Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 december p

Plaats reactie
bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 december p

Bericht door bertvaneck » ma nov 14, 2011 2:07 pm

Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 december protesteren tegen Oost-Europese conculega's. Tussen 11 en 12 uur 's ochtends gaan ze op de snelweg hinderlijk langzaam rijden.

Harder dan zestig kilometer per uur gaan de truckers niet, kondigt Klaas de Waardt van brancheorganisatie VERN aan. Ook Deense, Zweedse en Noorse vrachtwagenchauffeurs doen mee.

VERN eist dat de EU iets doet aan de oneerlijke concurrentie uit Oost-Europa. Truckers uit het oosten zijn veel goedkoper en kleine Nederlandse organisaties hAfbeeldingebben daar last van. "We zijn het zat, dit moet stoppen", zegt De Waardt. "Onze Nederlandse trots gaat op deze manier de puinbak in."

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door pietje Bell » di nov 15, 2011 12:53 pm

Dit is nederland weer eens op zijn smalst.
Ik begrijp wel dat er genoeg chauffeurs zijn ,die problemen hebben.Maar om dit af teschuiven op de polen is natuurlijk de grootste onzin.Het probleem hier zit gewoon in de economie,er is weinig aanbod.
Een chauffeur van de aldi of van mijn part een andere firma,doen hier echt niet aan mee.Het zijn de eigenrijders,die hebben problemen.Maar ze vergeten een ding,het wagen park wat de polen nu rijden,is in de meeste gevallen,jonger en mooier als waar de nederlanders in rijden[meestal schrijf ik hollanders,maar dat mag niet van Frank,ha,ha.]En dat kost ook geld,de diesel is net zo duur als hier,alleen nemen ze met wat minder loon genoegen,of krijgen in polen niet meer.Wat ik toch al zie veranderen,want het loon van een chauffeur gaat daar ook omhoog.Nee dit probleem moeten ze niet op de polen afschuiven.
En de polen nemen natuurlijk retour vracht van uit nederland mee naar polen,en dit is normale concurentie,het zou toch te gek worden om dit door een nederlander telaten doen.Een vrachtje van uit nedrland naar bialystok kost vanuit hier 4500,- euro,een pool neemt het mee voor de helft.En het zou een pool een worst wezen al gaan ze die maandag 20 op de snelweg rijden.Moeten ze in duitsland gaan doen,dan hebben ze zo een hoge prent aan hun broek,hier hebben ze alleen hun eigen onderdanen er mee,die naar hun werk moeten,het kost de gemeenschap alleen maar geld,domme aktie,had de waard hoger in geschat.Hoe de waard is,vertrouwd hij zijn......? chauffeurs.

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door Przyrodnik » di nov 15, 2011 5:10 pm

[meestal schrijf ik hollanders,maar dat mag niet van Frank,ha,ha.]


Deze keer wel want ik weet dat ook op (bijna) alle Limburgse vrachtwagens ook HOLLAND staat. Dat is nu een van de uitzonderingen, net als met voetbal dan is het ook Hup Holland Hup. Vanavond overigens oefenen tegen de Pruisen.. ehm.. Moffen.. ehm.. Niemczach of zal ik maar gewoon Duitsers typen? :D

Verder kan ik de protestactie wel begrijpen, maar ik denk dat deze weinig zin heeft. Dat de Nederlandse chauffeurs het zwaar hebben kan ik me goed voorstellen, maar het is nu eenmaal zo dat er nu sprake is van een verenigd Europa en een Europese vrije markt inclusief vrijheid van vaklui.

Stamgast
Berichten: 431
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 3:50 pm

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door Stamgast » di nov 15, 2011 6:42 pm

Ik zie het nut van deze actie niet.
Zoals Pietje schrijft, het zullen de eigen rijders wel zijn. Dat zij minder inkomen hebben komt niet door de Polen, maar door de economie. Als er niets of weinig te transporteren is moet de eigen rijder inventief zijn om de verplichtingen na te kunnen komen. Dat geldt voor elke ondernemer.

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door kees » ma nov 21, 2011 9:41 pm

Is die 4500 euro niet een beetje veel? Ik heb 2 jaar geleden een hoogwerker van 23 ton gekocht in Sanniki (PL) en dat kostte me maar 2200.

Gebruikersavatar
Wilhelmus Johannes
Berichten: 2833
Lid geworden op: di aug 30, 2011 7:21 pm

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door Wilhelmus Johannes » di nov 22, 2011 8:02 am

Vrijdag nog geïnformeerd om met een dieplader een grote stacaravan van Lochem naar Krosno te brengen,kosten 1800,= Euro.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door bertvaneck » di nov 22, 2011 8:10 am

Wilhelmus Johannes schreef:Vrijdag nog geïnformeerd om met een dieplader een grote stacaravan van Lochem naar Krosno te brengen,kosten 1800,= Euro.
Hans ga je een camping beginnen dan kunnen we langs komen 5qw zz5

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door Thomasz » di nov 22, 2011 1:13 pm

Wilhelmus Johannes schreef:Vrijdag nog geïnformeerd om met een dieplader een grote stacaravan van Lochem naar Krosno te brengen,kosten 1800,= Euro.


