Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Stamgast » wo apr 11, 2012 4:37 pm

Alexander schreef:Daarom zijn verhuurders niet erg happig om te gaan verhuren.

Groeten, Alexander


Raar: iemand is verhuurder maar is niet happig om te verhuren. Wat wil de verhuurder dan? Niet verhuren?

Lijkt mij zoiets als, ik ben bakker, maar brood bakken doe ik niet.

ron
Berichten: 731
Lid geworden op: di dec 20, 2011 7:29 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door ron » wo apr 11, 2012 8:17 pm

Alexander schreef:Daarom zijn verhuurders niet erg happig om te gaan verhuren.


Die angst kan ik heel goed begrijpen. Er zijn hier heel wat mensen die het niet zo nauw nemen met het regelmatig betalen van huur, water, electriciteit, enz. Velen kopen er liever alcohol voor.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Przyrodnik » wo apr 11, 2012 9:25 pm

Op alcohol kan je prima stoken, drinken kan ook, krijg je het ook warm van :D (en de pensioenpremies hoeven minder omhoog als velen de 65/66/67 niet halen).

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Stamgast » do apr 12, 2012 7:09 pm

ron schreef:
Alexander schreef:Daarom zijn verhuurders niet erg happig om te gaan verhuren.


Die angst kan ik heel goed begrijpen. Er zijn hier heel wat mensen die het niet zo nauw nemen met het regelmatig betalen van huur, water, electriciteit, enz. Velen kopen er liever alcohol voor.


Moraliteit.

Alexander
Berichten: 169
Lid geworden op: za mar 31, 2012 2:07 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Alexander » zo apr 22, 2012 11:37 am

Alexander schreef:In Polen hebben huurders veel meer rechten dan in Nederland. Voor een huurwoning krijgt bij verhuizingen bijvoorbeeld, krijgen familieleden tot op ooms en tante, en neef en nicht niveau voorrang.

Ook is het in polen heel moeilijk om een wanbetaler een huurwoning uit te krijgen. Het is bijvoorbeeld in de herfst, winter en lente verboden iemand uit een woning te zetten ( kan erg koud worden ), en als er een symbolisch bedrag wordt overgemaakt als gebaar van goede wil zit de wanbetaler weer op rozen.

Daarom zijn verhuurders niet erg happig om te gaan verhuren.
Groeten, Alexander


Nog een keer: om deze redenen.
Ook in Polen proberen de overheden steeds meer geld bij de bevolking weg te halen.
Bij mijn vriendin bijv. werd de onroerend goed belasting verhoogd van 20 euro per jaar naar 400 euro per jaar.
En geld dat kan je maar 1 maal uitgeven. Zie de actualiteit: Nederland heeft voor miljarden aan euro garanties gegeven, en nu komen we zelf in een lagere krediet waardering als we ons niet kapot gaan bezuinigen.

En mijn ervaringen zijn toch een stuk positiever in Polen wat betreft geld. En ook in winkels geeft men advies wat goedkoper is, terwijl ze daardoor dus zelf waarschijnlijk minder verdienen.
De Polen hebben gelukkig wel een afkeer van geld geven aan belastingen, milieuheffingen en nutsvoorzieningen. De Polen hebben tenminste door dat milieu en gas, water en electriciteit als extra belastingen worden misbruikt door de overheden. Hier loont de communistische ervaringen met overheidsmachtsmisbruik.

Groeten, Alexander

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Vraag naar huurwoningen neemt fors toe.

Bericht door Stamgast » zo apr 22, 2012 12:15 pm

Alexander schreef:
Alexander schreef:In Polen hebben huurders veel meer rechten dan in Nederland. Voor een huurwoning krijgt bij verhuizingen bijvoorbeeld, krijgen familieleden tot op ooms en tante, en neef en nicht niveau voorrang.

Ook is het in polen heel moeilijk om een wanbetaler een huurwoning uit te krijgen. Het is bijvoorbeeld in de herfst, winter en lente verboden iemand uit een woning te zetten ( kan erg koud worden ), en als er een symbolisch bedrag wordt overgemaakt als gebaar van goede wil zit de wanbetaler weer op rozen.

Daarom zijn verhuurders niet erg happig om te gaan verhuren.
Groeten, Alexander


Nog een keer: om deze redenen.
Ook in Polen proberen de overheden steeds meer geld bij de bevolking weg te halen.
Bij mijn vriendin bijv. werd de onroerend goed belasting verhoogd van 20 euro per jaar naar 400 euro per jaar.
En geld dat kan je maar 1 maal uitgeven. Zie de actualiteit: Nederland heeft voor miljarden aan euro garanties gegeven, en nu komen we zelf in een lagere krediet waardering als we ons niet kapot gaan bezuinigen.

En mijn ervaringen zijn toch een stuk positiever in Polen wat betreft geld. En ook in winkels geeft men advies wat goedkoper is, terwijl ze daardoor dus zelf waarschijnlijk minder verdienen.
De Polen hebben gelukkig wel een afkeer van geld geven aan belastingen, milieuheffingen en nutsvoorzieningen. De Polen hebben tenminste door dat milieu en gas, water en electriciteit als extra belastingen worden misbruikt door de overheden. Hier loont de communistische ervaringen met overheidsmachtsmisbruik.

Groeten, Alexander


En ook in winkels geeft men advies wat goedkoper is, terwijl ze daardoor dus zelf waarschijnlijk minder verdienen.


Winst zit niet in de vraagprijs van een artikel. Winst zit in de marge tussen in- en verkoop.
Kijk naar de huidige brandstofprijzen bij de Nederlandse verkooppunten. Voor de uitbater zijn dat eurocenten, daarom vragen ze ook altijd bij het afrekenpunt of je bijprodukten wil. 3 pakjes kauwgum voor de prijs van 2. Daar zit voor de uitbater meer marge op.

Plaats reactie