Klose voor bijzonder optreden in geboorteland Polen

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Klose voor bijzonder optreden in geboorteland Polen

Bericht door Plievo » di sep 06, 2011 2:45 pm

Klose voor bijzonder optreden in geboorteland Polen
06/09/2011 08:29

Voor Miroslav Klose (33) is de oefeninterland van Duitsland in en tegen Polen van dinsdag een bijzondere. In zijn loopbaan speelde de in het Poolse Opole geboren aanvaller al diverse keren tegen zijn tweede vaderland. 'Maar ik heb nog niet ín Polen gespeeld, dat maakt het extra bijzonder en ook wel emotioneel', stelt Klose die op achtjarige leeftijd met zijn ouders naar Duitsland verhuisde.

'Ik ben in Polen geboren, spreek de taal en heb er veel familie wonen. En met Lukas Podolski spreek ik ook vaak Pools, zowel in als buiten het veld. Al dateert mijn laatste bezoek van vijf jaar terug. Dat komt helaas door tijdgebrek. Misschien dat ik er volgende zomer, als Duitsland het EK in Polen en Oekraïne speelt, tijd voor vind…'

Klose (111 caps) en Podolski (91) zijn twee van de zeven geboren Poolse spelers die (gerekend vanaf de Bundesliga-start) voor Die Mannschaft zijn uitgekomen. De anderen zijn Piotr Trochowski (35), Paul Freier (19), Dariusz Wosz (17), Lukas Sinkiewicz (3) en Martin Max (1).

Verder spreekt Klose over zijn nieuwe club bij Lazio. Nadat Klose de voorbije twee seizoenen bij Bayern München onder trainer Louis van Gaal zijn basisplaats had verloren, koos hij voor het Italiaanse avontuur.

'In Italië gaat het er allemaal iets relaxter aan toe. Bij Lazio wordt wel hard en individueel getraind. Maar het is iets minder precies, minder verbeten. Mij bevalt dat wel. Het is ook het bewijs dat het ook anders kan, dat een training ook effectief is als het er iets losser aan toe gaat.'


http://www.vi.nl/Nieuws-item/206972/Klo ... -Polen.htm

Plaats reactie