Huis kopen in Polen?

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » di apr 22, 2014 3:13 pm

En Hans ik denkt wel meer ik hebt toen van Arno bedragen gehoort waar je van schrik en ik zou daar zeker niet willen wonen in die regio ...

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Plievo » do apr 24, 2014 5:23 am

Des te dichter je bij een stadscentrum gaat wonen, des te hoger de prijzen.
Daarnaast zijn sommige wijken prijziger dan andere. B.v. de wijk Antoninek in Poznan is een wijk waar mensen graag willen wonen, het is dan ook een van de duurste wijken van de stad.

Ga je voor een woning in een dorp 30km verderop, dan dalen de prijzen van de woningen navenant.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » do apr 24, 2014 5:53 am

Johan dat klop wij wonen in een buiten wijk van Bydgoszcz Fordon rondom bossen vlak bij de Wisla wij kijken van ons balkon daar op en ook is er bij ons een winkel centrum en dat maak ook een groot verschil uit 6qq

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Lech » do apr 24, 2014 6:48 am

Wij zijn ons aan het oriënteren em de info in deze topic heeft ons waardevolle info, dank hiervoor 6qq

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » do apr 24, 2014 6:58 am

Lech is jou vrouw Poolse ???en wat ook raadzaam is als jullie een huis kopen tweede hands loop bij een advocaat langs of de geen die het verkoop de enige eigenaar is of dat er meer eigenaars zijn want dan hebt je een groot probleem ..want het kadaster daar werkt heel anders dan hier ..

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door ron » do apr 24, 2014 8:23 am

Daarvoor zou je een uitreksel van het 'Księgi Wieczyste' moeten hebben. Daar kan je zien wie de eigenaar is of eigenaren zijn, hoeveel hypotheek er nog op zit of andere zaken met betrekking hierop. Vandaag de dag kan je die uitreksels ook van internet halen, de dochter van m'n boekhoudster doet het altijd voor mij, maar ik denk dat zij het hier vandaan haalt: http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html

Als de notaris geen uitsluitsel heeft wat betreft eigenaren, hypotheken enz, zal hij ook geen verkoop notarieel bevestigen. Een goede notaris tenminste ;) Maar ja, dat is eigenlijk overal zo.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » do apr 24, 2014 9:04 am

Ron je zegt er wat bij maar ik zal de geen die de boot in zijn gaan dat zijn er vele vooral vroeger .

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Lech » do apr 24, 2014 7:33 pm

ron schreef:Daarvoor zou je een uitreksel van het 'Księgi Wieczyste' moeten hebben. Daar kan je zien wie de eigenaar is of eigenaren zijn, hoeveel hypotheek er nog op zit of andere zaken met betrekking hierop. Vandaag de dag kan je die uitreksels ook van internet halen, de dochter van m'n boekhoudster doet het altijd voor mij, maar ik denk dat zij het hier vandaan haalt: http://ekw.ms.gov.pl/pdcbdkw/pdcbdkw.html

Als de notaris geen uitsluitsel heeft wat betreft eigenaren, hypotheken enz, zal hij ook geen verkoop notarieel bevestigen. Een goede notaris tenminste ;) Maar ja, dat is eigenlijk overal zo.

Ron, dank je voor deze informatie, hier had ik niet aan gedacht 16qq

Lech

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Lech » zo jul 19, 2015 11:17 am

Twijfel, twijfel.

Wat is handig, wij willen een paar maanden per jaar in Polen wonen.
Is een flatje handiger of toch een huis met tuintje.

Zelf wil ik graag een tuintje, maar een flatje kan gemakkelijker goed afgesloten worden in de periode dat wij er niet zijn..

