FC Twente speelt donderdag tegen het Poolse Wisla Krakau

Plaats reactie
Lech
Berichten: 4957
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

FC Twente speelt donderdag tegen het Poolse Wisla Krakau

Bericht door Lech » di sep 27, 2011 7:44 pm

"Poolse journalisten wilden alles over FC Twente weten''
FC Twente speelt donderdagavond tegen het Poolse Wisla Krakau. De Poolse keeper Filip Bednarek van Jong FC Twente wordt de hemd van het lijf gevraagd.

De 19-jarige keeper staat sinds drie jaar onder contract bij FC Twente. Daar waar hij in Nederland nog niet op het hoogste niveau actief is, vinden de Poolse journalisten het toch interessant om hem te interviewen over zijn club.

"Ik heb de laatste weken veel Poolse journalisten aan de telefoon gehad. Drie jaar geleden kwam ik bij FC Twente en rondom die transfer was niet veel te doen in Polen, maar nu is het wat drukker rond mijn persoon", zegt Bednarek op de clubwebsite van Twente. "Ze wilden alles over FC Twente weten."

Waar de Poolse journalisten alles over Twente willen weten, wil trainer Co Adriaanse alles over Wisla Krakau weten. "Ik heb al wel wat extra informatie gegeven. Dinsdag tijdens de training vroeg trainer Co Adriaanse mij nog naar Wisla. Daar waar het nodig is, geef ik wat tips. Ik volg de Poolse competitie goed en probeer elke week de samenvattingen op televisie te zien."

"Samen met Legia Warschau en Lech Poznan is Wisla Kraków op dit moment een van de topteams in Polen. Laatst was ik in Polen en heb ik ze nog zien spelen tegen Lech Poznan, mijn favoriete club. Wisla won die wedstrijd met 1-0. Ze hebben een goed team en aanvallend goede wendbare spelers. De laatste jaren zie je steeds vaker buitenlandse spelers bij Poolse clubs en ook bij Wisla Kraków."

http://www.goal.com/nl/news/2397/europa ... ente-weten

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: FC Twente speelt donderdag tegen het Poolse Wisla Krakak

Bericht door Plievo » wo sep 28, 2011 9:20 am

Poolse supporters geweerd uit centrum Enschededinsdag 27 september 2011 | 23:00 uur
Poolse supporters van de club Wisla Krakow worden donderdag geweerd uit het centrum van Enschede. Wisla Krakow speelt donderdagavond tegen FC Twente in de Grolsch Veste. Daar worden de fans ontvangen.

Uit verkoopcijfers blijkt dat er zo'n 800 Poolse fans verwacht kunnen worden. Om confrontaties te voorkomen in de binnenstad van Enschede tussen Poolse en Twentse supporters, hebben politie, FC Twente en de gemeente besloten dat het beter is om de Poolse supporters in en rondom het stadion te ontvangen. Voor de Poolse supporters is er een speciale Poolstalige informatiebrochure gemaakt, om ze te informeren over de genomen maatregelen. Verder wordt er in de horecazaken van Enschede alleen in plastic glazen geschonken. De politie mag preventief fouilleren.










http://www.rtvoost.nl/nieuws/default.aspx?nid=130957

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: FC Twente speelt donderdag tegen het Poolse Wisla Krakak

Bericht door Plievo » wo sep 28, 2011 8:10 pm

EL: Adriaanse versus Maaskant»

woensdag 28 sep 2011, 20:30

Op dezelfde dag dat FC Twente de landstitel verspeelde aan Ajax, kroonde Wisla Krakau zich tot Pools kampioen. Donderdag treffen beide clubs elkaar in de Europa League.

De wedstrijd in Enschede is er één tussen twee Nederlandse trainers: Co Adriaanse aan de kant van Twente en Robert Maaskant aan Poolse zijde.

Maaskant vertrok ruim een jaar geleden plotseling uit Nederland. "Ik ben weggegaan bij NAC om voor een kampioenschap te spelen", stelde de trainer vorig seizoen. "En kampioen worden hier in Polen is nog niet zo eenvoudig. Lech Poznan, Legia Warschau en Polonia Warschau zijn toch grote clubs."

"Kampioen van veertig miljoen inwoners"
Acht maanden later had Maaskant zijn doel bereikt. "Samen met de staf hebben we een jaar geleden een nieuw team opgebouwd. Het kampioenschap was vervolgens een droom die uitkwam. Kampioen van een land met veertig miljoen inwoners."

