voorstellen

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: voorstellen

Bericht door bertvaneck » za jul 21, 2012 6:01 am

Hartelijk welkom bij ons forum vrg Bert 6qq

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: voorstellen

Bericht door Przyrodnik » za jul 21, 2012 9:53 am

Hoi Roderick en Katrin,

Welkom op het forum :)

Jullie trip lijkt mij wat veel haasten, maar veel plezier!

Mijn naam is Frank en ik ben vaste bezoeken van dit cafe, dat ik tussen de avonturen door graag af en toe even binnen stap.

Ook ik was dit jaar weer even bij de Tour de France. Hieronder een foto van mijn bezoek (met vrienden) aan de proloog in Luik. Ik sta in de groene trui. Bij de eerste etappe heb ik de laatste 72 km van het parcours gefietst, op de dag van de koers, voor de Tour uit, en bij de tweede etappe heb ik ook 70 km parcours gevolgd, na passage van de renners, tot in Namen.

Ik kom graag bij wielerwedstrijden, maar de Tour trekt toch wel het meeste volk. De Giro en Vuelta trouwens ook wel, maar die komen gelukkig, want zo hoort het, niet vaak in onze streken.

En nu spring ik als de wiedeweerga op de fiets naar Aken, want daar staat wat leuks op me te wachten.

Afbeelding

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: voorstellen

Bericht door Wilhelmus Johannes » za jul 21, 2012 10:04 am

Welkom op het forum en mensen uit het prachtige Drentse Borger,dat moet helemaal goed komen.

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: voorstellen

Bericht door Plievo » za jul 21, 2012 11:12 am

Hoi Roderick en Karin,

Welkom op het forum, mooie foto van jullie en de reis- en slaaphut :lol:
Gaan de honden ook mee op reis naar Polen?

Stel jullie vragen gerust op dit forum, wij zullen ons best doen jullie zo goed mogelijk van dienst te kunnen zijn.

Alvast veel reisplezier in Polen.

Groet,
Plievo (Johan)

rolling rodie
Berichten: 5
Lid geworden op: do jul 19, 2012 11:36 pm

Re: voorstellen

Bericht door rolling rodie » ma jul 23, 2012 10:02 am

Bedankt voor jullie warm welkom :D

Przyrodnik schreef:Jullie trip lijkt mij wat veel haasten, maar veel plezier!


Het is niet de bedoeling om ons te haasten, dan passen we de route aan.




Plievo schreef:Gaan de honden ook mee op reis naar Polen?


Eigenlijk gaan onze honden altijd mee.
Vorig jaar zijn we met de camper 9 dagen bij Eurodisney geweest en waren ze niet mee omdat ze niet het park in mochten maar dan missen we ze wel :?


Ik heb al heel wat vragen op papier staan (waarschijnlijk teveel voor zo'n korte periode :oops: ) en die ga ik zsm even plaatsen :D

Damian
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 23, 2012 4:54 pm

Re: voorstellen

Bericht door Damian » zo dec 23, 2012 9:44 pm

Hoi,

Ik ben 27 jaar oud en ik woon in een prachtige stad - Krakau. Ik ben Pools en ik hou van mijn land (landschappen, architectuur, cultuur) maar ik vind Nederland ook leuk. Ik heb in Nijmegen enkele maanden gewoond (studeerde aan Radboud Universiteit en werkte bij de wasserij).
Ik ben heel blij dat Nederlanders (of nederlandstalige mensen) een forum over Polen hebben.
De reden waarom ik hier ingeschreven ben is dat ik nederlands wil leren.
Ik zoek dus de mensen die Pools willen leren en met wie ik in het nederlands en pools zou kunnen praten (via internet). Praten met iemand die nederlands als de moedertaal heeft is erg waardevol.
Leeft iemand misschien in Krakau? :)

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: voorstellen

Bericht door bertvaneck » zo dec 23, 2012 9:54 pm

hartelijk welkom op ons forum wij komen veel in Bydgoszcz en verblijven daar 20 weken per jaar ik ben al vele jaren ge trouwt met mij Poolse vrouw Iwona en erg tevreden dat ik toendertijd die stap gemaakt hebt groet Bert & Iwona
Afbeelding

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: voorstellen

Bericht door Giorgino » ma dec 24, 2012 7:47 pm

Damian schreef:Leeft iemand misschien in Krakau? :)


Hey Damian, de bank waar ik voor werk, heeft net een vestiging geopend in Krakau. Ik denk dat ik er in de toekomst zeker nog wel eens zal komen. Ik heb veel collega's van jouw leeftijdscategorie.

Waarom ben je eigenlijk nederlands aan 't leren?

