Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Al uw reisverhalen, fotoverslagen m.b.t. Polen mogen hier geplaatst worden
Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » di sep 05, 2017 3:29 pm

Achter het hotel waar wij zitten is een soort van puinhoop binnenplaats waar iedereen her en der zijn auto parkeert. Wij hebben onze auto tussen de anderen geparkeerd, koffers eruit en via de achteringang van het hotel naar binnen.

Gisterochtend gingen wij naar de auto en wat bleek........ Een bekeuring. :evil:

Mijn vrouw ging met de bekeuring naar het hotel en kwam later met de directeur weer naar buiten. Die man bekeek de situatie en ging met mijn vrouw het hotel in. Er was in al die jaren nog nooit iemand bekeurd op het binnenplein.

De directeur belde de.politie en vroeg naar de reden van de bekeuring. Tja, iemand had geklaagd maar eigenlijk vond de politie dat de auto wel goed geparkeerd stond. Maar om van de klager af te komen hebben ze maar een bekeuring uitgeschreven.
Uiteindelijk is door dit telefoon gesprek de bekeuring weer ingetrokken. :D

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Lech » wo sep 06, 2017 6:18 am

Ha ha ha. Een bijzonder verhaal 8-)
Dat geld van de bekeuring zal nu wel aan een fles wijn besteed worden.

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door ron » wo sep 06, 2017 7:53 am

Buitenlanderhaat? :roll:

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » wo sep 06, 2017 4:32 pm

ron schreef:Buitenlanderhaat? :roll:

Goed mogelijk Ron. De hotel eigenaar dacht hier ook al aan. En toevallig waren wij de enige met een buitenlands nummerbord.

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » do sep 07, 2017 8:00 pm

Gisteravond na 2300h kwamen wij aan in Dziwnow. Wij hadden daar een kamer met keuken gereserveerd. De weg er naar toe was in de stromende regen, op grote delen stond de weg helemaal blank. De ruitenwissers konden het water op de hoogste stand niet altijd het water kwijt.

Eindelijk aangekomen bij het adres in de stromende regen kwam de vrouw des huizes met paraplu naar buiten. Wij moesten de auto 75 m verderop parkeren, de koffer pakken en naar onze kamer lopen. Je kunt wel indenken dat ik kleddernat was toen ik in de kamer was. De vrouw ging weer weg...

Tjonge wat een miskleun was die kamer. Schimmel aan de muren en plafond, tich vliegende beesten hebben wij afgemaakt . Er zaten al vlekken genoeg van onze voorgangers die hetzelfde hebben gedaan. De verwarming aanzetten. .......... eh...... Er blijkt geen verwarming aanwezig te zijn :o
Het dekbed was zo dun dat wij niet warm konden worden. Gelukkig hadden wij een paar dikke grote handdoeken meegenomen, die hebben wij over de dekbedden gedaan om het een beetje warm te krijgen.

Vanmorgen maar naar Kamien Pomorski een hotel geregeld. Vanwege het slechte weer breken wij onze vakantie af en gaan morgen naar huis.

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Lech » vr sep 08, 2017 6:33 am

Geen verwarming, dat verklaart de schimmel natuurlijk.

In Duitsland is het ook een groot regenballet.

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door ron » vr sep 08, 2017 7:58 am

Plievo schreef:Vanwege het slechte weer breken wij onze vakantie af en gaan morgen naar huis.


't Is bijna weekend. Jullie kunnen je nog even flink uitleven in het uitgaansleven in Szczecin komende dagen :idea: :mrgreen:

Wat de nattigheid betreft, ook de Weichseldelta is in een modderpoel veranderd :cry:

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door bertvaneck » vr sep 08, 2017 10:30 pm

Johan zeker Pis vrienden na de ruzie van Timmermans met de Poolse club 6qq 5qw 6qq aquu aquu

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » za sep 09, 2017 11:16 am

ron schreef:
Plievo schreef:Vanwege het slechte weer breken wij onze vakantie af en gaan morgen naar huis.




