voorstellen

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

voorstellen

Bericht door bertvaneck » za aug 20, 2011 10:08 am

mijn naan is Bert van Eck ben getrouwd met iwona we hebben drie kinderen twee dochters getrouwd 6 kleinkinderen en een zoon van 25 jaar die nog thuis is wij gaan veel naar Polen toe 7x per jaar we zijn daar gemiddeld 23 weken per jaar onze woon plaats in Polen is Bydgoszcz :D en ik hou van mens en dier :D :D

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: voorstellen

Bericht door Thomasz » ma aug 22, 2011 4:50 pm

Mijn naam is Thomasz Putters.
Reeds 20 jaar getrouwd met Irene,hebben 3 dochters 5 kleinkinderen.
Wonen 5 jaar in Polen, daar ik met pensioen ben, en het hier beter is dan op een flatje van 13 hoor.
Mijn hobys zijn: vissen, scheepsmodelbouw, model treinen, tuinieren.

Thomasz

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: voorstellen

Bericht door Plievo » di aug 23, 2011 4:57 am

Mijn naam is Johan en ben alweer 20 jaar gelukkig getrouwd met Alicja.
Ik werk bij een chemiereus die vooral in Limburg erg bekend is met als taken training, instructies, management of change, document control, 5S.
Mijn hobby`s zijn:
- mountainbiken (weet iemand MTB-parcours rond Poznan?)
- lezen
- internetten
- en ik denk volgend jaar ook golf, want de golfbaan ligt 10 meter van mijn huis af :D

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: voorstellen

Bericht door Thomasz » wo aug 24, 2011 1:05 pm

Zie dat er toch oud leden van een ander ding gezellig zich aanmelden, even wachten en het Forum groeit uit tot de beste.

Thomasz

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: voorstellen

Bericht door Plievo » wo aug 24, 2011 4:21 pm

Thomasz schreef:Zie dat er toch oud leden van een ander ding gezellig zich aanmelden, even wachten en het Forum groeit uit tot de beste.

Thomasz

Oude vrienden en nieuwe vrienden, voor allen is hier plaats 16qq

Annie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 3:02 pm

Re: voorstellen

Bericht door Annie » wo aug 24, 2011 4:53 pm

Hallo allemaal,

Ik ben Agnieszka {Annie) Ziergęska, ben 8 jaar getrouwd met Marcin Ziergęski.
Woon sinds twee weken in Łukowica, heb een jongen en een meisje. Heb een Nederlandse moeder en Poolse vader. Werkte in Nederland bij een security bedrijf en ga hier in Polen hetzelfde werk doen. :D
Mijn hobby’s zijn:
Paardrijden,
Revolverschieten,
Judo,
DVD’s kijken.

Leuk forum, bij toeval gevonden, wie weet hebben we elkaar veel te vertellen. ;)

Pozdrowienia i narazie
Annie

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: voorstellen

Bericht door Plievo » wo aug 24, 2011 5:17 pm

Hoi Annie 1qq ,

Welkom bij onze vrienden- en vriendinnenclub.
Hopelijk heb je voor ons leuke verhalen van jouw belevenissen in Łukowica.
Mocht je vragen hebben, stel ze gerust ;) , wij proberen elkaar zo goed mogelijk te helpen.

Met hobby`s als revolverschieten en judo weet ik nu al dat ik jou zeker als vriend(in) ga houden 5qw .

Groet,
Plievo

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: voorstellen

Bericht door Stamgast » wo aug 24, 2011 6:03 pm

Annie schreef:Hallo allemaal,

Ik ben Agnieszka {Annie) Ziergęska, ben 8 jaar getrouwd met Marcin Ziergęski.
Woon sinds twee weken in Łukowica, heb een jongen en een meisje. Heb een Nederlandse moeder en Poolse vader. Werkte in Nederland bij een security bedrijf en ga hier in Polen hetzelfde werk doen. :D
Mijn hobby’s zijn:
Paardrijden,
Revolverschieten,
Judo,
DVD’s kijken.