Damian
Berichten: 4
Lid geworden op: zo dec 23, 2012 4:54 pm

Re: voorstellen

Bericht door Damian » di jan 01, 2013 9:49 am

Hoi Giorgino,

Er zijn enkele redenen waarom ik nederlands aan het leren ben. Ik woonde in Nijmegen waar ik kennis met leuke nederlanders maakte. Sindsdien wilde ik hun in het nederlands spreken.
Bovendien zijn er in krakau interessante mogelijkheden om goed baantje te vinden als je nederlands spreken (ik ben blij met mijn hudige baan, maar het zou leuk zijn, als ik iets anders in de toekomst vind).
Het is ook een grote uitdaging, want nederlands is heel andere taal dan pools - de moedetaal :)

Als jij iemand kent die pools in krakau wil leren, laat mij maar weten, bij voorbaat dank.

Giorgino
Berichten: 316
Lid geworden op: zo okt 30, 2011 2:29 pm

Re: voorstellen

Bericht door Giorgino » di jan 01, 2013 10:32 am

Ik overweeg zelf om Pools te leren, omdat het bedrijf waarvoor ik werk een Poolse vestiging heeft. Maar tot nu toe blijft het wel bij een overweging. Ik vraag me af of het veel nut heeft omdat ik bijvoorbeeld nog geen Spaans kan, wat een wereldtaal is. Dat lijkt mij economisch natuurlijk zinvoller. Ik wil veel talen leren net zoals ik naar veel plaatsen wil reizen, maar ik ben gebonden aan tijd en "the weapon of choice". Helaas!

Wat voor jobs zijn er in Krakau waarvoor de kennis van Nederlands vereist is?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: voorstellen

Bericht door bertvaneck » di jan 01, 2013 10:50 am

ja je hebt helemaal gelijk over Spaans ik spreek het een beetje onze kinderen vloeiend omdat wij vroeger veel daar waren 6qq

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: voorstellen

Bericht door pietje Bell » wo jan 02, 2013 12:36 pm

Donde estamos,estamos i el frontera Espanola.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: voorstellen

Bericht door bertvaneck » wo jan 02, 2013 1:04 pm

Pietje wil jij de grens weten van Spanje 5qw 6qq

Ealina
Berichten: 4
Lid geworden op: za sep 07, 2013 3:06 pm

Re: voorstellen

Bericht door Ealina » zo sep 08, 2013 9:23 am

Hey,

mijn naam is Emelie. Ik ben 18 jaar oud en geboren en getogen in België. Ik ben geadopteerd maar mijn biologische moeder is Poolse, dus ik kreeg ook de Poolse nationaliteit en haar achternaam. Maar natuurlijk ben ik nu volledig in het Nederlands opgegroeid en spreek ik dus geen Pools (op een paar woorden en uitdrukkingen na maar dat is gewoon niet genoeg). Mijn droom is om op een dag zo goed en zo kwaad als het kan toch Pools te kunnen spreken (hoewel dit waarschijnlijk nooit perfect zal zijn) en om zoveel mogelijk te weten te komen over mijn roots. Deze zomer ben ik voor het eerst een mini-rondreisje gaan maken in Polen en dat was toch al een heel goed begin.
Voor de rest ga ik over twee weken verder studeren en zijn mijn hobby's gitaar spelen, zingen en dans.

Vragen zijn altijd welkom!

Groejtes!

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: voorstellen

Bericht door bertvaneck » zo sep 08, 2013 9:42 am

Ealina Van harte welkom op ons forum en ik denkt dat jij ons jongste lid bent laat maar veel van je horen groet Bert

Afbeelding

Ealina
Berichten: 4
Lid geworden op: za sep 07, 2013 3:06 pm

Re: voorstellen

Bericht door Ealina » zo sep 08, 2013 10:43 am

bertvaneck schreef:Ealina Van harte welkom op ons forum en ik denkt dat jij ons jongste lid bent laat maar veel van je horen groet Bert


Bedankt voor het warme welkom en dat kan wel eens waar zijn haha. Achja we zijn hier niet voor de leeftijd maar voor Polen, toch? :)

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: voorstellen

Bericht door Plievo » zo sep 08, 2013 7:59 pm

Hoi Emelie,

Welkom op ons forum 15qq .
Waar ben je op jouw minireis in Polen geweest?

Groetjes,
Plievo

Ealina
Berichten: 4
Lid geworden op: za sep 07, 2013 3:06 pm

Re: voorstellen

Bericht door Ealina » zo sep 08, 2013 8:06 pm

Plievo schreef:Hoi Emelie,

Welkom op ons forum 15qq .
Waar ben je op jouw minireis in Polen geweest?

Groetjes,
Plievo


Dankje! Goh, zoveel plaatsen. Wrocław, Kraków, Zakopane,...
Trots kan ik je deze voorstellen:
siemaemilia.weebly.com

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: voorstellen

Bericht door ron » ma sep 09, 2013 8:44 am

Hoi Emelie, ook namens mij welkom op het forum! En eh, je bent nog jong genoeg om de poolse taal op te kunnen pakken, dus wees gerust ;)

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: voorstellen

Bericht door bertvaneck » ma sep 09, 2013 9:00 am

Dat klop Ron maar het is een hele moeilijke taal ik zal het nooit helemaal goed leren uitspreken hoe ik ook mijn best doet 5qw

Plaats reactie