Huis kopen in Polen?

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Huis kopen in Polen?

Bericht door Lech » wo mar 26, 2014 7:11 pm

Wij zitten te denken om in de nabije toekomst een huis te kopen in Polen, een 2e (kleiner) huis om er enkele maanden per jaar te vertoeven.
Nu zitten wij zo een beetje het internet af te schuimen om te kijken wat de prijzen zijn in de omgeving waar wij willen wonen.

Nu zie ik bij de prijzen staan dat het bruto prijzen zijn (wij willen voor nieuwbouw gaan).
Kan iemand vertellen wat hiermee bedoeld wordt en wat het verschil is met netto prijzen?

Lech

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door ron » do mar 27, 2014 8:58 am

Lech, zou je misschien een linkje kunnen plaatsen met een voorbeeld waar duidelijk bij staat dat het bruto prijzen zijn? Als ik enkele offertes bekijk zie ik alleen een enkel bedrag staan en geen vermelding van bruto of netto.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Wilhelmus Johannes » do mar 27, 2014 9:51 am


Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Lech » do mar 27, 2014 10:47 am

ron schreef:Lech, zou je misschien een linkje kunnen plaatsen met een voorbeeld waar duidelijk bij staat dat het bruto prijzen zijn? Als ik enkele offertes bekijk zie ik alleen een enkel bedrag staan en geen vermelding van bruto of netto.

Hoi Ron,

http://www.inwestgrupa.pl/aktualna-ofer ... dom%C3%B3w
Dit is niet het huis wat ik bedoel (mijn budget is beperkter ;) ) maar hier staat b.v. ook bruto bij de prijs vermeld.
Deze kon ik snel vinden op mijn smartphone.

Lech

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door ron » ma mar 31, 2014 9:36 am

Omdat het hier gaat om een nieuwbouwhuis wat nog nooit op de markt is geweest moet de ontwikkelaar de BTW bij zijn eigen vraagprijs erbij op rekenen, dat is hier dus het geval. Dat brutobedrag hoeft dus niet bijvoorbeeld inclusief notariskosten te zijn (familielid van m'n boekhoudster heeft wel die notariskosten met de makelaar door tweeen kunnen delen).

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Lech » ma mar 31, 2014 10:10 am

Ron,

Dank je voor de uitleg 16qq , nu weet ik welke kosten ik erbij dien te rekenen.

Lech

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » vr apr 18, 2014 7:18 pm

Lech schreef:Wij zitten te denken om in de nabije toekomst een huis te kopen in Polen, een 2e (kleiner) huis om er enkele maanden per jaar te vertoeven.
Nu zitten wij zo een beetje het internet af te schuimen om te kijken wat de prijzen zijn in de omgeving waar wij willen wonen.

Nu zie ik bij de prijzen staan dat het bruto prijzen zijn (wij willen voor nieuwbouw gaan).
Kan iemand vertellen wat hiermee bedoeld wordt en wat het verschil is met netto prijzen?

Lech
Kun je ook vertellen in welke regio je een huis wilt want er zit een wereld van verschil in een grote stad of een dorp plus het na deel een huis is nog steeds als het gaat over beveilig ging een groot na deel want je bent sneller aan de beurd .met in braak

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Lech » za apr 19, 2014 3:01 pm

Het dilemma die wij hebben is
- nieuw huisje net buiten de grote stad of flatje in de grote stad.

Een flat is voordeur dicht en op slot en inbreken wordt een stuk moeilijker.
Een huisje net buiten de stad levert meer rust en een klein tuintje op

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » za apr 19, 2014 3:54 pm

Lech wij hebben in Bydgoszcz een flat van 110 meter op de eerste etage met garage er onder ideaal en een balkon van 26 meter en een boshuis 20 kilometer van ons huis vandaan aan een mooi meer waar wij per jaar niet meer dan 6 weken per jaar komen maar wel veel werk aan hebben de veiligheid het onderhoud van de tuin enz we hebben het maar als ik alles had geweten had ik het niet gedaan :?:

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Plievo » za apr 19, 2014 6:09 pm

Bert, kan je het boshuis dan niet beter in de verkoop doen?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » za apr 19, 2014 6:33 pm

Dat is juist mijn probleem ik ben moeilijk in iets weg doen Plievo en we hebben ook nog nazaten die er ook graag heen gaan en het staat aan het meer van Pieczyska 50 meter er vandaan en we hebben ook daar onze boot leggen waar mee je heerlijk mee kan varen op het meer wat meer dan 20 kilometer lang is en uit komt op de rivier Brda en kunnen we zo varen naar Bydgoszcz 6qq

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door ron » za apr 19, 2014 7:50 pm

Lech schreef:Een flat is voordeur dicht en op slot en inbreken wordt een stuk moeilijker.


Bij een flat zullen inbrekers niet zo snel ontdekken dat er regelmatig iemand afwezig is. Inderdaad, bij een huisje valt dat direct op.

En in de winter is het volgens mij veel makkelijker om in een flat de boel vorstvrij te houden als jullie er zelf niet zijn. In die flatjes hebben ze vaak stadsverwarming, dat gaat wel aardig goed. Door de buren van boven van onder zal het in een flat niet zo snel gaan vriezen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » za apr 19, 2014 8:05 pm

Dat klop Ron wat jij schrijf er is een nadeel aan een flat dat zijn de service kosten wij betalen 6 maanden 165 euro per maand en 6 maanden 135 euro per maand maar bij deze kosten zit in warm water koud water schoonmaak kosten afvoer kosten huis vuil rioolrecht en renovatie kosten en de kosten van het grondboek want wij hebben de grond onder ons huis gekocht om geen problemen te krijgen als de vve bankroet gaat dan blijven ze van ons appartement af .... :?:

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Plievo » ma apr 21, 2014 8:29 pm

Ik ben deze dagen in Poznan en wat mij op vakantie alt zijn de vele woningen die gebouwd worden.
Ook veel woningen die nog te koop zijn.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » ma apr 21, 2014 8:39 pm

Johan de bouw wereld ligt net zo op zijn kont in Polen als in Nederland en er is heel veel aanbod in gebruik als nieuw bouw .volop keus 6qq

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Lech » di apr 22, 2014 5:35 am

Bert,

betekent dit dat er ook over de prijs van de nieuwbouwwoning onderhandeld kan worden?

Lech

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » di apr 22, 2014 6:40 am

Lech ja zeker kan daar over gepraat worden maar je moet ook rekening houden dat een nieuwbouw woning in Polen vaak is zonder keuken en badkamer en vaak ook is zonder binnen deuren van de kamers en op dit moment zijn de prijzen per vierkante meter tussen de 3500 en 5000 zloty dat ligt aan buurt waar het staat ...

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 22, 2014 11:01 am

In onze regio zijn de mooiste huizen met flink wat grond erbij te koop voor 50.000.= tot 60.000.=
Prachtige omgeving Subkarpatenen en Bieszczady onder hand bereik.
Rondom het Meer van Solina zijn talloze vakantie huisjes te koop.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » di apr 22, 2014 11:07 am

Hans ik denkt dat Lech meer zoekt richting en rond Warszawa en daar zijn heel andere prijzen .

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Wilhelmus Johannes » di apr 22, 2014 11:24 am

bertvaneck schreef:Hans ik denkt dat Lech meer zoekt richting en rond Warszawa en daar zijn heel andere prijzen .


Denk inderdaad dat je dan wel minimaal een Ton mee moet nemen.

Plaats reactie