Leuk forum, bij toeval gevonden, wie weet hebben we elkaar veel te vertellen. ;)

Pozdrowienia i narazie
Annie


Hoi Agnieszka,

Waar woon jij in Nederland? Naam komt bekend voor.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: voorstellen

Bericht door Stamgast » wo aug 24, 2011 7:17 pm

Agnieszka,

Hoe zeggen de Polen, eerlijkheid is goud waard.

rowernik
Berichten: 19
Lid geworden op: di aug 23, 2011 4:51 pm

Rowernik

Bericht door rowernik » wo aug 24, 2011 7:43 pm

Ik ben Rowernik, ook al (matig) actief op eerdere fora. Heb een warm hart voor Polen: mooie taal, lieve mensen en vooral indrukwekkende natuur. Laatste jaren heb ik Polen 's zomers per fiets verkend: afgelopen zomer weer duizend kilometer in soms heel veel regen. Gestart in Poznan, via Wrzesnia, Trzebnica, Wroclaw naar het zuiden: Walbrzych, Karkonosze, omgeving Jelenia Góra. Daarna weer naar het noorden tot Zary. Daarna via Duitsland naar huis.

Ik zal af en toe iets posten op dit forum. En alle vragen over fietsen in Polen zal ik beantwoorden.

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Rowernik

Bericht door Plievo » wo aug 24, 2011 7:49 pm

rowernik schreef:Ik ben Rowernik, ook al (matig) actief op eerdere fora. Heb een warm hart voor Polen: mooie taal, lieve mensen en vooral indrukwekkende natuur. Laatste jaren heb ik Polen 's zomers per fiets verkend: afgelopen zomer weer duizend kilometer in soms heel veel regen. Gestart in Poznan, via Wrzesnia, Trzebnica, Wroclaw naar het zuiden: Walbrzych, Karkonosze, omgeving Jelenia Góra. Daarna weer naar het noorden tot Zary. Daarna via Duitsland naar huis.

Ik zal af en toe iets posten op dit forum. En alle vragen over fietsen in Polen zal ik beantwoorden.

Hoi Rowernik,

Heel leuk dat je bij onze vrienden en vriendinnenclub 2qq .
Weet jij heel misschien ook ATB-routes in de omgeving van Poznan? Ik kan ze zelf helaas niet vinden.

Plievo

Annie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 3:02 pm

Re: voorstellen

Bericht door Annie » wo aug 24, 2011 9:17 pm

@ Plievo

Geen zorgen gevaarlijk ben ik niet. Tenminste……………….. 3q



@ Stamgast


Hoi Agnieszka,

Waar woon jij in Nederland? Naam komt bekend voor.



Zoals ik schreef, woon ik in Łukowica, in Nederland heb ik geen huis.

Maar ik ken ook een hoop Stamgasten, die kwam ik vaak tegen als ik een pilsje ging drinken. 3qq

Annie
Berichten: 19
Lid geworden op: wo aug 24, 2011 3:02 pm

Re: voorstellen

Bericht door Annie » wo aug 24, 2011 9:27 pm

Stamgast schreef:Agnieszka,

Hoe zeggen de Polen, eerlijkheid is goud waard.



Man wat vraag jij veel, ben ik aan een kruisverhoor onderworpen?? :evil: :evil:

Ik heb mijn vader gebeld want dat is onze puzzel en spreukenman :D maar die kent die uitdrukking niet, tenminste niet op deze manier.

Wel…… Uczciwość jest nieoceniona men spreekt dan over onschatbare waarde.

