Polen - Nederland 1 - 2

Plaats reactie
Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Polen - Nederland 1 - 2

Bericht door Lech » do jun 02, 2016 5:07 am

Opsteker voor Oranje in Polen
Gisteren, 22:39
Afbeelding
Het Nederlands elftal heeft zich gerevancheerd voor de matige vertoning vrijdagavond tegen Ierland (1-1). In Polen won een vooral voor rust aanzienlijk frisser spelend Oranje met 2-1 van de EK-ganger.



Vincent Janssen tekende woensdgavond na een klein half uur voor de openingstreffer door een voorzet van Steven Berghuis in het Poolse doel te koppen. Vlak voor rust was de gewilde spits van AZ opnieuw gevaarlijk, maar de doelman Wojciech Szczesny greep goed in.

Bruma aanvoerder

Bondscoach Danny Blind had zijn basisopstelling flink gewijzigd. Kenny Tete, Marco van Ginkel en Berghuis vervingen Joël Veltman, Kevin Strootman en Memphis Depay. Bij afwezigheid van Arjen Robben, Wesley Sneijder en Daley Blind was Jeffrey Bruma de nieuwe aanvoerder. In de openingsfase ging de PSV-er in de fout maar had geluk dat Ajacied Arek Milik op de lat knalde.
Afbeelding
Knappe treffer Wijnaldum

Na rust was Nederland het frisse spel van de eerste helft helemaal kwijt. Dat leidde na een kwartier spelen tot de gelijkmaker door Artur Jedrzejczyk die raak kopte uit een corner van Milik. De Polen begonnen steeds beter te voetballen en Nederland kwam er niet meer aan te pas. Tot de 75e minuut toen Georginio Wijnaldum knap raak schoot uit de draai: 2-1. De Polen persten er nog een slotoffensiefje uit, maar tot echt gevaar voor het Nederlandse doel leidde dat niet.





Oranjefans wensen Polen veel geluk
Gisteren, 21:30
Afbeelding
Het handjevol Nederlandse supporters dat was meegereisd naar Gdansk voor het oefenduel tegen de Polen lieten zich van hun sportieve kant zien. 'Veel geluk in Frankrijk. Wij blijven thuis', viel er te lezen op een spandoek dat ze de lucht in hielden. Achter de tekst stond ook nog een emoji met een traan.

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Polen - Nederland 1 - 2

Bericht door Plievo » do jun 02, 2016 5:17 pm

Ik heb na de westrijd mijn zwager gebeld, nou ja geprbeerd te bellen aangezien hij niet opnam. volgende keer maar mijn telefoonnummer onderdrukken :D

Plaats reactie