Overnachten in Karodosówka Drawno, (Drawienski PN)

Al uw overnachtingsvragen in Polen mogen hier geplaatst worden
Plaats reactie
rowernik
Berichten: 19
Lid geworden op: di aug 23, 2011 4:51 pm

Overnachten in Karodosówka Drawno, (Drawienski PN)

Bericht door rowernik » vr sep 02, 2011 7:04 pm

Op zoek naar een mogelijkheid te overnachten bij Drawienski PN kwam ik in mei al Googelend uit op Kardosówka. Telefonisch gevraagd of er kamers vrij zijn. "Tak." Het was een schot in de roos.

Ludmilla en Tadeusz runnen het pension dit jaar (2011) voor het eerst. Het was een droom om op het Poolse platteland een bestaan op te bouwen, zegt Ludmilla. Ze praat Pools met een accent. Ze komt uit Oekraïne. In Polen startte ze haar tweede jeugd. Het pension is haar derde jeugd.

Wij waren de eerste echte gasten. Het gaat allemaal nog een beetje zoekend. We krijgen een kamer, mogen de keuken gebruiken. Van Ludmilla krijgen we eitjes. En als we wat nodig hebben, moeten we het haar zeggen. Ze wil het ons naar de zin maken. We worden getracteerd op een ontbijt met zelfgemaakte pierogi.

Pools is voor haar een tweede taal. Ze is nu bezig Duits te leren, maar een gesprek in het Duits loopt moeizamer.

Het pension ligt een kwartiertje lopen van het dorp. Vanuit de achtertuin loop je via een bospad naar de Drawa. Kraanvogels vliegen soms over. In de winter komen zelfs edelherten in de tuin, zegt Ludmilla.

Adres: http://www.kardasowka.strefa.pl/

Afbeelding

Plievo
Berichten: 2944
Lid geworden op: do aug 18, 2011 8:19 pm

Re: Overnachten in Karodosówka Drawno, (Drawienski PN)

Bericht door Plievo » vr sep 02, 2011 9:38 pm

Vanuit de achtertuin loop je via een bospad naar de Drawa

Mooier kan je het toch niet krijgen? 17qw

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Overnachten in Karodosówka Drawno, (Drawienski PN)

Bericht door Przyrodnik » vr sep 02, 2011 10:42 pm

PTTK onderhoudt anders óók accomodatie in Drawno...

http://www.stanica.ikona.pl/ramka.htm

Ik kan me nog herinneren dat ik, toen we in 2001 door Drawno reden, een paar backpackende dames over straat zag lopen. Ik vond dat bijzonder, want wij verbleven destijds tien dagen in een dorpje met twintig inwoners waar helemaal niets was. Wakker worden in je tentje met het roepen van Kraanvogels, Koekoek, Groene specht, Wielewaal. Móóóói.

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Overnachten in Karodosówka Drawno, (Drawienski PN)

Bericht door kees » zo nov 27, 2011 6:29 pm

Pools schijnt voor oekrainse vrouwen geen moeilijke taal te zijn. In zuid-oost-polen werken veel oekrainse vrouwen en velen van hen spreken pools. Mijn pool, dhr. Borowiets heeft al enige jaren een ukrainka als ik daar ben hoor je nog eens wat.

Plaats reactie