KARKONOSZE - HET REUZENGEBERGTE

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Plaats reactie
Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

KARKONOSZE - HET REUZENGEBERGTE

Bericht door Lech » za sep 03, 2016 12:26 pm

Expositie van foto’s van de hand van Zbigniew Kulik
KARKONOSZE - HET REUZENGEBERGTE


KARKONOSZE - HET REUZENGEBERGTE

Dit is het land van de legendarische berggeest Karkonosz, die volgens een volkslegende aan de voet van de hoogste bergtop, de Sneeuwkop (1602 m.) huisde. Het Reuzengebergte is een van de mooiste bergketens. Het is gelegen in het zuidwestelijk deel van Polen, langs de grens met Tsjechië, over een lengte van ong. 34 km. De bergketen fascineert niet alleen door haar bijzondere schoonheid, flora en fauna, maar ook door haar grillig gevormde granieten rotsen. Binnen haar grenzen is in 1959 het Nationaal Park Karkonosze gesticht, dat uitstekende voorzieningen voor toeristen biedt, en waar ook wintersporten kunnen worden beoefend. Een wijdvertakt net van routes brengt de toerist naar de fraaiste en interessantste plekken. Het gebied is geschikt voor afdalingen per ski en voor langlaufen. Het Reuzengebergte heet u welkom, op elk tijdstip van het jaar!

Afbeelding

Afbeelding

Zie het hele verhaal + nog meer schitterende foto`s op: http://www.hetreuzengebergte.com/

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: KARKONOSZE - HET REUZENGEBERGTE

Bericht door Plievo » zo sep 04, 2016 2:12 pm

De foto`s zijn niet zichtbaar, maar de link werkt wel en prachtige foto`s 6qq

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: KARKONOSZE - HET REUZENGEBERGTE

Bericht door Giorgino » za jan 07, 2017 7:23 am

Ik kwam in de week het volgende leuke vakantiefilmpje tegen uit 1936, toen het Reuzengebergte nog het "Riesengebirge" was en nog niet het "Karkonosze": https://www.youtube.com/watch?v=sw_86LJaOiU Het lijkt mij een heel interessante bestemming om op vakantie te gaan omdat ik van geschiedenis houd. En om te wandelen moet het daar natuurlijk ook gewoon fantastisch zijn!

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: KARKONOSZE - HET REUZENGEBERGTE

Bericht door Plievo » zo jan 08, 2017 6:52 pm

Hoi Giorgino,

Leuk fimpje 16qq
Het is een mooie omgeving waar je zeker veel kan wandelen.
De kabelbanen worden soms wegens te veel wind uitgeschakeld. Er zijn daar ook veel leuke kleine dorpen die ook een bezoekje waard zijn.

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: KARKONOSZE - HET REUZENGEBERGTE

Bericht door Giorgino » za jan 20, 2018 11:19 pm

Ik ben intussen een reis aan het voorbereiden naar het Karkonosze om eveneens ook een paar dagen in de omgeving van Klodzko te verblijven. Dat zal voor de maand juni zijn.

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: KARKONOSZE - HET REUZENGEBERGTE

Bericht door Plievo » di jan 23, 2018 6:57 pm

Hoi Giorgino,,

maak je een rondreis of verblijf je op 1 plek om van daaruit trips in te plannen?

Qua maand heb je het qua temperatuur denk ik wel goed ingepland.

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: KARKONOSZE - HET REUZENGEBERGTE

Bericht door Giorgino » ma feb 19, 2018 7:28 pm

Ik verblijf op twee plaatsen: drie dagen bij het stadje Klodzko en dan nog een week ergens in de Karkonosze. Moet het nog boeken.

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: KARKONOSZE - HET REUZENGEBERGTE

Bericht door Plievo » vr feb 23, 2018 7:02 pm

Wij zijn eens een weekje in de omgeving van Duzniki Zdroj geweest.
Een heel mooi gebied waar wij lekker hebben gewandeld en genoten van de kleine plaatsen.

Goede kkeurs Giorgino 6qq

Plaats reactie