Met złoto moet je denken aan milczenie, dan is het Mowa jest srebrem, a milczenie złotem

Ik hoop niet dat vertalen op dit forum mijn taak wordt want daar heb ik geen zin in. :evil:

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: voorstellen

Bericht door Przyrodnik » wo aug 24, 2011 9:41 pm

Przyrodnik is een jonge kerel, woont en werkt in Limburg en komt sinds tien jaar in Polen, vooral als vakantieganger. Het is een interessant land met veel variatie, mooie natuur, maar helaas zijn er wat mij betreft altijd aspecten die kritiek behoeven... Wat is daar in die tien jaar tijd veel veranderd!

De natuur is er de moeite waard, een stukje eenvoud op het platteland, stille, donkere nachten en gewone mensen zoals jij en ik. Polen zijn soms net Nederlanders.

Mijn laatste bezoek was dit voorjaar en het volgende laat niet zo lang meer op zich wachten. Ik ga een wandeltrektocht maken vanuit Kolbuszowa (provincie Podkarpacie) naar Janow Lubelskie (provincie Lubelskie) in een internationaal samengestelde groep. Het is mijn eigen initiatief. Overnachten in de vrije natuur en soms op bivakvelden of in een 'agroturystyka'. Gelukkig is Polen (nog steeds) niet zo heel duur en dit is dan ook zeker een reden waarom ik er ook graag kom.

Tevens hierbij een voorstelling van Stamgast:

Afbeelding

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: voorstellen

Bericht door Lech » do aug 25, 2011 4:56 am

Annie schreef:Hallo allemaal,

Ik ben Agnieszka {Annie) Ziergęska, ben 8 jaar getrouwd met Marcin Ziergęski.
Woon sinds twee weken in Łukowica, heb een jongen en een meisje. Heb een Nederlandse moeder en Poolse vader. Werkte in Nederland bij een security bedrijf en ga hier in Polen hetzelfde werk doen. :D
Mijn hobby’s zijn:
Paardrijden,
Revolverschieten,
Judo,
DVD’s kijken.

Leuk forum, bij toeval gevonden, wie weet hebben we elkaar veel te vertellen. ;)

Pozdrowienia i narazie
Annie

Hallo Annie,
Leuk om ook mensen hier te treffen die in Polen wonen.
Je schrijft dat je er 2 week woont, zou je misschien af en toe wat van jouw ervaringen willen oppennen op het forum? Misschien af en toe een fotootje (google vertelde mij dat je in het zuiden van Polen woont, dus vast mooi uitzicht op de bergen :) ).
Ik denk dat dit ook leuk is voor degenen die misschien ook overwegen eens te verhuizen naar Polen, waar loopjij b.v. tegen aan, wat gaat juist heel soepeltjes, waar staat jij van te kijken met een Hollandse bril, etc..

Groetjes,
Lech

P.s. heb je Lech wel eens geprobeerd, smaczne 3qq

rowernik
Berichten: 19
Lid geworden op: di aug 23, 2011 4:51 pm

Re: Rowernik

Bericht door rowernik » do aug 25, 2011 6:31 am

Plievo schreef:Weet jij heel misschien ook ATB-routes in de omgeving van Poznan? Ik kan ze zelf helaas niet vinden.

Plievo


Rondom Poznan zijn verschillende fietsroutes. Een mooie route loopt naar het zuiden, aan de westoever van de Warta. Je komt uit bij Rogalin. Hoe het verder gaat, weet ik niet. Alle fietsroutes in Polen zijn bij uitstek geschikt voor ATB. Met een vakantiefiets met bagage, waarmee ik meestal fiets, kun je fietsroutes niet volgen.

menasil
Berichten: 68
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 5:20 am

Re: Rowernik

Bericht door menasil » za aug 27, 2011 8:52 am

rowernik schreef:
Plievo schreef:Weet jij heel misschien ook ATB-routes in de omgeving van Poznan? Ik kan ze zelf helaas niet vinden.