Wilem,

Toen wij verhuizde van Nederland naar Polen, hadden wij een 18 trailer en betaalde 1 Euro de km betaalde totaal 975 Euro, en geloof me hij was af geladen van huis raad tot aan vloerplaten houte balken te veel om op tenoemen.
Zo in die paar jaar een enorm prijs verschil.
Thomasz

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door pietje Bell » di nov 22, 2011 2:06 pm

Jongens ik heb het over koeltransport,en uitgevoerd door een Hollands bedrijf.Van uit de kop van noordholland tot aan bialystok,om daar over teladen op een Wit rus.Er mag daar meer ton op een auto,of juist iets minder dat herrinner ik me niet meer.Een grote Oostenrijkse firma,rijd ook voor 1400,euro,maar dan alleen als je veel vrachten hebt,en dan praat ik over 100 vrachten.
Open wagens zijn goedkoper,maar niet zo goedkoop als een paar jaar terug.

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door Thomasz » wo nov 23, 2011 8:08 am

pietje Bell schreef:Jongens ik heb het over koeltransport,en uitgevoerd door een Hollands bedrijf.Van uit de kop van noordholland tot aan bialystok,om daar over teladen op een Wit rus.Er mag daar meer ton op een auto,of juist iets minder dat herrinner ik me niet meer.Een grote Oostenrijkse firma,rijd ook voor 1400,euro,maar dan alleen als je veel vrachten hebt,en dan praat ik over 100 vrachten.
Open wagens zijn goedkoper,maar niet zo goedkoop als een paar jaar terug.



Stond dat er bij dan ??????.
Thomasz

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door pietje Bell » wo nov 23, 2011 10:41 am

Nee Thomasz dat stond er niet bij,maar als je er direkt alles bij zet,is de discusie[kletsen]ook snel voorbij.Zie mijn reactie niet als aanvallen.Spokojny.ha,ha.

Thomasz
Berichten: 155
Lid geworden op: ma aug 22, 2011 1:39 pm

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door Thomasz » wo nov 23, 2011 2:28 pm

pietje Bell schreef:Nee Thomasz dat stond er niet bij,maar als je er direkt alles bij zet,is de discusie[kletsen]ook snel voorbij.Zie mijn reactie niet als aanvallen.Spokojny.ha,ha.


niema Spokojny,

als jij een bericht plaats over een vracht naar Polen en ik niewetend dat het om totaal andere vrachtgaaat, en ikmijn ervaring plaats zo als toen ik betaald moet je nu niet zeiken, dat het een totaal ander transport aan gaat.
Thomasz

Przyrodnik
Berichten: 799
Lid geworden op: do aug 18, 2011 4:43 pm

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door Przyrodnik » wo nov 23, 2011 3:28 pm

De strekking is natuurlijk dat een Pool voor minder geld rijdt dan een Nederlander. Eigenlijk heel logisch, want voor 1 euro koop je in Polen meer, en er zijn nog meer redenen te bedenken.

En als Pietje zin heeft om te zeiken dan zet hij zijn wagen gewoon op een parkeerplaats, alleen moest je er vroeger rekening mee houden dat er dan bijna meteen boskippen naar de slurf komen kijken. :D

pietje Bell
Berichten: 516
Lid geworden op: do okt 13, 2011 8:52 am

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door pietje Bell » wo nov 23, 2011 4:20 pm

Thomasz,als je goed gelezen had,dan schreef ik vanuit Nederland naar Bialystok 4500,euris en een pool neemt het mee voor de helft.En als je al de prijzen leest die er opgenoemd zijn,komt dat aardig in de richting.Ik weet niet in wat voor jaar,jij het transport regelde? En tussen twee haakjes,ik zeik niet over jouw bericht.
Toen plassen pissen werd,is het gezeik begonnen.

bertvaneck
Berichten: 16423
Lid geworden op: vr aug 19, 2011 8:54 am

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door bertvaneck » wo nov 23, 2011 4:56 pm

pietje Bell schreef:Thomasz,als je goed gelezen had,dan schreef ik vanuit Nederland naar Bialystok 4500,euris en een pool neemt het mee voor de helft.En als je al de prijzen leest die er opgenoemd zijn,komt dat aardig in de richting.Ik weet niet in wat voor jaar,jij het transport regelde? En tussen twee haakjes,ik zeik niet over jouw bericht.
Toen plassen pissen werd,is het gezeik begonnen.

:D :D :D 5qw

kees
Berichten: 536
Lid geworden op: ma nov 21, 2011 5:57 pm

Re: Nederlandse vrachtwagenchauffeurs gaan maandag 12 decemb

Bericht door kees » zo nov 27, 2011 9:17 am

De strekking van het verhaal is dat een pool voor minder werkt als een hollander. En dat is zo. Voor vrachtwagen rijden hoef je geen universiteit gehad te hebben, dat kan een pool ook, daarom krijgen de laaggeschoolden het meeste concurrentie van de poolse arbeiders. Met andere woorden; had je maar een vak moeten leren.

Plaats reactie