Krakau lootte goed voor de play-offs van de Champions League, waarin het tegen APOEL Nicosia streed om een plaats in het hoofdtoernooi. In Polen werd het 1-0 en de return (3-1) leek aanvankelijk ook de goede kant op te gaan voor Maaskant en de zijnen. Tot de 87ste minuut stond het 2-1; Aílton besliste het treffen in het voordeel van de Cyprioten.

De troostprijs was de Europa League, waarin Krakau werd ingeschaald bij FC Twente, OB en Fulham FC. "FC Twente is in veel opzichten wat verder", stelt Maaskant. "De meeste spelers hebben bovendien meer internationale ervaring. Het wordt moeilijk. Toch zijn we zeker niet kansloos."

"Nederlandse invloeden"
Adriaanse heeft zijn opponent ook gescout. "In internationale wedstrijden is het een team dat heel goed kan spelen in de omschakeling; de tegenstander het spel laten maken, de linies kort op elkaar houden, wachten op een fout van de tegenstander en dan heel snel omschakelen vanuit het middenveld."

Naast Maaskant kent Adriaanse nog twee Nederlanders bij Krakau. "Michael Lamey is ooit als talentje van de Volewijckers uit Amsterdam-Noord naar Ajax gekomen. Die heb ik er zelf uit gepikt", weet de coach nog.

"En Kew Jaliens heb ik ooit aangetrokken bij Willem II. Hij kwam van Sparta. En later is hij van Willem II naar AZ gegaan en heeft hij in het goede team van AZ gezeten. Maar dat is alweer zes jaar geleden."

Eerste speelronde
In de eerste speelronde haalde Twente een knap resultaat (1-1) bij Fulham, terwijl Krakau op eigen veld onderuit ging tegen OB (1-3). Die uitslag was geflatteerd, zo weet Adriaanse. "Wisla was veel beter, probeerde de overwinning te forceren bij 1-1 en in de eindfase heeft Odense twee keer toegeslagen."

http://nos.nl/artikel/276897-el-adriaan ... skant.html

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: FC Twente speelt donderdag tegen het Poolse Wisla Krakak

Bericht door Stamgast » do sep 29, 2011 5:13 pm

Wisla Krakau al snel op voorsprong.
Mooi doelpunt.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: FC Twente speelt donderdag tegen het Poolse Wisla Krakak

Bericht door Wilhelmus Johannes » do sep 29, 2011 5:57 pm

Inmiddels is het 2 - 1

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: FC Twente speelt donderdag tegen het Poolse Wisla Krakak

Bericht door Plievo » do sep 29, 2011 6:31 pm

Wilhelmus Johannes schreef:Inmiddels is het 2 - 1

3 = 1

Plievo
Berichten: 2948
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: FC Twente speelt donderdag tegen het Poolse Wisla Krakak

Bericht door Plievo » do sep 29, 2011 6:40 pm

Plievo schreef:
Wilhelmus Johannes schreef:Inmiddels is het 2 - 1

3 = 1

4 - 1 10qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

genoeg is genoeg

Bericht door bertvaneck » vr sep 30, 2011 2:46 pm

Poolse hooligans opgepakt in Enschede


Politie snorski / Flickr creativce commons by-nc-sa

Toegevoegd: donderdag 29 sep 2011, 22:39
Update: donderdag 29 sep 2011, 23:19


In Enschede zijn 24 voetbalsupporters opgepakt na de Europa Leaguewedstrijd tussen FC Twente en Wisla Krakow. Het gaat om 22 Polen en twee Twente-supporters.

De politie had van tevoren al rekening gehouden met overlast. De fans van Wisla Krakow uit Polen staan bekend als gewelddadig.

Om problemen te voorkomen was een speciale fanzone bij het stadion ingericht waar de supporters van Wisla Krakow na de wedstrijd naartoe konden. De Poolse aanhangers werden uit het centrum van Enschede geweerd.

Grimmig

Elf Polen die toch naar het centrum van Enschede waren gegaan, zijn uit hun auto's gehaald. Ze hadden messen bij zich en de politie vermoedt dat ze herrie wilden schoppen.

Zeven anderen werden gearresteerd voor verstoring van de openbare orde of omdat ze geen geldig legitimatiebewijs konden laten zien.

Volgens de politie was de sfeer in de stad soms wat grimmig, maar waren er geen grote incidenten. FC Twente won de wedstrijd uiteindelijk met 4-1.

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: FC Twente speelt donderdag tegen het Poolse Wisla Krakau

Bericht door Thomasz » zo okt 02, 2011 6:45 pm

En vandaag weer verloren met 2-0 hiephiep hoera 11qw
Thomasz

Plaats reactie