Wasilewski: "EK 2012 is mijn grote doel" Door Sam Hilven

Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Wasilewski: "EK 2012 is mijn grote doel" Door Sam Hilven

Bericht door bertvaneck » wo aug 31, 2011 12:05 pm

Wasilewski: "EK 2012 is mijn grote doel"


Door Sam Hilven | 31 Aug 2011 om 13:23




Goed nieuws voor Marcin Wasilewski, de verdediger van Anderlecht is opnieuw international. De Pool had twee jaar geleden nog een ernstige beenbreukblessure. Aangezien Polen gastland van het Europees Kampioenschap in 2012 is, zijn ze al zeker van kwalificatie. "Het EK 2012 is mijn grote doel," vertelt hij.

Naar de aanloop van het EK zal de Poolse nationale ploeg alleen nog maar oefenduels spelen. De kwalificatie is niet nodig omdat ze gastland zijn. Komende vrijdag komt Mexico over de vloer en dinsdag speelt Polen een wedstrijd tegen Duitsland. Wasilewski speelde zijn laatste wedstrijd voor Polen in 2009. Bondscoach Franciszek Smuda wil zien hoe het met de huidige vorm van Wasilewski staat, daarom zal hij komende vrijdag aantreden tegen Mexico.

"Ik realiseer een deel van mijn droom", verklaart de Poolse international. "Ik heb weinig tijd, maar ik zal alles doen om bij de kern te blijven. Ik voel me net een nieuwkomer. Ik ben zelfs een beetje zenuwachtig."

Lees verder: http://www.soccernews.nl/news/130000/Wa ... z1WbijJE00

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Wasilewski: "EK 2012 is mijn grote doel" Door Sam Hil

Bericht door Wilhelmus Johannes » wo aug 31, 2011 12:41 pm

Wasilewski: "EK 2012 is mijn grote doel"


Als ik het iemand gun is hij het wel,die jongen heeft heel wat moeten doorstaan.
Gelukkig is hij er weer.

Plievo
Berichten: 2947
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Wasilewski: "EK 2012 is mijn grote doel" Door Sam Hil

Bericht door Plievo » di okt 18, 2011 11:02 am

Wasilewski: "Mijn goal betekent heel veel"

]di 18/10/2011 - 09:53Na zijn penaltygoal tegen Standard wilde Marcin Wasilewski geen commentaar kwijt aan de Belgische pers. Maandag diende hij de Poolse pers wel van antwoord. "Wasyl is beter dan voor zijn zware blessure", zegt Herman Van Holsbeeck.

Twee jaar geleden liep Wasilewski een dubbele beenbreuk op in de thuismatch tegen Standard. "Dit doelpunt betekent heel veel voor mij", vertaalden de kranten.
"Er waren drie spelers aangeduid en ik bedank Mbokani en Gillet dat ik mocht trappen. Ik voelde me klaar en was dolblij toen ik scoorde, omdat de match tegen Standard toch de belangrijkste competitiematch is voor de fans."
"We willen absoluut de titel. Dat is altijd het doel, maar omdat er een rechtstreekse plaats is voor de Champions League, moeten we extra hard ons best doen."


"Hij is beter dan voor zijn blessure"
Er werd gevreesd of de Poolse verdediger nog zijn oude niveau kon halen. "Maar hij is zelfs beter geworden dan voor zijn blessure", zegt clubmanager Herman Van Holsbeeck in de kranten.
"Hij leek aan startsnelheid te hebben ingeboet, maar dat is er weer uit. Ook bij Polen heeft hij als centrale verdediger sterk gepresteerd. Hij is slimmer geworden en doet het nu positioneel beter."


http://www.sporza.be/cm/sporza/voetbal/ ... wasyl_blij

Plaats reactie