Ik mis je 6 juni

Lech
Berichten: 4933
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 12:30 pm

Ik mis je 6 juni

Bericht door Lech » vr mei 29, 2020 5:04 am

Ik mis je
Datum Za 6 juni 2020
Tijd 19:20 tot 19:50
Zender NPO 2
Genre Informatief
Acteurs Arjan Lock
Twitter hashtag


Seizoen 2020 - Ik mis je herdenkt - EO

De vader van Miriam Guensberg was een Poolse, militaire arts die met de Poolse geallieerde troepen vocht voor de bevrijding van Europa. In 1944 kwam hij in Nederland Miriams moeder tegen en bleef hier wonen. Dat zijn ouders op een verschrikkelijke manier in Polen zijn omgekomen, daar heeft hij het nooit over. Tijdens een reis naar Polen ontdekt Miriam wat haar grootouders is overkomen. * De Veluwse plaats Putten zal altijd verbonden blijven met het drama van de razzia van 1 en 2 oktober 1944. Meer dan 600 mannen worden door de Duitsers opgepakt als vergelding voor een mislukte aanslag op een aantal Duitse officieren. Voor An Termaat is de razzia bepalend voor haar leven. Zij verliest als klein meisje zowel haar vader als haar oudste broer Peter. * 'Deze boom heeft goede en slechte dingen gezien', vertelt Gonny Tafuni-Smit bij de liefdesboom in park Ockenburg in Den Haag. In de boom staat al sinds hun verloving in 1940 het hart gekerfd met de voorletters van haar ouders. Gonny's vader vecht mee bij de slag om Ockenburg op 10 mei 1940. Sindsdien is de meimaand altijd een beladen tijd voor hem.

Plaats reactie