mijn vrienden wel, dus ik ga er nog even helemaal in op. Binnenkort zal ik ook een blog wijden aan het uitgaan.
mij vrouw is ook al geen 29 jaar niet meer student 6qq

gwensel
Berichten: 20
Lid geworden op: di jun 26, 2012 5:26 pm

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door gwensel » zo jul 01, 2012 2:42 pm

LOL, ja, je bent zo jong als je je voelt natuurlijk en voor uitgaan geldt geen maximale leeftijd gelukkig!

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door bertvaneck » zo jul 01, 2012 2:51 pm

gwensel schreef:LOL, ja, je bent zo jong als je je voelt natuurlijk en voor uitgaan geldt geen maximale leeftijd gelukkig!
ik voel mij nog 20 alleen gaat het niet zo snel meer 5qw

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door pietje Bell » zo jul 01, 2012 4:09 pm

De taal is nog een probleem.
Kiedys Pani caly czas w Polsce,na pewno pani bardzo dobrze mowi po polsku en czyta tez.Naszdrowie. 3qq

gwensel
Berichten: 20
Lid geworden op: di jun 26, 2012 5:26 pm

Re: Wroclaw: bezienswaardigheden

Bericht door gwensel » zo jul 01, 2012 4:17 pm

Ik hoop het ja :) Maar ik denk dat het wel goed komt, al zal ik altijd een vreemd accent hebben en veel fouten blijven maken in de grammatica/uitgangsvormen etc..

Plaats reactie