Bericht
door pietje Bell » di nov 15, 2011 12:53 pm
Dit is nederland weer eens op zijn smalst.
Ik begrijp wel dat er genoeg chauffeurs zijn ,die problemen hebben.Maar om dit af teschuiven op de polen is natuurlijk de grootste onzin.Het probleem hier zit gewoon in de economie,er is weinig aanbod.
Een chauffeur van de aldi of van mijn part een andere firma,doen hier echt niet aan mee.Het zijn de eigenrijders,die hebben problemen.Maar ze vergeten een ding,het wagen park wat de polen nu rijden,is in de meeste gevallen,jonger en mooier als waar de nederlanders in rijden[meestal schrijf ik hollanders,maar dat mag niet van Frank,ha,ha.]En dat kost ook geld,de diesel is net zo duur als hier,alleen nemen ze met wat minder loon genoegen,of krijgen in polen niet meer.Wat ik toch al zie veranderen,want het loon van een chauffeur gaat daar ook omhoog.Nee dit probleem moeten ze niet op de polen afschuiven.
En de polen nemen natuurlijk retour vracht van uit nederland mee naar polen,en dit is normale concurentie,het zou toch te gek worden om dit door een nederlander telaten doen.Een vrachtje van uit nedrland naar bialystok kost vanuit hier 4500,- euro,een pool neemt het mee voor de helft.En het zou een pool een worst wezen al gaan ze die maandag 20 op de snelweg rijden.Moeten ze in duitsland gaan doen,dan hebben ze zo een hoge prent aan hun broek,hier hebben ze alleen hun eigen onderdanen er mee,die naar hun werk moeten,het kost de gemeenschap alleen maar geld,domme aktie,had de waard hoger in geschat.Hoe de waard is,vertrouwd hij zijn......? chauffeurs.