Wat de nattigheid betreft, ook de Weichseldelta is in een modderpoel veranderd :cry:


Gisteren tijdens de regenreis terug (Max Verstappen was in zijn element geweest) zag ik overal hele natte akkers.
Dat zal nog een hele tijd duren voordat al het gewas van het land gehaald kan worden.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door pietje Bell » za sep 16, 2017 4:57 pm

Dit speelde zich af in 1988 was in Poznan ,ik reed er een keer ver een brug ik meen dat het ergens achter het treinstation was .
Stond er een bord net als een grote T ,dus je mocht er niet door heen. Het kon wel maar dan maakte je een overtreding.
Ik dacht bij mij eigen even snel en klaar is kees hoefde dan niet om te rijden. Dat dacht ik ,voor dat ik er erg in had stond er een politie auto voor mij.
Er sprongen 2 man uit,en vroegen wat ik wel niet in mijn hoofd haalde ,ik verstond er weinig van maar had wel door dat het serieus was.
De man vroeg mij om mijn auto papieren en paspoort ,ik gaf ze ,en zei toen tegen ex vrouw niks geen Duits of Engels praten ik doe net of ik gek ben.
En dat lukt mij altijd aardig,hoef ik weinig voor te doen :lol: .Hij bekeek het spul ,en begon uit te leggen dat ik een overtreding had begaan,en zei dat ik mandaat moest betalen.
En begon over 200 mark,maar ik begon gelijk de draak met hem te steken maar wel beleeft dat ik geen Mark heette maar Piet,En dit bleef ik een tijdje vol houden tot hij het zat was,en mij sommeerde om uit de auto te komen.
Stapte uit en begon gelijk de tweede truc uit te halen.En gewoon Hollands blijven kletsen, nu begrijp ik wat je bedoelt.
Dit viaduct is 200 meter ,ik begon met grote passen van een meter van hem weg te lopen ,en van een twee drie enz.
Tot hij me te rug riep ,en me wel zo kwaad aan keek,het was een jonge gozer,en die had echt wel in de gaten dat ik hem er voor over had.Begon hij te mopperen U heeft wel 100 stempels in Uw paspoort en verstaat totaal geen Pools?
Ik hem staal hard aan kijken en Hollands tegen hem staan te kletsen.Hij was het zo zat ,dat ik mee moest in zijn auto,en hij de centrale op riep om een vertaler.
Na een tijd je van veel gekraak en gepiep had hij contact ,legde zijn verhaal uit,waarna hij een antwoord kreeg [ik verstond het best] van man schiet op laat die Hollander oprotten we hebben hier wel wat anders te doen.
Waar na hij mij sommeerde om uit de auto te stappen en mijn spul terug gaf en mij nog maar eens diep in de ogen keek,en zei de volgende keer komt U er zo niet af.En commandeerde in het Duits weg.Stapte in mijn auto en reed als nog door waar het niet mocht.Heb deze man nooit meer gezien. 3qq

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » zo sep 17, 2017 5:44 am

Geweldig :D
Dolkomisch hoe je jezelf daar weer uit gered hebt! 6qq

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » ma sep 18, 2017 6:18 pm

Helaas ben ik door een vautje alle foto`s van de mobiel kwijt van de laatste reis.

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » wo okt 18, 2017 8:09 pm

Vandaag zag ik een vrouwtje van in de 60 voorbij trippelen. Niet lopen of wandelen maar.echt trippelen
Al trippelen zakte haar panty af tot het op de enkels hing :D
Hoe snel ze ineens bukte.

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Lech » do okt 19, 2017 4:43 am

Als ze in de 20 was geweest, had je haar dan geholpen? ;)

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » do okt 19, 2017 8:22 pm

Vandaag in de tram. We kwamen aan bij een halte waar de tram stopte. Mensen stapten in en uit en de deuren sloten. Kwam er nog een vrouw aan die mee wilde. Ze.drukte op de knop om de deur.te.openen, de deur opende deels, sloot weer en de tram reed weg en de vrouw.bleef verbaasd achter.