Plievo


Rondom Poznan zijn verschillende fietsroutes. Een mooie route loopt naar het zuiden, aan de westoever van de Warta. Je komt uit bij Rogalin. Hoe het verder gaat, weet ik niet. Alle fietsroutes in Polen zijn bij uitstek geschikt voor ATB. Met een vakantiefiets met bagage, waarmee ik meestal fiets, kun je fietsroutes niet volgen.


Bij de toeristeninformatie op het Rynek verkopen ze een fietskaart. Ik weet de prijs niet meer maar het viel me enigszins mee.

menasil
Berichten: 68
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 5:20 am

Re: voorstellen

Bericht door menasil » za aug 27, 2011 8:56 am

Goed, zal mij ook nog even voorstellen ;)

Ik ben Lisan, 24 jaren jong en woon in Den Haag, waar ik ook werk. Oorspronkelijk uit Utrecht (althans, daar heb ik altijd gewoond)

Een aantal jaren geleden kwam ik in contact met een aantal Polen dankzij mijn favoriete wintersport. Zo langzamerhand ook steeds meer interesse gekregen in het land Polen en ik besloot vorig jaar dan ook eens naar Polen op vakantie te gaan. Mijn eerste vakantie alleen en het beviel mij uitstekend :D Ik besloot dan ook deze zomer terug te gaan en een roundtrip te maken van 3 weken. Helaas moest ik ook nu weer naar huis maar mijn volgende trip staat gepland voor in de winter; Zakopane. Ja, massa toerisme maar hun tor lodowy heeft in die periode ook een 'event' ;)

admin
Site Admin
Berichten: 503
Lid geworden op: do aug 18, 2011 11:56 am

Re: voorstellen

Bericht door admin » za aug 27, 2011 9:00 am

menasil schreef:Goed, zal mij ook nog even voorstellen ;)

Ik ben Lisan, 24 jaren jong en woon in Den Haag, waar ik ook werk. Oorspronkelijk uit Utrecht (althans, daar heb ik altijd gewoond)

Een aantal jaren geleden kwam ik in contact met een aantal Polen dankzij mijn favoriete wintersport. Zo langzamerhand ook steeds meer interesse gekregen in het land Polen en ik besloot vorig jaar dan ook eens naar Polen op vakantie te gaan. Mijn eerste vakantie alleen en het beviel mij uitstekend :D Ik besloot dan ook deze zomer terug te gaan en een roundtrip te maken van 3 weken. Helaas moest ik ook nu weer naar huis maar mijn volgende trip staat gepland voor in de winter; Zakopane. Ja, massa toerisme maar hun tor lodowy heeft in die periode ook een 'event' ;)

Hoi Lisa,

Welkom op http://www.polencafe.nl .
Als je wilt mag je jouw reisverslag plaatsen op viewforum.php?f=4 (natuurlijk hopen wij op plaatsing ;) )

Veel plezier in ons "cafe" 15qq , en mochten wij jouw kunnen helpen,laat het ons weten.

Met vriendelijke groet,
http://www.polencafe.nl

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Rowernik

Bericht door Plievo » za aug 27, 2011 10:24 am

menasil schreef:
rowernik schreef:
Plievo schreef:Weet jij heel misschien ook ATB-routes in de omgeving van Poznan? Ik kan ze zelf helaas niet vinden.

Plievo


Rondom Poznan zijn verschillende fietsroutes. Een mooie route loopt naar het zuiden, aan de westoever van de Warta. Je komt uit bij Rogalin. Hoe het verder gaat, weet ik niet. Alle fietsroutes in Polen zijn bij uitstek geschikt voor ATB. Met een vakantiefiets met bagage, waarmee ik meestal fiets, kun je fietsroutes niet volgen.


Bij de toeristeninformatie op het Rynek verkopen ze een fietskaart. Ik weet de prijs niet meer maar het viel me enigszins mee.

:oops: ik kom daar elk jaar nog nooit de fietskaarten gezien, zal de volgende keer beter opletten :D

Bedankt voor de tip!

Plaats reactie