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » zo jul 19, 2015 12:36 pm

Lech ik hebt geen idee hoe oud jij bent wij hebben een bos huis met 2000 meter grond wat ik laat onderhouden door een boer en zijn vrouw omdat ik en mijn vrouw geen zin hebben als we daar zijn veel werk te hebben aan de tuin en alles schoon te houden dat word ons te zwaar ik word volgend jaar 70 jaar en mijn vrouw word 60 jaar en het enigste wat wij willen is genieten geen werk dan hebben wij ook nog een flat van 105 vierkanten meter met garage ideaal wij hebben het getroffen met onze buren onze onderbuurvrouw geeft de vasten planten water heeft een pasje van onze Poolse bank waar zei het geld van af kan halen om rekeningen te betalen en dit gaat al jaren goed als ik jou advies mag geven koop een flat en geen vast huis met tuin alleen maar zorgen omtrent de veiligheid van je spullen wij wonen op de 1 etage hebben hele goeden rolluiken en een speciale veiligheid deur en daar voor ook rolluiken en een alarm installatie onze buurvrouw regelt voor dat wij komen een poets vrouw die is dan 6 uur bezig om het te brengen zoals wij het willen hebben dat alles spik en span is en als we weg gaan dan hebt ik de vasten kosten service gas elektriciteit luister kijk geld de tv en de verzekering van ons huis een half jaar vooruit betaald alleen de telefoon kan niet wij zouden niet anders willen en wat het bos huis betreft ik ben er blij mee maar ik zou het nu niet meer kopen ik houd het aan omdat het aan een meer legt en onze boot daar ook ligt en in de winter ligt hij in een loods bij mijn zwager dus lech denkt goed na wat je doet ....

Plievo
Berichten: 2945
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Plievo » ma jul 20, 2015 6:00 am

Zelf zou ik voor een flatje opteren, maar 1 deur die je goed moet afsluiten.
En als je een flat op de b.v. 3e verdieping hebt, hoef je niet bang te zijn voor inbrekers via het raam.

Een tuin is mooi, maar als je na een lange tijd weer bij jouw huisje komt dien je flink aan het werk om de tuin te kuisen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » ma jul 20, 2015 6:25 am

Johan wij zijn het weer eens nou hebben wij bewust gekozen om 1 hoog omdat in veel complexen geen lift is en als je dan aan komt en je moet dan ook nog zoveel trappen op dat was niks voor ons en mijn motto is regeren is vooruit kijken groet Bert 5qw 6qq

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door ron » ma jul 20, 2015 8:17 am

Bij een huis wat lange tijd onbewoond staat lijkt het op de een of andere manier wel alsof het van je af gaat. Behalve enkele zomermaanden moet je het regelmatig even doorstoken tegen vocht en die narigheiden die daaruit voortkomen. De periode dat je hier het meest op letten zijn precies de periodes dat jullie in NL zijn. Bevriezing en barsten van waterleidingen als je er zelf niet bent is natuurlijk helemaal :evil: :evil:
Ik denk dat als jullie een huis kopen dat jullie later tot de conclusie komen dat een flatje toch heel wat makkelijker zou zijn geweest.

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door Lech » ma jul 20, 2015 8:37 am

Ron,

Dank je voor de aanvulling, eerlijk gezegd had ik nog niet aan bevroren waterleidingen gedacht.
Bij een flatje is het risico natuurlijk stukken kleiner, de vaste bewoners stoken het gebouw natuurlijk wel warm.

En veiligheidshalve heft een flat in principe maar 1 ingang, de deur, tenminste als het op de verdieping is. dit is ook aantrekkelijk.
Qua leeftijd kunnen wij nog wel zeker 20 jaar traplopen in goede gezondheid.

Ik denk dat de keus richting een flat gaat, alleen bepaal ik natuurlijk niet alles :D

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » ma jul 20, 2015 8:38 am

Ron bedankt voor jou reactie onze flat is helemaal naar de Europese normen geïsoleerd en als wij er niet zijn dan hebben wij de rolluiken dicht aan de kant waar het winters het kouds is en hebben de radiatoren op 1 staan en wij hebben stads verwarming van 1 oktober tot 1 mei ideaal en wij betalen daar voor tijdens de winter maanden 138 zloty per maand en zelfs onze garage onder ons huis is verwarmt voor deze prijs 6qq 6qq en wij hebben toen wij dit kochten ook gelijk de grond rechten gekocht dat was niet echt goedkoop maar je hebt wel de zekerheid als de coöperatie door wanbeleid bankroet gaat dat de schuldeisers niet aan ons bezit kunnen komen want dat dat is heel apart geregeld In Polen .... denkenzzzzz

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door ron » ma jul 20, 2015 8:56 pm

En als jullie een maand of wat afwezig zijn valt het bij een flatje natuurlijk niet zo snel op als bij een huis.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Huis kopen in Polen?

Bericht door bertvaneck » ma jul 20, 2015 10:35 pm

plus Ron ons huis staat in een wijk waar je niet binnen komt omdat de huizen achter hekken staan met toegangspoorten ook alle huizen hebben een garage 6qq 6qq

Plaats reactie