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » vr okt 20, 2017 8:43 pm

Vandaag was het shopping dag. Met bus en metro van de ene naar de andere shopping mallen. Wat mij opvalt is dat het openbaar vervoer sterk verbeterd. Nieuwe trams en tramhaltes
Bestaande haltes worden gerenoveerd en daarnaast steeds meer fietspaden.

Inkopen was weer.geweldig. 50 euro voor een paar stevige lederen wandelschoenen :D .
Mooie winterjas voor Nog geen 100 euro, etc..
We hebben een extra koffer bij moeten kopen.

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door ron » za okt 21, 2017 7:04 am

Plievo schreef:en daarnaast steeds meer fietspaden


Echte fietspaden? Of, zoals bij mij in Elbląg, dat ze een rode strook op het trottoir toebedeeld krijgen. Het is wel wat, maar 't is eigenlijk net niks.

Ik begrijp dat je het nog steeds over Poznan hebt? :)

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door Plievo » za okt 21, 2017 8:30 am

Hoi Ron,

In Poznan begin ik steeds meer echte fietspaden te zien naast de weg. Op medereizigers plekken zie ik zelfs wandelpaden , fietspaden en dan de openbare weg. Bij b.v. Galeria Posnania hebben ze het keurig opgedeeld.

Wat mij wel opvalt is dat de voetgangers nauwelijks rekening houden met de fietsers.

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door ron » zo okt 22, 2017 8:08 am

Poolse voetgangers zijn niet of nauwelijks gewend om fietsers tegen te komen. Hier in Polen zie ik nog geen scholen waar bv 95% van de leerlingen op de fiets komt. Oudere mensen op de fiets om boodschappen te doen? Haha, raad zelf maar :) In de stad bestaat het fietsende volk vrijwel alleenl uit sportief aangekleedde jonge mensen, buiten de steden vaak dronkelappen op vouwfietsen of op russische fietsen uit de PRL-tijd.

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Belevenissen van Johan NL - PL - NL door de jaren heen

Bericht door pietje Bell » zo okt 22, 2017 5:46 pm

Plievo schreef:Gisteravond na 2300h kwamen wij aan in Dziwnow. Wij hadden daar een kamer met keuken gereserveerd. De weg er naar toe was in de stromende regen, op grote delen stond de weg helemaal blank. De ruitenwissers konden het water op de hoogste stand niet altijd het water kwijt.

Eindelijk aangekomen bij het adres in de stromende regen kwam de vrouw des huizes met paraplu naar buiten. Wij moesten de auto 75 m verderop parkeren, de koffer pakken en naar onze kamer lopen. Je kunt wel indenken dat ik kleddernat was toen ik in de kamer was. De vrouw ging weer weg...

Tjonge wat een miskleun was die kamer. Schimmel aan de muren en plafond, tich vliegende beesten hebben wij afgemaakt . Er zaten al vlekken genoeg van onze voorgangers die hetzelfde hebben gedaan. De verwarming aanzetten. .......... eh...... Er blijkt geen verwarming aanwezig te zijn :o
Het dekbed was zo dun dat wij niet warm konden worden. Gelukkig hadden wij een paar dikke grote handdoeken meegenomen, die hebben wij over de dekbedden gedaan om het een beetje warm te krijgen.

Vanmorgen maar naar Kamien Pomorski een hotel geregeld. Vanwege het slechte weer breken wij onze vakantie af en gaan morgen naar huis.


Ik neem altijd uit voorzorg mijn eigen dekbed en kussen mee ,vooral als je van die goedkope hotels hebt.De duurdere zijn tegenwoordig prima.Anders ruik je in het kussen wie er op heeft gelegen .Bah 3qq

Plaats reactie