Chorzów's nieuw uitziende planetarium genaamd 'Parel van Silezië'

Al uw vakantievragen mogen hier gesteld worden
Lech
Berichten: 4948
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Chorzów's nieuw uitziende planetarium genaamd 'Parel van Silezië'

Bericht door Lech » di jun 14, 2022 5:18 am

Chorzów's nieuw uitziende planetarium genaamd 'Parel van Silezië'
Afbeelding
Het Silezische Planetarium in Chorzów, het hoogtepunt van meer dan drie jaar werk, wordt al jaren genoemd als een van de grootste culturele investeringen in de regio.

In Silezië is een nieuw, ultramodern planetarium geopend met 100 miljoen sterren.

Het Silezische Planetarium in Chorzów, het hoogtepunt van meer dan drie jaar werk, wordt al jaren genoemd als een van de grootste culturele investeringen in de regio.
Afbeelding
Het Planetarium is uitgerust met vijf vluchtsimulatoren waarvan de eenpersoonscapsules mensen de ruimte in zullen brengen.
Tomasz Wiktor/PAP

Tijdens de officiële inauguratie onderstreepte premier Mateusz Morawiecki de waarde ervan door te zeggen: “Ik herinner me dat ik hier als kind met mijn vader kwam. In die tijd vertegenwoordigde het het hoogtepunt van de technologie.

"Ik ben ervan overtuigd dat jonge mensen hier opnieuw geweldige inspiratie zullen vinden die hun toekomstige avonturen zal vormgeven."
Afbeelding
Andere belangrijke attracties in de faciliteit van 145 miljoen PLN zijn onder meer een ultramodern hybride projectorsysteem dat 100 miljoen sterren kan weergeven
Planetarium ląskie

Hij voegde eraan toe dat het nieuwe uiterlijk van Planetarium tot de modernste ter wereld behoorde: "Het is bemoedigend dat we zo'n werk in Polen hebben, en ik ben ervan overtuigd dat buitenlandse toeristen hier zullen komen omdat dit een faciliteit van wereldklasse is, " hij zei.

De belangrijkste attracties van de faciliteit van 145 miljoen PLN zijn onder meer een ultramodern hybride projectorsysteem dat 100 miljoen sterren kan weergeven.
Afbeelding
Met een totale plattegrond die nu is vergroot tot twee keer de oorspronkelijke grootte, zijn andere trekkingen tentoonstellingen en displays waarmee bezoekers naast een blikseminslag kunnen staan ​​en een aardbeving kunnen ervaren.
Tomasz Wiktor/PAP

Met een totale plattegrond die nu is vergroot tot twee keer de oorspronkelijke grootte, zijn andere trekkingen tentoonstellingen en displays waarmee bezoekers naast een blikseminslag kunnen staan ​​en een aardbeving kunnen ervaren.

Merk ook op dat het Silezische Planetarium is uitgerust met vijf vluchtsimulators waarvan de capsules voor één persoon mensen naar de ruimte zullen brengen - zo uitgerust dat gebruikers trillingen, overbelasting en zelfs tijdelijke gewichtloosheid zullen ervaren, zullen ze ook de kans geven om de Planetarium en het omliggende Silezische wetenschapspark van bovenaf.



Lees het gehele artikel met mooie foto`s alhier: https://www.thefirstnews.com/article/ch ... esia-31027

Plaats reactie